2012-09-05, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Nej, jag tycker att du har rätt. Var personligen nära bekant med RH, banbrytaren och skaparen av PI, den killen hade verkligen ryggrad och integritet. Och klar över rågångarna, för att PI inte skulle vara en sajt, attackbar p g a diverse politiskt ifrågasatta, och grumliga kopplingar.

Jag tyckte redan PI var rätt så förfärlig. Jag såg en förbättring när Avpixlat skapades, men nu är det ju under all kritik. Tycker synd om den här Torssell som har obestridliga kvaliteter, och som definitivt inte ter sig som en kontrajihadist, men som hoppade på tåget vid helt fel tillfälle.

Jag fetmarkerade en del i ditt inlägg. Det är här jag tror problemet ligger i grund och botten. En blogg som är värd att ta på allvar ska skriva sanningen så som man uppfattar den. Man ska inte ta hänsyn till vad man tror att folk i övrigt (läs etablissemanget) uppfattar som grumliga åsikter. Du hamnar hela tiden i svårigheter i den här tråden av samma skäl. Eller så uppfattar jag det i alla fall. Hoppas du ser det här som konstruktiv kritik.
Senast redigerad av Andraandningen 2012-09-05 kl. 00:54.
Citera
2012-09-05, 01:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Men varför babblar du? Du vet ju ingenting. Ingrid Carlqvist har exakt samma ideologi som Avpixlat. Det här handlar inte om judar utan om fula metoder.

Jag har inte ens nämnt Carlqvist utan svarade på ett inlägg om varifrån kritiken mot AP för det mesta kommer. Visst kan det komma kritik från andra ställen än de som har fått judar på hjärnan, t.ex. från div. vänstervridna journalister, men att den främst skulle komma "från de egna leden" tycker jag inte stämmer, men det beror kanske på vilka man anser tillhöra "de egna leden".
Citera
2012-09-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Artikeln med kritiken mot Carlqvist är borta eller? Hittar ingen länk som fungerar.

Den är borta! Judepixlat fick kalla fötter efter all kritik
Citera
2012-09-05, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av loqu
Artikeln med kritiken mot Carlqvist är borta eller? Hittar ingen länk som fungerar.
Yttrandefrihetskämparna på Aspuckad mörkar Carlqvist-gate.
Trovärdighet, någon?
Citera
2012-09-05, 15:13
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulturNazist
Yttrandefrihetskämparna på Aspuckad mörkar Carlqvist-gate.
Trovärdighet, någon?

Ända bara pappskallar som hänger pa avpixlat. Kolla kommentarerna sa ser man vilka ärthjärnor som huserar där.
Citera
2012-09-05, 16:38
Medlem
rtyuios avatar
Avpixlat tappade mycket trovärdighet igår. Roligt att de kör artiklar med "lättkränkta" muslimer när de bölade över i stort sett ingenting. Har sparat hela texten då avpixlat tagit bort posten.

Avpixlat "läxar upp" i hyfs och beteende

Din argumentation – som samtidigt är ett erkännande i sak om att du faktiskt inte upplyste oss om dina avsikter – duger inte. Förklaringen till varför du inte ansåg dig behöva berätta, eller “brodera ut” som du lite arrogant formulerar det, för oss vad det handlade om visar att du inte vet vad normal hyfs är.

Vad gäller deras läsare kan bara nämnas som de själv skrev i sitt gråt inlägg.

Skadan kommer att ta tid att reparera....
Citera
2012-09-05, 17:56
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Avpixlat tappade mycket trovärdighet igår. Roligt att de kör artiklar med "lättkränkta" muslimer när de bölade över i stort sett ingenting. Har sparat hela texten då avpixlat tagit bort posten.

Din argumentation – som samtidigt är ett erkännande i sak om att du faktiskt inte upplyste oss om dina avsikter – duger inte. Förklaringen till varför du inte ansåg dig behöva berätta, eller “brodera ut” som du lite arrogant formulerar det, för oss vad det handlade om visar att du inte vet vad normal hyfs är.

