Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-03-22, 18:41
Medlem
Erk Swedes avatar
Tackar så mycket

Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Ärade forumdebattörer kan finna följande dokumentär om växthuseffekten från Channel 4 intressant. Jag rekommenderar er varmt att se den:
http://video.google.com/videoplay?docid=4340135300469846467&q=global+warmi ng+swindle
tack så mycket för den länken.
något för "kramarna" att bita i.
Citera
2007-03-22, 18:54
Medlem
Made of stones avatar
OK nu måste jag ta tillfället i akt och fråga om en sak (jag ställde frågan i Naturvetenskap/ teknik men fick inte något svar):

- I medierna så pratar dom ofta om att vi måste spara på energi. Men i Sverige så får vi ju majoriteten av vår energi från kärnkraftverk/ vattenkraft.
På vilket sätt släpper kärnkraften och vattenkraften ut växthusgaser..!!??

- All den olja som finns bevarad på jordklotet kommer att pumpas upp och användas förr eller senare. Med andra ord så är det väl omöjligt att stoppa växthuseffekten, right?
Citera
2007-03-22, 19:01
Medlem
Erk Swedes avatar
utsläpp

Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
OK nu måste jag ta tillfället i akt och fråga om en sak (jag ställde frågan i Naturvetenskap/ teknik men fick inte något svar):

- I medierna så pratar dom ofta om att vi måste spara på energi. Men i Sverige så får vi ju majoriteten av vår energi från kärnkraftverk/ vattenkraft.

- All den olja som finns bevarad på jordklotet kommer att pumpas upp och användas förr eller senare. Med andra ord så är det väl omöjligt att stoppa växthuseffekten, right?
Den energin räcker inte till när det är kallt,då måste vi importera el,och det blir ofta skitig kolkraft.
Men det är ju med politkernas goda minne,för det finns flera småkraftverk som användes tidigare före avregleringen som nu är avställda antagligen mest för att man då kan höja kilowattpriset.
Citera
2007-03-22, 19:01
Medlem
Håller med rubriken. Miljön är allvarligt hotad - och vad gör vi åt det?

Högerfolk bryr sig inte om miljön så länge det finns pengar att tjäna på att förstöra den. Dessutom konsumerar de gärna långt mer än vad som är acceptabelt ur miljösynvinkel.
Citera
2007-03-22, 19:02
Medlem
Erk Swedes avatar
Sverige har inga miljöproblem

Citat:
Ursprungligen postat av Epic

Högerfolk bryr sig inte om miljön så länge det finns pengar att tjäna på att förstöra den. Dessutom konsumerar de gärna långt mer än vad som är acceptabelt ur miljösynvinkel.

Sverige har inga miljöproblem,och har aldrig haft några heller!!!!!.
Citera
2007-03-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Sverige har inga miljöproblem,och har aldrig haft några heller!!!!!.

Så därför är det OK för öfverklassens folk att fortsätta konsumera så mycket som de gör, trots att det kan få förödande konsekvenser i framtiden?

Tänk innan du skriver nästa gång.
Citera
2007-03-22, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone

Kärnkraftverken behöver kylning, och mig vetligen använder (iaf forsmark) vatten och släpper ut extravärmen i havet. Detta är såklart miljöfarligt då vatten i gasform bör klassas som en växthusgas.
Citera
2007-03-22, 21:12
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:

Så , visapå ett vänsterland som bryr sig om miljön ..
Citera
2007-03-22, 21:42
Medlem
Arctic Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teron
Kärnkraftverken behöver kylning, och mig vetligen använder (iaf forsmark) vatten och släpper ut extravärmen i havet. Detta är såklart miljöfarligt då vatten i gasform bör klassas som en växthusgas.

Haha du måste skämta. Här kan vi verkligen snacka om en droppe i havet.
Citera
2007-03-22, 21:46
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Så därför är det OK för öfverklassens folk att fortsätta konsumera så mycket som de gör, trots att det kan få förödande konsekvenser i framtiden?
Vilken "överklass"? Den du menar sitter på sitt feta arsle i ett slott och tittar ner på de svältande industriarbetarna? Eller kärnfamiljen med bil, dator, villa och stuga?
Citera
2007-03-22, 21:51
Medlem
fluffiss avatar
Citat:

Tänk innan du skriver nästa gång.

Dito! Att du lyckas få med klasstänket i varje inlägg, jag börjar bli imponerad! Tror du verkligen på att den i dina mardrömmar existerande "öfverklassen" skulle vara den bidragande orsaken till all miljöförstöring? Ta vilken normal familj som helst i Sverige så bryr de sig mer om den egna ekonomin och prylar än vilken miljöpåverkan deras leverne skulle ha.
Citera
2007-03-22, 21:57
Medlem
Klosss avatar
Den globala uppvärmningen är en bluff av guds nåde. Det handlar om domedagsprofetior för det lättlurade folket. Därför blev jag extra glad över den utmärkta dokumentären från Channel 4 som Överliggaren postade. Tack så mycket!

Länken: http://video.google.com/videoplay?docid=4340135300469846467&q=global+warmi ng+swindle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in