Citat:
Ursprungligen postat av Scanface
Ta det lilla lugna nu så att du inte faller av stolen och slår i lilla huvudet. Det kanske bara skulle göra dig gott som sitter och skriker som en liten horminstinn fjortis i forumet.
Vad har jag ens yttrat för någonting om charterresor och "nöjesresor", som i ditt fall säkert är andra ord för knulla-prostituerade-resor? Jag har inte sagt ett smack om detta, så du får allt dra ner lite på medicinen nu!
Sedan vad alla resor folk har gjort igår och 14 år bakåt i tiden eller hur långt du nu kan räkna, har inget med det hela att göra. Det handlar om att vi måste fundera framåt nu och då kan man bortse från alla resor din morsa gjorde med dig till barnpsyk som liten i en risig gammal Volvo Amazon. Vi måste se framåt och hur vi kan ändra framtiden. Det som är gjort och gjort, och om inte du skulle ha hjärnan (vilket jag starkt betvivlar) att komma på en maskin med vilken man kan resa bakåt i tiden och ändra saker, så tror jag vi kan skippa bakåttänkandet nu va?
Varför hela tiden stirra dig blint på de typer av bränslen som finns idag? Det går väl att forska fram annat bränsle som är miljövänligare? Vi står väl inte helt stilla bara för att du nu gör det? Ska det bli en global ändring så måste man ju också tänka globalt vad det gäller forskning, och då får man ju skjuta till pengar till de områden inom forskningen som behöver det, för annars är det ju meningslöst att ens försöka göra någonting åt det hela.
Inget fel med en volvo amazon,den förbrukar inte märkbart mycket mer bränsle än en modern bil ,och släpper därmed inte ut speciellt mycket koldioxid.
övriga utsläpp ,kvittar eftersom de flesta inte kör amazon idag och katreningen tar hand om dessa föroreningar .Villman kan man sätta en kat på amazonen också...
fördelen med amazonen är att man inte belastar miljön nu med växthusgaser från tillverkningen ,recycling...
bensin och diesel är de bränslen som är bäst,så är det bara. En bensin eller dieselmotor som är snål är alltså bästa alternativet på sikt.
Etanol är både dyrt och miljövidrigt att framställa,samt att motorerna drar mer bränsle,samt håller sämre.
Etanol är en trend ,vi behöver något långsiktigt ,och idag finns inga vettiga alternativ. bränsleceller och olika typer av gas ger problem och kostnader som inte traditionell bensin eller diesel har.