Citat:
Ursprungligen postat av Zou
Hur kan du häva ur dig sådant?
Faktiskt märks det rätt tydligt vem utav debattörerna här inne som är pålästa.
Dessutom skulle jag vilja påstå att Quantilho har det svårare, eftersom media och allting pekar emot honom, ända bevisar han det mesta mycket bra.
Tycker denna debatt ska delas in i två sidor, vetenskap/forskning mot politik/media.
Faktiskt märks det rätt tydligt vem utav debattörerna här inne som är pålästa.
Dessutom skulle jag vilja påstå att Quantilho har det svårare, eftersom media och allting pekar emot honom, ända bevisar han det mesta mycket bra.
Tycker denna debatt ska delas in i två sidor, vetenskap/forskning mot politik/media.
Anledningen till att jag gör det är inte att han har fel i så många saker utan att han vägrar ta till sig information. Han struntar totalt i all fakta som kastas mot honom. Han har inte bevisat något utan fortsätter med misstolkningar och felaktiga påståenden, om än framgångsrika.
Jag lovar, det finns en anledning till att det i stort sätt inte trycks något som stödjer hans påståenden i seriösa tidskrifter. Det som han lagt fram har motbevisats eller så passar det in och ryms inom det som IPCC redan talat om för oss.
Dessvärre är jag ganska usel på att bete mig trevligt, jag är faktiskt ganska otrevlig, jag vet. Ibland blir jag bara så jävla trött på alla lögner som kommer från alla nyliberala extremister.
Till sist kan jag nog bara hålla med dig. Quantilho är smått fantastisk. Att envisas med att försöka ljuga bort en så väl beprövad och utredd teori som växthuseffekten är intressant. Han gör det ganska bra också. Det märks att han är mycket väl påläst, annars skulle han aldrig kunna ljuga så länge och så väl som han gjort. Hans missuppfattningsförmåga är lysande.