Har du lust att posta texten här?
Citera
2012-09-05, 18:49
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag har inte ens nämnt Carlqvist utan svarade på ett inlägg om varifrån kritiken mot AP för det mesta kommer. Visst kan det komma kritik från andra ställen än de som har fått judar på hjärnan, t.ex. från div. vänstervridna journalister, men att den främst skulle komma "från de egna leden" tycker jag inte stämmer, men det beror kanske på vilka man anser tillhöra "de egna leden".
Du sätter pekpinnen helt rätt (fetmarkerat ovan). Det är komiskt när dessa störda anti-AP~figurer eldar på kring varenda detalj de inbillar sig styrker deras antipati, från ibland dock hyfsat motiverade inlägg, ned till nästintill svavelosande kritik mot ett felaktigt placerat kommatecken. Och den frenesi och energi som ägnas åt anti-AP~kampanjen, lär inte vara enskilda, patos-styrda påhopp. Här har vi vänsterfigurer, Pk-dito, och mediapöbelagenter i en osalig blandning, med samma genomskinliga ambition. Hahahaha, patetiskt att dessa 'Don Quijote-riddare' tror sig kunna marginalisera AP. Nyttiga idioter är alltid välkomna, så fortsätt hetsa på, inget att oroas kring, tvärtom.
Citera
2012-09-05, 19:15
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderaten
Om sd-idoiterna överlåter det ideologiska kriget till finniga högskolestudenter i kanada, ja då är man halvvägs till vägs ände! Jag är så sne så jag funderar på och outa hela patrasket!
Vad syftar detta på? Vad har jag missat?
Citera
2012-09-05, 19:35
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio

Ditt inlägg är obegripligt. Gör om och glöm inte denna gång att berätta för oss vad du pratar om.
Citera
2012-09-05, 20:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Ditt inlägg är obegripligt. Gör om och glöm inte denna gång att berätta för oss vad du pratar om.
Jag kan hjälpa till lite. Avpixlat skriver gärna om hur lättkränkta andra är, men när Ingrid Carlqvist kallade Avpixlat för "blogg" och påpekade att de inte är några journalister så blev snillena på Avpixlat väldigt kränkta och hade en artikel om detta där de bölade ut. Sedan verkade snillena på Avpixlat komma på att det inte var någon bra idé att framstå som en bunt lättkränkta lipsillar och artikeln togs bort. Förmodligen kom snillena även på i vilka ordalag de brukar beskriva yrkesgruppen "journalister" och artikeln hade så att säga gjort sitt. Jag kan föreställa mig hur det lät på Avpixlats "redaktion" igår.

- Öhhh! Grabbar! Ingrid Carlqvist påstår att Avpixlat är en blogg!
- VA! Nääee!
- Jävla batikhäxa!
- Å så säger hon att vi inte är några riktiga journalister heller!
- Va! Så jävla lågt av kärringen!
- Öhh grabbar, vi måste skriva något för att försvara oss!

Sedan skrev någon artikeln där de bölade ut om att Ingrid Carlqvist inte var mycket bättre och det framgick med all tydlighet hur kränkta de kände sig. Efter några timmar kom något av snillena på Avpixlatredaktionen på något.

- Öhh grabbar! Den där Carlqvist har kanske rätt. Vi är ju inga journalister.
- Nä fan! Vi besöker ju aldrig några evangemang.
- Nja, förutom Chang Frick då!
- Öhh fan! Du har ju rätt. Vi gillar ju inte ens journalister.
- Näh inte vill vi framstå som journalister. Fan heller!
- Vi får ta bort artikeln. Ingen märker nog något.

Nedanstående länk kan bringa klarhet i vad som hände.
http://www.swedenconfidential.info/2...e-ar-en-blogg/

Artikeln som gjorde att man på Avpixlat började böla i sin lättkränkthet
http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3530995.ece
Senast redigerad av Kämpendahl 2012-09-05 kl. 20:11.
Citera
2012-09-05, 21:23
Medlem
Folketstempels avatar
Den finns cachad.

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem