2013-05-20, 23:32
Då börjas det, ordvrängandet och påståenden om saker tagna ur sitt sammanhang.
Nu var det väl ingen som förväntat sig att Flashback skulle vara en vetenskaplig journal där vi publicerar egna forskningsresultat. Vi är dock några som klarar av att hantera information på ett vetenskapligt sätt, du hör inte till den gruppen.
Det tog inte särskilt lång tid. Jag hittade för övrigt mer graverande material, men för att redovisa detta fordras längre texte med källhänvisningar, det hinner jag inte just nu.
CFACT, en konservativ tankesmedja med ett flertal framstående vetenskapsmän i ryggen och ett sunt kritiskt tänkande, vad var felet?
Climatedepot är inte en plats för debatt, det är en depå för klimatnyheter huvudsakligen från den skeptiska bloggosfären. Att kalla den partisk är fullständigt irrelevant. Om du har problem med att tro på en nyhet där så föreslår jag att du tittar på den ursprungliga nyhetskällan och kommenterar det du upplever som felaktigt där.
Citat:
Ursprungligen postat av Elorin
Du kanske inte förstår att det är skillnad på att citera avhandlingar, oavsett hur vetenskapliga dom än må vara, och att faktiskt bedriva vetenskapligt arbete. Ingen här inne gör det senare.
Nu var det väl ingen som förväntat sig att Flashback skulle vara en vetenskaplig journal där vi publicerar egna forskningsresultat. Vi är dock några som klarar av att hantera information på ett vetenskapligt sätt, du hör inte till den gruppen.
Citat:
Ne det spelar ingen roll i vilket sammanhang man citerar dig, det blir aldrig vettigt.
...Dina citat blir ju verkligen inte vettiga helt tagna ur sina sammanhang
Citat:
...du måste tydligen känna dig hotad med tanke på hur mycket tid du lagt ned på att gräva i tråden för att försöka hitta något du kan använda i debatten, trist att du inte lyckades bättre.
Det tog inte särskilt lång tid. Jag hittade för övrigt mer graverande material, men för att redovisa detta fordras längre texte med källhänvisningar, det hinner jag inte just nu.
Citat:
Som, till exempel...?
Hade jag velat citera dina galenskaper hade jag helt enkelt tipsat folk att titta på de senaste sidorna, där finns massor.
Citat:
Just gällande climat(denial)depots opartiskhet har jag en aning svårt att ta det på allvar med tanke på kopplingen till det här gänget. http://en.wikipedia.org/wiki/Committee_for_a_Constructive_Tomorrow
CFACT, en konservativ tankesmedja med ett flertal framstående vetenskapsmän i ryggen och ett sunt kritiskt tänkande, vad var felet?
Citat:
Det finns flera sätt att vara partisk i en debatt, att välja vilka "nyheter" man rapporterar om är en.
Climatedepot är inte en plats för debatt, det är en depå för klimatnyheter huvudsakligen från den skeptiska bloggosfären. Att kalla den partisk är fullständigt irrelevant. Om du har problem med att tro på en nyhet där så föreslår jag att du tittar på den ursprungliga nyhetskällan och kommenterar det du upplever som felaktigt där.