2016-03-15, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Likaväl som du sitter och fantiserar ihop scenarion om hyresvärdar, vaktmästare och hyresgäster och bedömer deras eventuella umgängen så kan du väl ge din åsikt om huruvida ett ponerat sexuellt förhållande mellan en föreståndare på en flyktingförläggning och en boende på flyktingförläggningen är lämpligt eller ej?

Visst kan jag ha synpunkter på det, men jag bryr mig inte särskilt om det.
Och eftersom jag tycker det är fel av avpixlat att hänga ut kvinnan och hennes barn så tycker jag inte det finns någon anledning att på något sätt låtsas diskutera just denna kvinnas sexualliv som jag inte vet ett skit om.
Men jag gissar att en föreståndare eller anställd på ett flyktingboende är ungefär som en hyresvärd, vaktmästare,hotellreceptionist,vandrarhemsförestån dare eller liknande. De är i vart fall inte att jämställa med lärare eller handläggare på migrationsverket.
Och inte ens då tycker jag att avpixlat ska hänga ut dem.
Och definitivt inte när det bara handlar om att det är grundat på illasinnat skvaller.
Jag har inga särskilda synpunkter på om fastighetsägare/vaktmästare/boende har sex med varandra. Vill dom ha det så kan dom väl få ha det.
Behöver jag påpeka att jag kan tycka att det är okej för en sverigedemokrat att ha sex med någon som är född utomlands och att dom kan få ha det utan att hängas ut för just det.
Citera
2016-03-15, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Ett stort problem ni har är att ni inte kan vara kritiska mot Sverigedemokraterna, Avpixlat eller what ever. Av någon anledning tror ni lojalitet till dumhet är bra.

Det är ju på intet sätt unikt för just den gruppen dock:
http://www.tns-sifo.se/media/508075/...2014-04-04.pdf
Citera
2016-03-15, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Visst kan jag ha synpunkter på det, men jag bryr mig inte särskilt om det.
Och eftersom jag tycker det är fel av avpixlat att hänga ut kvinnan och hennes barn så tycker jag inte det finns någon anledning att på något sätt låtsas diskutera just denna kvinnas sexualliv som jag inte vet ett skit om.
Men jag gissar att en föreståndare eller anställd på ett flyktingboende är ungefär som en hyresvärd, vaktmästare,hotellreceptionist,vandrarhemsförestån dare eller liknande. De är i vart fall inte att jämställa med lärare eller handläggare på migrationsverket.
Och inte ens då tycker jag att avpixlat ska hänga ut dem.
Och definitivt inte när det bara handlar om att det är grundat på illasinnat skvaller.
Jag har inga särskilda synpunkter på om fastighetsägare/vaktmästare/boende har sex med varandra. Vill dom ha det så kan dom väl få ha det.
Behöver jag påpeka att jag kan tycka att det är okej för en sverigedemokrat att ha sex med någon som är född utomlands och att dom kan få ha det utan att hängas ut för just det.

Låt höra då?
Citera
2016-03-15, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Låt höra då?

Visst för att du är trögfattad. Men jag tänker inte nedlåta mig att låtsasdiskutera på avpixlatnivå. Jag vet inte ett skit om kvinnan du och avpixlat vill smutskasta med illasinnat skvaller som enda grund.

Smutskastning av avdras eventuella sexliv är tydligen ett nöje för männen på avpixlat, SD-s ledning och dig samtidigt som SD-männens övergrepp mot kvinnor ska mörkas.

Ponera att det var partiledaren själv som stod för övergreppen i SD, tycker du det ska mörkas av SD-media. Gör inte SD upp med de interna övergreppen riskerar fler kvinnor att drabbas precis så som Hannah Wigh beskriver det.
Avpixlat står för dålig moral och usel kvinnosyn vilket tydligt demonstreras i det skvaller man publicerat kring en enskild kvinnas sexliv. Ponera att avpixlat skulle skriva liknande om skvallret kring hennes före dettas sexliv, skulle då tycka det är fel av avpixlat?
Citera
2016-03-15, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Kul, du får gärna lura dig själv om du mår bättre av det.
Det är helt okej att du kallar mig vänstertroll också, det bevisar bara vad lite du vet och hur ofta du har fel i saker du bräker ur dig
Om nu Avpixlat är en så duktig nättidning med otvivelaktiga källor, lysande journalistik och fantastiska faktareportage varför är det då så viktigt för flertalet s.k. "sverigevänner" att till absurdum förneka alla kopplingar till SD? Ni älskar ju SD och tycker Avpixlat är lysande och dessutom en opinionsbildare med samma retorik som SD. Borde väl bara vara fördelaktigt att kunna koppla samman två så fina företeelser?

Jag tycker att Avpixlat är slaskjournalistik och övergav SD för längesedan. Men thank you for trying. Däremot är det patetiskt att starta ideologiska drev med uppsåt att smutskasta helt utan grund. Vilket är vad du och cirka två andra ryggdunkare sysslar med just nu. Varför är ni så butthurt när era favoritmedia på löpande band gör hembesök och hänger ut folk?
Citera
2016-03-15, 13:33
Bannlyst
Citat:
Bra då är vi eniga om den ena delen.
Den andra delen är att även om jag skulle tycka att någon har ett lagligt men omoraliskt sexliv, så tycker jag inte att sådant tyckande ska vara grunden för att hänga ut någon.
Skulle du vilja ha den sortens sängkammarsnokande?

Jag kan förstå att kvinnans före detta inte tycker om att hans före detta träffar andra. Men ska svartsjuka räcka som skäl för att det ska skvallras och brännmärkas för evigt på internet?

1. Ingen uthängning har skett, mer än i ditt huvud.
2. Om vi pratar moral och uthängande, var det moraliskt att hänga ut Julia Ceasar?
Citera
2016-03-15, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ja och skatteverket har redan berättat hur det var en riksdagsman från SD som låg bakom just den finansiella delen.
http://www.dn.se/ekonomi/ekeroth-sd-...at-donationer/

Så egentligen är det bara riksdagsmannen som vet hur pengarna slussades till honom.
Det verkar finnas en tradition inom SD att smussla med pengar

Det där är ju gammal skåpmat. För inte tror du väl att det fortfarande drivs likadant?
Citera
2016-03-15, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Ett stort problem ni har är att ni inte kan vara kritiska mot Sverigedemokraterna, Avpixlat eller what ever. Av någon anledning tror ni lojalitet till dumhet är bra.

Ni ideologiska dårar gör alltid samma misstag. Ni vill verkligen att Avpixlat ska vara SD:s husorgan, så ni kan hata lite mer. Trist att de inte har några kopplingar då. Jag skulle bli utesluten ur SD på ett par minuter, så gör dig själv en tjänst och tro inte att jag är någon SD:are.
Citera
2016-03-15, 13:38
Bannlyst
Citat:
Eftersom lärare i en privat skola också sätter betyg så är det jämställda med offentligt anställda lärare i frågan om sex med elever.
Jag tycker inte det ska vara förbjudet för vanligt att folk att knulla med varandra. Jag tycker att undantagen från lagligt ömsesidigt sex ska vara få, just till ett betydande beroendeförhållande. Någon som kan besluta om din framtid.
Jag kan tycka att det är omoraliskt att folk använder sex som en tillgång för att få till exempel högre lön. Men jag tycker inte det ska vara straffbart. Däremot att kräva sex för att ge högre lön borde falla under åtminstone sexuellt ofredande.
Men lönesexets förmånsvärde borde inte behövas om kollektivavtalen fungerar.

Vi har haft stränga moraliska sexlagar förr. Förbjudet att älska med någon av samma kön, sex utanför äktenskapet. Jag gillar inte otrohet men jag tycker inte det ska vara statligt reglerat.

Förstår jag dig rätt att du anser att det ska vara förbjudet för folk som på något sätt arbetar med flyktingboenden att ha sex med asylsökande? Gäller det det också om boendet är tillfälligt på tex ett hotell? Eller rent av inneboende en lägenhet som migrationsverket är med och betalar? Eller ska det begränsas till handläggare på migrationsverket som fattar avgörande beslut om flyktingars framtid?

Det är ju den moraliska aspekten vi avser här. Vi är medvetna om att hon juridiskt inte kan åtalas. Men rent moraliskt är det lika förkastligt som mitt lärarexempel, då det kan anses vara ett beroendeförhållande. Att du/ni inte ser detta kan jag verkligen inte förstå.
Citera
2016-03-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Jag tycker att Avpixlat är slaskjournalistik och övergav SD för längesedan. Men thank you for trying. Däremot är det patetiskt att starta ideologiska drev med uppsåt att smutskasta helt utan grund. Vilket är vad du och cirka två andra ryggdunkare sysslar med just nu. Varför är ni så butthurt när era favoritmedia på löpande band gör hembesök och hänger ut folk?

Då är vi överens, Avpixlat är slask. Det är för många som hängs ut. Men jag skulle inte uttrycka mig att hembesök och uthängning sker på löpande band i mina favoritmedia. Det var längesen någon hängdes ut mot sin vilja i tidningarna jag prenumererar på.
Citera
2016-03-15, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
1. Ingen uthängning har skett, mer än i ditt huvud.
2. Om vi pratar moral och uthängande, var det moraliskt att hänga ut Julia Ceasar?

1. Jo. Läs tråden.
2. moraliskt. Jag tycker inte om uthängningar men jag tycker gott att Julia Caesar kunde stå för sina åsikter och tåla att bli granskad istället för att gömma sig. Nu har vi ju egentligen ingen aning om Julia Caesar är en person eller en hel grupp spökskrivare som står för en åsikt utåt när de blir tillfrågade och en helt annan i lönndom.
Citera
2016-03-15, 14:27
Bannlyst
Citat:
Då är vi överens, Avpixlat är slask. Det är för många som hängs ut. Men jag skulle inte uttrycka mig att hembesök och uthängning sker på löpande band i mina favoritmedia. Det var längesen någon hängdes ut mot sin vilja i tidningarna jag prenumererar på.

Avpixlat är precis som IRM, Expressen eller Aftonbladet. Ändå delar du konstant dessa länkar på Facebook. Det tyder på dålig sjukdomsinsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in