2012-09-04, 17:44
Medlem
Moderatens avatar
Om sd-idoiterna överlåter det ideologiska kriget till finniga högskolestudenter i kanada, ja då är man halvvägs till vägs ände! Jag är så sne så jag funderar på och outa hela patrasket!
Citera
2012-09-04, 20:33
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Verkar vara en Expo-styrd massattack mot PI just nu. Kan inte tolka det som annat än att byxångesten och rädslan för PI växer konstant.
Citera
2012-09-04, 20:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
öppna ögonen lite, det är inte främst rasism och grovt hat som tas bort.

Tvärtom verkar det gå hur bra som helst med hat och rasism, så länge man riktar sig mot "rätt" grupp, tex palestinier kommer man undan med att kalla precis vad som helst på avpixlat.

Vad gäller censuren så är ett bra exempel artikeln om att OS skulle tillåta kvinnliga idrottare att tävla i slöja. Då räckte det bland annat att vara av åsikten att det var bra att saudarabiska kvinnor fick vara med i OS, även om det skedde med slöja, för att inläggen skulle ryka i rask takt. Med sturska moderatorsmeddelanden om att här är det minsann inte tillåtet att försvara kvinnoförtryck...
Även fast man argumenterade ur ett perspektiv att det kunde ge kvinnor i dessa länder mer frihet på sikt att låta dem idrotta. Då att hindra dem från sånt är precis vad dessa Islamist stater vill.

Men icke. De har ingen respekt för andras åsikter överhuvudtaget. De beter sig som aftonbladet i sina kommentarsektioner och det gör att jag alltmer ogillar dem.

Tror också de kommer sjunka tillbaka i besökarantal gradvis, iallafall relativt till andra mer balanserade alternativa medier som Fria Tider. Muslimhatet på avpixlat är numera så over the top att det inte går att länka till dem längre i sociala medier med hedern i behåll. Där vinner FriaTider mkt på sin mer balanserade rapportering och friare kommentatorsfält, man behöver inte skämmas för att man tipsar om något de skrivit på sin facebook.

Jag ser det nog lite ur en annan synvinkel. Men visst, ibland kan jag uppleva som deras, ibland larviga, fokusering på islam är lite väl överdriven.

Men samtidigt anser jag också att den islamska frågan är en av de viktigaste och den som mest hotar Sveriges fortlevnad som demokrati och ett drägligt land att leva i. Så jag är nog lite kluven där. Men jag ska läsa Avpixlat med kritiska ögon. Jag lovar.

Håller med om att Fria Tider är bra. De har ju en mer "tidningslik", bred rapportering. Så visst kan jag till viss del ge dig rätt.
Citera
2012-09-04, 20:48
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Verkar vara en Expo-styrd massattack mot PI just nu. Kan inte tolka det som annat än att byxångesten och rädslan för PI växer konstant.
Enligt Alexa så går ni stadigt nedåt.
http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info
Citera
2012-09-04, 20:53
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Man måste vara en extremt hängiven Avpixlatfantast för att tro att kritiken kommer från Expohåll. De flesta ser nog att den kommer från "de egna leden". Kritiken mot Avpixlat är till stora delar saklig under det att motangreppen är så fåniga och tafatta att man bara kan undra hur stor paniken inom moderpartiet och dess egen lilla "redaktion" är just nu.
Citera
2012-09-04, 21:09
Medlem
loqus avatar
Artikeln med kritiken mot Carlqvist är borta eller? Hittar ingen länk som fungerar.
Citera
2012-09-04, 21:27
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Man måste vara en extremt hängiven Avpixlatfantast för att tro att kritiken kommer från Expohåll. De flesta ser nog att den kommer från "de egna leden". Kritiken mot Avpixlat är till stora delar saklig under det att motangreppen är så fåniga och tafatta att man bara kan undra hur stor paniken inom moderpartiet och dess egen lilla "redaktion" är just nu.

Snarare kommer väl kritiken från det vanliga hållet, dvs. från samma personer som kallar SD för "Sionistdemokraterna", anser att judar är roten till allt ont, etc.

Personligen skulle jag gärna se att AP breddade sitt nyhetsutbud en del och likt FT tog upp mer utrikesnyheter, men att sidan skulle vara speciellt dålig håller jag inte med om. Tittar man vidare på de två sidornas kommentarsfält så är moderatorerna på AP förvisso lite väl stränga ibland, men FT lider å andra sidan en strid ström foliehattar.
Citera
2012-09-04, 21:34
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel

Noop. Du och dina gelikar visar ett närmast abnormt intresse för AP, men på fel sätt. Ni letar med frenesi kring "judar", "brist på källhänvisning", eller vad som helst, som ni tror gynnar er anti-
AP-besatthet.

Jag har aldrig försvarat de brister som ibland kan tydliggöras, bortplockade kommentarer t ex. Jag är för en helt fri debattmiljö. Men, det hindrar inte att AP sakmässigt utgör en mkt viktig motvikt mot konformistiska Pk-eländet i Sverige. Det är det allt överskuggande, inte ev "journalistiska" detaljavvikelser från anbefalld riksstandard, självformulerat av det eländiga fulmediahärket.

