2011-11-19, 23:33
Medlem
Taalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
Så med andra ord var min sammanfattning helt korrekt.

Nej! Ett helt imbecillt svar från dig!

Svara gärna på mina andra ca 20 svar till dig innan! Men kanske bättre låta limmet/rökat sluta verka!
Senast redigerad av Taalmannen 2011-11-19 kl. 23:33. Anledning: stavfel
Citera
2011-11-19, 23:38
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
CO2 påverkar inte temperaturen, den följer temperaturen. När temperaturen stiger, ökar koncentrationen av CO2 i atmosfären. Halten CO2 i atmosfären ökar när en varmare period infaller som är typiskt för istiden. När en kallare period inträder och temperaturen faller är CO2 i atmosfären fortfarande högt under lång tid.
Snark. Tror du på fullaste allvar att några av vetenskapens skarpaste hjärnor missat något så elementärt? Klura på den en liten stund...

CO2 är både en forcing och en feedback. Om det inte vore en forcing skulle du och jag inte finnas. Detta klot skulle vara en isboll. Att Gore "sålde" detta på ett felaktigt sätt betyder inte att fysiska lagar sluta gälla. Om jag påstod att gravitation var enhörningsklister, så skulle du inte börja flyta omkring i luften.

Det du påstår är alltså fel. Öppna nån lärobok eller artikel i ämnet och kika. Det tar dig max 5 minuter att reda ut detta missförstånd. Jag tror säkert du hittar en uppsjö på www.scribd.com.
Citera
2011-11-19, 23:47
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taalmannen
Nej! Ett helt imbecillt svar från dig!

Svara gärna på mina andra ca 20 svar till dig innan! Men kanske bättre låta limmet/rökat sluta verka!
Eftersom du accepterar CO2's fysiska egenskaper och växthusteorin, men samtidigt hävdar att detsamma inte är ett bevis för AGW, då är det tyvärr precis på det sätt jag sammanfattade.
Citera
2011-11-20, 00:20
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godowsky
Din förmåga till rationellt tänkande har lite kvar att önska.

Du opponerar dig emot mitt påstående att existensen av grå elefanter är ett alldeles utmärkt bevis för att grå elefanter existerar.

För förtydligande, läs mitt inlägg ovan.

NEJ! Du är baske mig mer korkad än korkad...
Kan du inte ens läsa innantill, förstår jag inte vad du har i den här tråden att göra.

Grå elefanter är inget bevis för ROSA elefanter.

Bevisad växthuseffekt (naturvetenskap) är inget bevis för AGW-teorin (pseudovetenskap?)

Naturvetenskapliga beviset för AGW saknas. Var är det?!
Den som säger att det finns - plocka fram det - eller håll käften...
Citera
2011-11-20, 11:42
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Grå elefanter är inget bevis för ROSA elefanter.

Det är jättebra att du kommit på det. Så nu behöver du nog inte stoltsera mer med det.

Citat:
Bevisad växthuseffekt (naturvetenskap) är inget bevis för AGW-teorin (pseudovetenskap?)
Naturvetenskapliga beviset för AGW saknas. Var är det?!
Den som säger att det finns - plocka fram det - eller håll käften...
Du har accepterat att CO2 är en växthusgas och att vi har en växthuseffekt (naturvetenskap enligt dig). Då har du samtidigt accepterat att en ökning av CO2 kommer föranleda ökande temperatur. Här har du din grå elefant.

Nu tar vi det hela ett steg till.
Människan släpper, som vi vet, ut CO2 i atmosfären. Baserat på vad vi båda anser är bevisade teorier, hur tror du att vår observerbara verklighet kommer att reagera på detta tillskott av atmosfärisk CO2? För att besvara denna fråga behöver du bara titta ett par rader upp (vår grå elefant)?

Du förstår gullet, det är bara du som ser rosa elefanter här.
Senast redigerad av Godowsky 2011-11-20 kl. 12:31.
Citera
2011-11-20, 19:35
Medlem
Aliennas avatar
Nu råkar det vara så, att det är Naturvetenskapliga bevis för AGW-teorin vi saknar.

Vem har frågat efter Godowskyga bevis...?? Ingen!

Den religiösa fanatism, med tillhörande skygglappar, som du uppvisar - kan nog vara till fördel för dig i din Kyrka.
Men här försöker man tala om fakta vad gäller AGW-teorin.
Dina personliga åsikter och tro, i den frågan, tillför absolut ingenting vad gäller FAKTA!

Jag ber om ursäkt för mina tidigare små gliringar. Jag trodde att du bara spelar dum...
Senast redigerad av Alienna 2011-11-20 kl. 19:49.
Citera
2011-11-20, 21:34
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Nu råkar det vara så, att det är Naturvetenskapliga bevis för AGW-teorin vi saknar.

Vem har frågat efter Godowskyga bevis...?? Ingen!

Du har accepterat växthuseffekten och att CO2 är en växthusgas. Då har du samtidigt accepterat AGW, för du ser, de är desamma.

