2012-08-14, 16:27
Medlem
Nu har man två riktigt bra svenska krönikörer, och tre invandrare som mest tycks vara där för att Avpixlat ska göra en billig poäng av sin antirasism.
Citera
2012-08-14, 22:25
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Tokigt bra samarbete mellan SDU, Kent Ekeroth och Avpixlat!

SDU gör en smart, prydlig politisk markering genom att närvara på Prides rasistmöte. De sköter det perfekt - blir avvisade och kan publicera videobevis på Avpixlat.

Sedan går SR i fällan och ljuger ihop ett reportage om "hot", varpå Kent Ekeroth ringer upp reportern och med lugn och vänlig röst får henne att svara "Nej" på frågan om reportage måste avspegla sanningen! Detta skötte Ekeroth fullständigt lysande.

Blir det bättre än så? Politisk smartness, aktivism på högsta nivå i samarbete med nymedia.

Jag HOPPAS verkligen det här blir framtidens melodi: ett smart, disciplinerat SDU som genom snygga aktioner som denna klär av det förljugna etablissemanget i samarbete med Avpixlat. Det tjänar båda parter enormt på för framtiden. Särskilt Avpixlat som ju fört en lite defensiv, trist existens på slutet med en lite sämre Alexa-ranking. Jag tror de behöver ungdomarnas framåtanda och aktivism för att växa som förut.

Eh nja det får väl ändå vara Fria Tider som får ta åt sig den äran? Det var ju Fria Tider som skrev artikeln precis före föreläsningen där de bland annat intervjuade en ansvarig, varpå ett antal innerstadsjournalister och HBTQP-blattar sket på sig och inte vågade lämna byggnaden då de var dödssäkra på att SDU var "nazister" från Fria Tider.
Citera
2012-08-18, 18:19
Medlem
Arthass avatar
Stefan Torsell verkar vara en duktig krönikör, även om jag inte vet jag håller honom eftersom jag läst allt för lite. Krönikan om Estonia och Tsunamin 2004 gillar jag dock:
http://avpixlat.info/2012/08/17/stef...m-sekretessen/

Det är mer bredd denna sida behöver jämfört med en massa artiklar om salafister. Appropå det:

Har avpixlat skrivt något om ortodoxa judar? De verkar ju lika galna som islamisterna.
Vore intressant veta. Någon som har koll.
Citera
2012-08-18, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Förhoppningen är att kommentatorerna på Avpixlat kunde lära sig något av Torssels sätt att skriva. Det skulle behövas

Varför det, den sidan är inte till för författare utan för vanligt folk som ibland skriver bra ibland sämre, precis som du gör.
Citera
2012-08-18, 19:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Varför det, den sidan är inte till för författare utan för vanligt folk som ibland skriver bra ibland sämre, precis som du gör.
Att ju fler som håller en anständig nivå i invandringsdebatten, desto större chans skulle det vara för den invandringskritiska sidan att få till stånd förändringar är inget du håller med om eller? Enligt min mening är det större chans att tas på allvar om man inte ses som en bunt imbeciller.
Citera
2012-08-19, 09:41
Bannlyst
Citat:
Att ju fler som håller en anständig nivå i invandringsdebatten, desto större chans skulle det vara för den invandringskritiska sidan att få till stånd förändringar är inget du håller med om eller? Enligt min mening är det större chans att tas på allvar om man inte ses som en bunt imbeciller.

Det är faktiskt så att merparten av de som skriver på AP skriver bättre än vad både du och jag skriver. Ditt tjafsande är just bara det tjafs. När det inte finns någon plats för vanliga människor att skriva vad de tycker så är AP, Fria tider och Swecon utomordentliga sajter.

Vill du spela intellektuell är AP inget för dig utan lämna den till oss vanliga människor.
Senast redigerad av allemand 2012-08-19 kl. 10:20.
Citera
2012-08-19, 13:12
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Det är faktiskt så att merparten av de som skriver på AP skriver bättre än vad både du och jag skriver. Ditt tjafsande är just bara det tjafs. När det inte finns någon plats för vanliga människor att skriva vad de tycker så är AP, Fria tider och Swecon utomordentliga sajter.