Läs t ex krönikören Stefan Torssells inlägg på AP. Bland det skarpaste man kan hitta öht, vad beträffar journalistikens förfall, i armkrok med Pk-politikernas, och organisations-etablissemangets samfällda skräck att bli motsagda och avslöjade. Enbart ST:s briljanta analyser motiverar PI:s existens skyhögt framför bluff- och bedragarmedia som Aftonslasket, Sexpressen, DN och tyvärr numera även SvD.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2012-09-04 kl. 22:03.
Citera
2012-09-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Snarare kommer väl kritiken från det vanliga hållet, dvs. från samma personer som kallar SD för "Sionistdemokraterna", anser att judar är roten till allt ont, etc.

Personligen skulle jag gärna se att AP breddade sitt nyhetsutbud en del och likt FT tog upp mer utrikesnyheter, men att sidan skulle vara speciellt dålig håller jag inte med om. Tittar man vidare på de två sidornas kommentarsfält så är moderatorerna på AP förvisso lite väl stränga ibland, men FT lider å andra sidan en strid ström foliehattar.
Men varför babblar du? Du vet ju ingenting. Ingrid Carlqvist har exakt samma ideologi som Avpixlat. Det här handlar inte om judar utan om fula metoder.
Citera
2012-09-04, 22:13
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Noop. Du och dina gelikar visar ett närmast abnormt intresse för AP, men på fel sätt. Ni letar med frenesi kring "judar", "brist på källhänvisning", eller vad som helst, som ni tror gynnar er anti-AP-besatthet.

Jag har aldrig försvarat de brister som ibland kan tydliggöras, bortplockade kommentarer t ex. Jag är för en helt fri debattmiljö. Men, det hindrar inte att AP sakmässigt utgör en mkt viktig motvikt mot konformistiska Pk-eländet i Sverige. Det är det allt överskuggande, inte ev "journalistiska" detaljavvikelser från anbefalld riksstandard, självformulerat av det eländiga fulmediahärket.

Läs t ex krönikören Stefan Torssells inlägg på AP. Bland det skarpaste man kan hitta öht, vad beträffar journalistikens förfall, i armkrok med Pk-politikernas, och organisations-etablissemangets samfällda skräck att bli motsagda och avslöjade. Enbart ST:s briljanta analyser motiverar PI:s existens skyhögt framför bluff- och bedragarmedia som Aftonslasket, Sexpressen, DN och tyvärr numera även SvD.
Det skulle jag aldrig förneka. Men varje form av publikation - en tidning eller en blogg - mår bra av trovärdighet och AP har problem med sin. Jag har inte ens problem med att AP är Israelvänligt även om jag själv har stora problem med landet. Problemet är att alstret har lågt i tak och tror att man gagnar sin ståndpunkt genom att censurera "motståndarna". Det är omoget och insiktslöst och leder till att man inte kan ta AP på allvar.
Senast redigerad av Bohlwinkel 2012-09-04 kl. 22:16.
Citera
2012-09-04, 22:31
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jag ser det nog lite ur en annan synvinkel. Men visst, ibland kan jag uppleva som deras, ibland larviga, fokusering på islam är lite väl överdriven.

Men samtidigt anser jag också att den islamska frågan är en av de viktigaste och den som mest hotar Sveriges fortlevnad som demokrati och ett drägligt land att leva i. Så jag är nog lite kluven där. Men jag ska läsa Avpixlat med kritiska ögon. Jag lovar.

Håller med om att Fria Tider är bra. De har ju en mer "tidningslik", bred rapportering. Så visst kan jag till viss del ge dig rätt.

Bottennoteringen var väl när man hade artikeln om den MUSLIMSKA idrottaren som knuffade en maskot... dog nästan lite inombords när jag såg det. Inget är för litet eller tarvligt för att ta upp och använda för lägga fokus på de onda muslimerna.

Saklig kritik mot Islam är jag för, men det avpixlat sysslar med är inte seriöst. Att peka finger på varenda brottsling eller delinkvent i hela världen som är muslim just för att personen är muslim och med fokus på att personen är muslim, det är inte seriöst.

Men jag håller med dig om att Islams utbredning i Sverige är en viktig fråga. Önskar bara att avpixlat, var lite mindre enögda i sin rapportering och att de behandlade frågorna om Islam mindre pubertalt.

Har jag fel om jag vill minnas att Politiskt Inkorrekt var mycket bredare i sitt fokus?
Senast redigerad av Sockerpappan 2012-09-04 kl. 22:46.
Citera
2012-09-04, 22:59
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Bottennoteringen var väl när man hade artikeln om den MUSLIMSKA idrottaren som knuffade en maskot... dog nästan lite inombords när jag såg det. Inget är för litet eller tarvligt för att ta upp och använda för lägga fokus på de onda muslimerna.

Saklig kritik mot Islam är jag för, men det avpixlat sysslar med är inte seriöst. Att peka finger på varenda brottsling eller delinkvent i hela världen som är muslim just för att personen är muslim och med fokus på att personen är muslim, det är inte seriöst.

Men jag håller med dig om att Islams utbredning i Sverige är en viktig fråga. Önskar bara att avpixlat, var lite mindre enögda i sin rapportering och att de behandlade frågorna om Islam mindre pubertalt.

Har jag fel om jag vill minnas att Politiskt Inkorrekt var mycket bredare i sitt fokus?

Nej, jag tycker att du har rätt. Var personligen nära bekant med RH, banbrytaren och skaparen av PI, den killen hade verkligen ryggrad och integritet. Och klar över rågångarna, för att PI inte skulle vara en sajt, attackbar p g a diverse politiskt ifrågasatta, och grumliga kopplingar.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2012-09-04 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in