Så, detta är inte bevis från mig. Det är bevis från samtliga akademier, studielitteratur och 100% av alla som minst snuddat vid tanken på en eventuell idé att lära sig mer om frågan. Till och med du accepterar ju de naturvetenskapliga bevisen. Så en liten undran från min sida blir ju exakt var i det tappra försöket till tankeverksamhet som det går så väldigt snett. Jag förväntar mig dock inte att min undran skall bli besvarad...

Citat:
Den religiösa fanatism, med tillhörande skygglappar, som du uppvisar - kan nog vara till fördel för dig i din Kyrka.
Men här försöker man tala om fakta vad gäller AGW-teorin.
Dina personliga åsikter och tro, i den frågan, tillför absolut ingenting vad gäller FAKTA!

Först och främst, vem är den där man som försöker tala om fakta?

Än en gång. Du förstår Alienna, detta är inte min åsikt. Det är naturvetenskap. Samma naturvetenskap du påstår dig å ena sidan acceptera, men å andra sidan inte.

Som jag summerade till Taalmannen tidigare (där vi även kan inkludera dig):
Du anser å ena sidan det bevisat att CO2 är en växthusgas och att förändringar i atmosfärisk koncentration av densamma påverkar temperaturen, men du anser samtidigt å andra sidan att detta bevis inte är ett bevis för detsamma.

Citat:
Jag ber om ursäkt för mina tidigare små gliringar. Jag trodde att du bara spelar dum...
Det är verkligen ingen fara.

PS. Har du funderat på att eventuellt se över din signatur?
Citera
2011-11-21, 22:33
Medlem
Taalmannens avatar
Som väntat har ingen kommit med några bevis för AGW. Ja, eller snarare ingen har skrivit ut en/flera länkar till bevis, för ingen här lär ha några egna bevis, annat än radarparet G & V förstås...

Undrar varför EU:s politiker, främst de i norr, framstår som hjärndöda och vill minska dessa länders CO2-utsläpp och därmed begå ekonomisk harakiri? Eller vet de något som vi andra inte vet?

Kinas årliga ökande CO2-utsläpp är förmodligen större än Sveriges årliga utsläpp av detsamma. Ändå vill klimatstollarna att våra utsläpp ska minska, trots att det nästan bara finns fördelar för oss med både en liten uppvärmning (om nu CO2 kan bidra med 0,2 grader om hundra år, så bra enligt mig) och "luftgödsling".

Läs lite om en del av miljöhyckleriet så länge du funderar vidare innan du svarar...
Citera
2011-11-21, 23:19
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taalmannen
Som väntat har ingen kommit med några bevis för AGW. Ja, eller snarare ingen har skrivit ut en/flera länkar till bevis, för ingen här lär ha några egna bevis, annat än radarparet G & V förstås...

Undrar varför EU:s politiker, främst de i norr, framstår som hjärndöda och vill minska dessa länders CO2-utsläpp och därmed begå ekonomisk harakiri? Eller vet de något som vi andra inte vet?

Kinas årliga ökande CO2-utsläpp är förmodligen större än Sveriges årliga utsläpp av detsamma. Ändå vill klimatstollarna att våra utsläpp ska minska, trots att det nästan bara finns fördelar för oss med både en liten uppvärmning (om nu CO2 kan bidra med 0,2 grader om hundra år, så bra enligt mig) och "luftgödsling".

Läs lite om en del av miljöhyckleriet så länge du funderar vidare innan du svarar...
En annan del av hyckleriet är införandet av "kvicksilverlampor" som sprider sitt kvicksilver när de är förbrukade. Hur det är miljö- och arbetsmiljömässigt i tillverkningen kan man ju ana...
Citera
2011-11-21, 23:43
Medlem
Taalmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
En annan del av hyckleriet är införandet av "kvicksilverlampor" som sprider sitt kvicksilver när de är förbrukade. Hur det är miljö- och arbetsmiljömässigt i tillverkningen kan man ju ana...

Så går det när Klåfinger lägger sig i! Jag var dum nog att inte köpa på mig ett lager med vanliga glödlampor. De är överlägsna i fler fall. Var kan man fortfarande köpa dem? Butiker som agerar klimatstollar har plockat bort dem helt från sitt sortiment!
Citera
2011-11-22, 08:03
Medlem
MoLoKs avatar
Jäklars jäklars. Havsnivån vid Slussen kommer att öka ca 2 cm per år! Från och med när? Tja 160 cm på 89 år i alla fall.

Tror ni att vi kan återkomma till den här tråden om 10 år och se en höjning på 2 dm?

Det är skandal! Vi måste sluta köra bil!

http://www.dn.se/debatt/stockholmsdebatt/ny-prognos-for-havsnivan-problem-for-nya-slussen
Citera
2011-11-22, 12:39
Medlem
FOIA2011.zip

Verkar virusfritt. Ladda ner:

README.txt:

Fick inte plats med hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto