2012-02-15, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vetrarmegin
Du har inte tagit del av klimatforskningen, därför existerar den inte. När du blundar och håller för öronen, så försvinner världen. Den här inblicken i ditt uppenbart sjuka psyke är intressant må jag säga. Plötsligt inser jag att det inte är särskilt konstigt att du resonerar så skevt som du gör - du har ju en i grunden felaktig verklighetsuppfattning!

Det här blir bara bättre och bättre, du snackar sjukt psyke, och hänvisar till en idé som ursprungligen sprang sig ur ett cannabisrus! Är du förespråkare för att släppa drogerna fria månne?
Senast redigerad av Netwhistler 2012-02-15 kl. 17:18.
Citera
2012-02-15, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Som sagt ditt förbannade spån så har IPCC sammanfattat bevisen. Varför kan du inte peka ut ett enda djävla fel i deras slutsatser?

Vad är vetenskap? Vi börjar med lite grundläggande definitioner. Berätta för mig, vad är vetenskap.
Senast redigerad av Netwhistler 2012-02-15 kl. 17:14.
Citera
2012-02-15, 21:06
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Menar du det där att glaciärerna i Himalaya ska vara helt smälta om 15 år?
Inte helt otippat att du försöker förvrida sanningen i hopp om att ta någon poäng. Men då kan du suga av min kunskapspenis för det är absolut inte det IPCC säger: http://www.ipcc.ch/pdf/presentations/himalaya-statement-20january2010.pdf

Dessutom var årtalet som figurerade 2035 så det är inte 15 år. Eller är det 2020 i din tideräkning? Det kom från en intervju med en enskild forskare och hade inte passerat referentgranskningsprocessen som annars är ett krav. Ett felaktigt citat, inte ens en forskningsrapport över huvud taget. Årtalet kom tyvärr med i rapporten som är på nästan tusen sidor men det är två år sedan IPCC gick ut med att det var fel. Tänk om dina polare i SI kunde erkänna när de har fel men då skulle de inte göra annat än dementera saker hela dagarna.

Men alltså, det är inte IPCC:s ståndpunkt att Himalaya är isfritt varken om 15 eller 23 år.

Om alla här håller sig till sanningen så blir diskussionen så mycket bättre.
Citera
2012-02-15, 21:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netwhistler
Precis, där slog du huvudet på spiken direkt! Follow the money, dessa larmrapporter har inte ett skit att skaffa med vetenskap, det är därför faktiska data man bygger sina rapporter på har denna märkliga tendens att försvinna. Det är ett stort bedrägeri alltihop, framburet av indoktrinerade nyttiga idioter som inte har en aning om vems ärenden dom springer.
Men då kan ju du som är så smart tala om vems ärenden de springer. Gör det (med bevis förstås) eller ta tillbaka ditt påstående.
Citera
2012-02-15, 21:10
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Vad är vetenskap? Vi börjar med lite grundläggande definitioner. Berätta för mig, vad är vetenskap.
Så förvånad jag blir. En konspirationsdåre som försöker byta ämne när han blir pressad Kommentera min sågning av ditt inlägg om "upproret bland forskarna" istället. En sak i taget så kan du hoppa på nästa fråga när vi rett ut det.
Citera
2012-02-15, 21:33
Bannlyst
Citat:
Så förvånad jag blir. En konspirationsdåre som försöker byta ämne när han blir pressad Kommentera min sågning av ditt inlägg om "upproret bland forskarna" istället. En sak i taget så kan du hoppa på nästa fråga när vi rett ut det.

Att du undviker frågan är noterat! Kryddat med ad hominem. du har redan skjutit dig själv i pannan! Vi provar igen! 1+0 till mig, din tur!

Jag ämnar bevisa att du inte är kompetent att föra en vetenskaplig diskussion!
Senast redigerad av Netwhistler 2012-02-15 kl. 21:46.
Citera
2012-02-15, 21:44
Medlem
Citat:
Det här blir bara bättre och bättre, du snackar sjukt psyke, och hänvisar till en idé som ursprungligen sprang sig ur ett cannabisrus! Är du förespråkare för att släppa drogerna fria månne?

Citat:
Att du undviker frågan är noterat! Kryddat med ad hominem. du har redan skjutit dig själv i pannan! Vi provar igen! 1+0 till mig, din tur!

Begriper du ens själv vad det är du skriver? Herregud människa...
Citera
2012-02-15, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vetrarmegin
Begriper du ens själv vad det är du skriver? Herregud människa...

Vad skulle jag inte begripa av det jag skriver? Lägg ner drogerna nu.
Citera
2012-02-15, 22:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:

Den som undviker frågan är DU. Visa vad som är fel i IPCC:s slutsatser samt ta ansvar för dina avslöjade lögner från igår.
Citera
2012-02-15, 22:31
Bannlyst
Citat:
Den som undviker frågan är DU. Visa vad som är fel i IPCC:s slutsatser samt ta ansvar för dina avslöjade lögner från igår.

2-0 till mig! Vad är vetenskap? Vi börjar med lite grundläggande definitioner. Berätta för mig, vad är vetenskap.
Citera
2012-02-15, 22:44
Medlem
Taalmannens avatar
Citat:

Det vore enklare om du skriver ner något som är sant eller troligt av IPCC:s slutsatser. Börja gärna med det du tycker är närmast sanning/troligast och lista fallande. Tack på förhand! Därefter bemöter jag alla påståenden/slutsatser.
Senast redigerad av Taalmannen 2012-02-15 kl. 23:21.
Citera
2012-02-15, 23:09
Medlem
Tallefjant007s avatar
Citat:
Inte helt otippat att du försöker förvrida sanningen i hopp om att ta någon poäng. Men då kan du suga av min kunskapspenis för det är absolut inte det IPCC säger: http://www.ipcc.ch/pdf/presentations/himalaya-statement-20january2010.pdf

Dessutom var årtalet som figurerade 2035 så det är inte 15 år. Eller är det 2020 i din tideräkning? Det kom från en intervju med en enskild forskare och hade inte passerat referentgranskningsprocessen som annars är ett krav. Ett felaktigt citat, inte ens en forskningsrapport över huvud taget. Årtalet kom tyvärr med i rapporten som är på nästan tusen sidor men det är två år sedan IPCC gick ut med att det var fel. Tänk om dina polare i SI kunde erkänna när de har fel men då skulle de inte göra annat än dementera saker hela dagarna.

Men alltså, det är inte IPCC:s ståndpunkt att Himalaya är isfritt varken om 15 eller 23 år.

Om alla här håller sig till sanningen så blir diskussionen så mycket bättre.

Aha. IPCC:s ståndpunkt = sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in