2012-09-05, 21:26
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag kan hjälpa till lite. Avpixlat skriver gärna om hur lättkränkta andra är, men när Ingrid Carlqvist kallade Avpixlat för "blogg" och påpekade att de inte är några journalister så blev snillena på Avpixlat väldigt kränkta och hade en artikel om detta där de bölade ut. Sedan verkade snillena på Avpixlat komma på att det inte var någon bra idé att framstå som en bunt lättkränkta lipsillar och artikeln togs bort. Förmodligen kom snillena även på i vilka ordalag de brukar beskriva yrkesgruppen "journalister" och artikeln hade så att säga gjort sitt. Jag kan föreställa mig hur det lät på Avpixlats "redaktion" igår.

- Öhhh! Grabbar! Ingrid Carlqvist påstår att Avpixlat är en blogg!
- VA! Nääee!
- Jävla batikhäxa!
- Å så säger hon att vi inte är några riktiga journalister heller!
- Va! Så jävla lågt av kärringen!
- Öhh grabbar, vi måste skriva något för att försvara oss!

Sedan skrev någon artikeln där de bölade ut om att Ingrid Carlqvist inte var mycket bättre och det framgick med all tydlighet hur kränkta de kände sig. Efter några timmar kom något av snillena på Avpixlatredaktionen på något.

- Öhh grabbar! Den där Carlqvist har kanske rätt. Vi är ju inga journalister.
- Nä fan! Vi besöker ju aldrig några evangemang.
- Nja, förutom Chang Frick då!
- Öhh fan! Du har ju rätt. Vi gillar ju inte ens journalister.
- Näh inte vill vi framstå som journalister. Fan heller!
- Vi får ta bort artikeln. Ingen märker nog något.

Nedanstående länk kan bringa klarhet i vad som hände.
http://www.swedenconfidential.info/2...e-ar-en-blogg/

Artikeln som gjorde att man på Avpixlat började böla i sin lättkränkthet
http://www.dagensmedia.se/nyheter/pr...cle3530995.ece

Ojojoj, det var oväntat hårda ord, ankor brukar vara finstämda och eftertänksamma. Detta inlägg markant fränare än din normalt försiktiga framtoning. Ilsken sakmässigt baserat, eller tagit nåt glas rödvin för mycket?

"Kränkta", "bölade", "snillen" "Jag kan föreställa mig"... (konstruerad fantasidialog).

Bra att du föll pladask in i grupperingen 'Nyttiga Idioter'. Nu vet vi.
Citera
2012-09-05, 21:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Ojojoj, det var oväntat hårda ord, ankor brukar vara finstämda och eftertänksamma. Detta inlägg markant fränare än din normalt försiktiga framtoning. Ilsken sakmässigt baserat, eller tagit nåt glas rödvin för mycket?

"Kränkta", "bölade", "snillen" "Jag kan föreställa mig"... (konstruerad fantasidialog).

Bra att du föll pladask in i grupperingen 'Nyttiga Idioter'. Nu vet vi.
Men vad tycker du själv. Ser det bra ut när man gnäller på andra lättkränkta och så visar man sig vara det själv? Och handen på hjärtat, Avpixlat är väl inte riktigt i samma division som när RH hade kontrollen över föregångaren Politiskt inkorrekt?
Citera
2012-09-05, 21:30
Medlem
Såg att sidobars-grejen var uppe i över 1300 pers. Är inte det ovanligt mycket nuförtiden?

Har det att göra med Aftonbladet skriverier så visar det ju att ett bråk genererar uppmärksamhet för både Avpixlat och Dispatch, vilket väl är bra.
Citera
2012-09-05, 21:37
Medlem
Citat:
Men vad tycker du själv. Ser det bra ut när man gnäller på andra lättkränkta och så visar man sig vara det själv? Och handen på hjärtat, Avpixlat är väl inte riktigt i samma division som när RH hade kontrollen över föregångaren Politiskt inkorrekt?

Det jag tycker är BÄTTRE nu är att Dagerlind och Thorsell är fasta krönikörer. Det ger tyngd och stadga. Likaså är AP fortfarande bästa plattformen för ren opinionsbildning, eftersom de är störst.

Dåligt: det blir för mycket islam-tjatande, de verkar backa upp fel häst i SDU-konflikten och så den här lättstötta attityden.

AP bör bygga vidare på det som är bra: många besökare som debatterar i kommentarerna, upprop, kampanjer, politisk aktivism. Minska det som inte funkar. Prosvenskt, inte antiislam.
Citera
2012-09-05, 21:43
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Den finns cachad.

http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=se
Tack.

Visst var det lite gnäll från Avpixlat, men de har ju faktiskt rätt i vissa påståenden. Tycker dock den kyliga hårda tonen tyder på att det handlar om något mer, att det finns någon ytterligare underliggande konflikt som inte framkommer i artikeln.
Citera
2012-09-05, 21:52
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:

Håller med dig till dels, men jag värderar frispråkigheten - med dess brister - framför hetsjakten, som jag upplever grundas på fientliga ambitionen att marginalisera AP:s main position, blogg-pirat mot Pk-ism, kalla den vad du vill.

