Citat:
Ursprungligen postat av Butters
Jag har precis köpt en sprillans bensindriven suv på 290 hk. Så nu hatar nog humanlife mig ännu mer. Känns skönt att bidra till att mina numera två små söner får ett behagligare klimat i Sverige när de blir penisionärer. De slipper stela leder. Om nu domedagsprofeterna får rätt denna gång. Deras track record är ju rätt uselt.
Än mer positivt är att jag bidrar med mer skatt per mil framöver, till de svaga som redan ligger ner med mössan i hand och skrapar med foten.
Köpte själv en bil med en 3 liters turbomatad diesel. Mumma vad det drar fint på långfärd!
Dessutom har jag en båt tillsammans med en kompis som drar nästan 30 liter diesel per timme, det behövs dock för att man ska kunna färdas i en behändig fart.
Jag ser alvarligt talat inget negativt med att det blir varmare här i Norden. Snön där jag bor kommer ändå att finnas kvar och sommaren blir lite behagligare. Dessutom kan jag ta fram båten tidigare och även spela golf. Nu måste man ju vänta tills i maj innan man kan göra sådant.
Sedan får man komma ihåg att temperaturföränringar sker automatiskt också, dessutom spelar det ju egentligen ingen roll om jag släpper ut några ton koldioxid per år extra när det finns kraftverk som Schwarze Pumpe som ensamt släpper ut mer än vad 1/4 av hela Sverige gör. Det bästa vi kan göra för miljön är att lägga pengarna på mer kärnkraft istället för att jaga småkällor som sveriges bilar.