2012-02-16, 00:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taalmannen
Det vore enklare om du skriver ner något som är sant eller troligt av IPCC:s slutsatser. Börja gärna med det du tycker är närmast sanning/troligast och lista fallande. Tack på förhand! Därefter bemöter jag alla påståenden/slutsatser.
Som jag skrivit hur många gånger som helst så har du fria händer att motbevisa vad som helst. Jag tror de har rätt i det mesta, ingen nämnd ingen glömd.
Citera
2012-02-16, 00:25
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallefjant007
Aha. IPCC:s ståndpunkt = sanningen.
Ja det tror jag. Hade du något bevis om motsatsen mer än att du slår dig själv i huvudet?
Citera
2012-02-16, 00:38
Medlem
Taalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Som jag skrivit hur många gånger som helst så har du fria händer att motbevisa vad som helst. Jag tror de har rätt i det mesta, ingen nämnd ingen glömd.

Jag ska inte motbevisa något! Den som påstår något ska bevisa sin sak! Så hittar du inget som är troligt enligt IPCC, varför/hur skulle jag göra det?

Rent allmänt så hittar jag inget som är trovärdigt enligt AGW hos IPCC. Är du själv CAGW-troende?
Senast redigerad av Taalmannen 2012-02-16 kl. 00:54. Anledning: Förtydligande
Citera
2012-02-16, 00:40
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Ja det tror jag. Hade du något bevis om motsatsen mer än att du slår dig själv i huvudet?

Så en myndighet alltid har rätt. Har du gått IPCC:s Vetenskapliga högskola också?
Citera
2012-02-16, 00:51
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:

När ska du lära dig kritiskt tänkade? Att inte alltid lita på vad myndigheterna säger,

Har du någon gång ifrågasatt vad IPCC säger eller litar du blint vad de säger? Kan du visa nån rapport som nån annan än IPCC har skrivit?
Senast redigerad av Tallefjant007 2012-02-16 kl. 00:57.
Citera
2012-02-16, 01:02
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taalmannen
Jag ska inte motbevisa något! Den som påstår något ska bevisa sin sak! Så hittar du inget som är troligt enligt IPCC, varför/hur skulle jag göra det?

Rent allmänt så hittar jag inget som är trovärdigt enligt AGW hos IPCC. Är du själv CAGW-troende?
Nu är detta inte en fråga av typen "bevisa att det inte finns enhörningar". AGW har massivt vetenskapligt stöd och detta sammanställs bra av IPCC. Om du förnekar AGW så är det upp till dig att visa var forskarna har misstagit sig.
Citera
2012-02-16, 01:03
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
När ska du lära dig kritiskt tänkade? Att inte alltid lita på vad myndigheterna säger,

Har du någon gång ifrågasatt vad IPCC säger eller litar du blint vad de säger? Kan du visa nån rapport som nån annan än IPCC har skrivit?
Kanske det men nu försöker du glida undan igen. Jag känner dig för väl vid det här laget för att gå på det. Visa vad som är fel i IPCC:s slutsatser.
Citera
2012-02-16, 01:07
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Kanske det men nu försöker du glida undan igen. Jag känner dig för väl vid det här laget för att gå på det. Visa vad som är fel i IPCC:s slutsatser.

Det är du som försöker slingra dig. Har du nån rapport från nån oberoende forskare eller inte?
Citera
2012-02-16, 01:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Det är du som försöker slingra dig. Har du nån rapport från nån oberoende forskare eller inte?
Jag frågade först, du försöker alltså visst slingra dig. Gör inte det. Förresten, vad menar du med "oberoende forskare"? Du vet väl att IPCC inte gör själva forskningen? Klart du visste
Citera
2012-02-16, 01:12
Medlem
Taalmannens avatar
Citat:

Hahaha, du känner mig.... Kanske du vore kul typ efter en egen vinkartong?

Enkelt svar på det värsta: Det finns inget som helst bevis för AGW. Inte ens en bokstav i A G W är numera rätt...

Försök med åtminstone de tre bästa argumenten/bevisen för AGW!
Citera
2012-02-16, 01:19
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Jag frågade först, du försöker alltså visst slingra dig. Gör inte det. Förresten, vad menar du med "oberoende forskare"? Du vet väl att IPCC inte gör själva forskningen? Klart du visste

Här är felen:

https://www.flashback.org/sp35333660
Citera
2012-02-16, 01:23
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:

Nån som inte är kopplad till IPCC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in