Absolut är vi överens ang din analys av PI vs AP. Jag kände RH - du också som moderatorkollega här - och jag umgås irl regelmässigt med RH:s ex-sambo, och hans bäste vän, i den exil vi vistas i. AP är inte av samma klass, no doubt. RH skulle nog skruva sig en aning, i sin Främre-Asien-grav han är begravd. Jag sätter ibland en blomma på hans sista viloplats, men det är en privat sak utan betydelse för tråden. Hoppas jag inte blir attackerad för denna högst personliga OT-kommentar.
Citera
2012-09-06, 14:00
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Håller med dig till dels, men jag värderar frispråkigheten - med dess brister - framför hetsjakten, som jag upplever grundas på fientliga ambitionen att marginalisera AP:s main position, blogg-pirat mot Pk-ism, kalla den vad du vill.
Problemet med dig är att du inte klarar av eller vill se skillnaderna mellan de olika kritiska rösterna utan drar alla över en kam. Det finns en stor mängd väldigt välunderbyggda kritiska inlägg mot AP här i tråden, betydligt mer välunderbyggda än dina närmast rabiata motangrepp, som du väljer att inte bemöta sakligt utan istället låter du dem följa med när du generaliserar alla kritiker som judehatare eller vad det nu kan vara. Jag tror de flesta här inser dina tillkortakommanden när det gäller argumentationen i själva saken men det kan vara bra att påminna om dem ibland.
Citera
2012-09-06, 15:36
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Problemet med dig är att du inte klarar av eller vill se skillnaderna mellan de olika kritiska rösterna utan drar alla över en kam. Det finns en stor mängd väldigt välunderbyggda kritiska inlägg mot AP här i tråden, betydligt mer välunderbyggda än dina närmast rabiata motangrepp, som du väljer att inte bemöta sakligt utan istället låter du dem följa med när du generaliserar alla kritiker som judehatare eller vad det nu kan vara. Jag tror de flesta här inser dina tillkortakommanden när det gäller argumentationen i själva saken men det kan vara bra att påminna om dem ibland.

Förstår hur du resonerar, jag noterar men bryr mig föga. Jag vill inte hålla på med hårklyverier som du och dina gelikar tycks föredra. Mitt allt överskuggande intresse är att koncentrera mig på bloggens övergripande betydelse, som motvikt till den Pk-maffia jag definierat ovan flera gånger.

Jag sk*ter i om det finns judar, araber, negrer, vita eller andra som backar upp AP, eller inte gör det. Huvudsaken är att avslöja och offentliggöra det som gammelmedia-patrasket, politikerna och organisations-lakejerna förtiger. Om AP i sin "icke-journalistiska inperfektion" av och till publicerat nåt halvtaffligt inägg (i värsta fall givetvis utan 'källhänvisning"), så berör det mig väldigt marginellt. AP är David mot Goliath, ur det perspektivet placerar jag drevet mot sajtens brister bakom tystnadens ridå.
Citera
2012-09-06, 18:27
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Förstår hur du resonerar, jag noterar men bryr mig föga. Jag vill inte hålla på med hårklyverier som du och dina gelikar tycks föredra. Mitt allt överskuggande intresse är att koncentrera mig på bloggens övergripande betydelse, som motvikt till den Pk-maffia jag definierat ovan flera gånger.

Jag sk*ter i om det finns judar, araber, negrer, vita eller andra som backar upp AP, eller inte gör det. Huvudsaken är att avslöja och offentliggöra det som gammelmedia-patrasket, politikerna och organisations-lakejerna förtiger. Om AP i sin "icke-journalistiska inperfektion" av och till publicerat nåt halvtaffligt inägg (i värsta fall givetvis utan 'källhänvisning"), så berör det mig väldigt marginellt. AP är David mot Goliath, ur det perspektivet placerar jag drevet mot sajtens brister bakom tystnadens ridå.
Om det nu skulle vara ditt allt överskuggande intresse så finns det väl ingen som helst anledning till att gå till tokangrepp mot dem som har kritiska synpunkter på en blogg som de uppskattar av samma anledning som du. Du borde istället ägna dig åt att angripa gammelmedia eftersom det är ditt allt överskuggande intresse.
Citera
2012-09-06, 18:46
Bannlyst
Citat:
Om det nu skulle vara ditt allt överskuggande intresse så finns det väl ingen som helst anledning till att gå till tokangrepp mot dem som har kritiska synpunkter på en blogg som de uppskattar av samma anledning som du. Du borde istället ägna dig åt att angripa gammelmedia eftersom det är ditt allt överskuggande intresse.
Han vill bestämma vad som diskuteras om Avpixlat. INGEN får kritisera Avpixlat för då är de judebabblare, Expoagenter och blablabla.
Så illa är det på M&J Flashback år 2012.
Citera
2012-09-06, 18:50
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:

Angripa gammelmedia? Hahahaha, nu rör du till det för dig. Det är enbart genom sajter som t ex AP, som dessa 'angrepp' (=sanningar) kan publiceras. Hört talas om att gammelmedia sållar bort, vägrar kommentarer etc? Censurens och förtigandets totaldominanter.

Nu var du ovanligt yrvaken, bäste B-winkel.
Citera
2012-09-06, 20:30
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Angripa gammelmedia? Hahahaha, nu rör du till det för dig. Det är enbart genom sajter som t ex AP, som dessa 'angrepp' (=sanningar) kan publiceras. Hört talas om att gammelmedia sållar bort, vägrar kommentarer etc? Censurens och förtigandets totaldominanter.

Nu var du ovanligt yrvaken, bäste B-winkel.
Vilket gammelmedia alltså har helt gemensamt med Avpixlat och därmed är cirkeln i vår lilla diskussion sluten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in