Citat:
Ursprungligen postat av SkitAnonym
Haha nej, inte vad jag minns. Jag uppfattade det dock som att du kallade River99 för "träskvänster". Därför ville jag påpeka att det var dumt genom att "skoja till det" lite. Men jag ber om ursäkt om du tog illa upp.
Du har för övrigt fått fel uppfattning om mina åsikter. Jag är liberal, och har ingen aning om vart du har fått kulturrelativismen eller kulturmarxismen ifrån?
Det börjar kännas som att det är ord ni bara slänger ut er slumpmässigt mot meningsmotståndare. Det slängs runt lika flitigt som "vänsterextremist", "kommunist" och "PK" nu för tiden. Vet ni ens vad det betyder? (endast retorisk fråga)
Jag har inte kallat någon för träskvänster i den här tråden.
Att vara kulturrelativist innebär förenklat en oförmåga att fördöma kulturyttringar, och att vara av åsikten att alla kulturer, hur sjuka de än må vara, har samma rätt att verka och påverka i t ex det svenska samhället.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kulturrelativism
Kulturmarxism kan kortfattat beskrivas som ett sökande efter det normlösa samhället. Ex, trotsa vetenskapen i form av påhittade kön som "hen", förkastande av kärnfamiljen, beskylla hemska handlingar med socionoma bortförklaring etc. Det mesta utmynnar i att allt är den vita, heterosexuella mannens fel. Kort och gott allt som numera förespråkas av våra myndigheter som t ex skolväsendet, och av 7 av 8 riksdagspartier i varierande grad.
google IS your friend.
Politisk korrekthet är att stryka maktens doktriner medhårs, att ifrågasätta den är inkorrekt. Feminism och mångkultur är statsideologier i Sverige. Ifrågasätter man mångkulturen är man rasist, ifrågasätter man feminismen är man emot jämställdhet. Argument behövs inte, stämpeln kommer ändå.
Vad som är politiskt inkorrekt skiljer sig alltså beroende på vad som är rådande doktrin. I Sverige stämplas du som t ex,
låt mig nu citera dig,
terroristpropagandahyllande sverigedemokratiska vänsterextremist om man nu har mage att kritisera t ex mångkulturen. Angela Merkel, David Cameron m fl hade alltså varit rasister om de uttalat sin kritik som svenska politiker, men inte i sina respektive hemländer. I dagsläget är det bara Sverige, i hela Europa, som envist håller fast vid termen mångkultur och förespråkar integration samtidigt som man förkastar assimilering.