Vill du spela intellektuell är AP inget för dig utan lämna den till oss vanliga människor.
Eftersom du verkar retarderad är det tydligen inte att tänka sig att få svar på sakfrågan. Du gestaltar också problemet. Invandringsfrågan är känslig och klarar man inte av att uttrycka sig så tas man inte på allvar av etablisemanget eller avfärdas som en rasist. Och ja, jag läser kommentatorsfälten på Avpixlat och finner ingen anledning att ändra min ståndpunkt angående en majoritet av kommentatorerna.
Citera
2012-08-19, 13:57
Bannlyst
Citat:
Eftersom du verkar retarderad är det tydligen inte att tänka sig att få svar på sakfrågan. Du gestaltar också problemet. Invandringsfrågan är känslig och klarar man inte av att uttrycka sig så tas man inte på allvar av etablisemanget eller avfärdas som en rasist. Och ja, jag läser kommentatorsfälten på Avpixlat och finner ingen anledning att ändra min ståndpunkt angående en majoritet av kommentatorerna.

Så nu är det dags för personangrepp, du förstås fattat att alla inte tycker som du sent omsider. På AP har det ingen betydelse om man inte kan uttrycka sig, alla har rätt att skriva vad de vill och hur de vill inom vissa gränser naturligtvis.

Klarar du inte av det skall du som jag skrev tidigare söka dig till mer enligt dig intellektuella sidor och låta oss vanliga människor uttrycka oss som vi vill. Dessutom borde du kontrollera din stavning innan du lägger ut dina alster, tror att de intellektuella sidorna inte uppskattar att det svenska språket misshandlas.
Citera
2012-08-19, 14:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Så nu är det dags för personangrepp
Någon måste ta på sig den obekväma uppgiften att tala om som det är.

Nej, skämt åsido

Citat:
du förstås fattat att alla inte tycker som du sent omsider.
Nja, det har jag varit van vid sedan jag började på Flashback.

Citat:
På AP har det ingen betydelse om man inte kan uttrycka sig, alla har rätt att skriva vad de vill och hur de vill inom vissa gränser naturligtvis.
Helt rätt. Så är det. Jag noterar att du för tredje gången låter bli att svara på själva kärnfrågan.

Citat:
Klarar du inte av det skall du som jag skrev tidigare söka dig till mer enligt dig intellektuella sidor och låta oss vanliga människor uttrycka oss som vi vill.

Förslag?

Citat:
Dessutom borde du kontrollera din stavning innan du lägger ut dina alster, tror att de intellektuella sidorna inte uppskattar att det svenska språket misshandlas.

Jag har ett nytt tangentbord som förvisso är smidigt, men jag känner mig inte bekväm med det.
Citera
2012-08-19, 19:05
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonjo
Är det bara jag som har tänkt på en grej? Avpixlat har numer fyra krönikörer, varav två är invandrare. Så rasistsidan Avpixlat har fler invandrare per capita (50%) än vad till exempel Aftonbladet, Expressen och Expo har? Tillåt mig att asgarva

Du kan sätta ditt barnsliga asgarv i halsen, kommentar på löjligt låg nivå. Dessa krönikörer försörjer sig själva, invandrare som sköter sig mao. Till skillnad mot AP:s fokus, dvs lycksökande ekonomiska flyktingar, skäggbarn och allsköns Mena-slödder, som tillåtits sätta parasitsnabeln i det svenska samhället. Stor skillnad.

Du är inte ensam, det finns många fler hotade gammelmediasupportrar och slagordsdebattörer. Läs igenom tråden så får du kanske bilden klar för dig.
Citera
2012-08-19, 20:03
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Stefan Torsell verkar vara en duktig krönikör, även om jag inte vet jag håller honom eftersom jag läst allt för lite. Krönikan om Estonia och Tsunamin 2004 gillar jag dock:
http://avpixlat.info/2012/08/17/stef...m-sekretessen/

Det är mer bredd denna sida behöver jämfört med en massa artiklar om salafister. Appropå det:

Har avpixlat skrivt något om ortodoxa judar? De verkar ju lika galna som islamisterna.
Vore intressant veta. Någon som har koll.
Den dagen det finns något positivt att skriva om ortodoxa judar kommer Avpixlat säkert att slänga in en blänkare. Media mer eller mindre knutet till SD har en särskild kärlek till sina vänner i viken. Bli dock inte förvånad om det visar sig att det - av angivet skäl - inte dyker upp några sådana artiklar.

Som tur är ser publikationen inte med lika blida ögon på övriga avarter från Mellanöstern.
Citera
2012-08-19, 22:06
Bannlyst
Citat:
Du har helt rätt.
En av anledningarna till att "etablissemanget" ser sd-sympatisörerna som idioter som allemand är att många av dem uttrycker sig som idioter som allemand.
Sätt han på ignore och citera honom helst inte så att jag slipper läsa hans dynga av misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in