2013-10-23, 10:02
Medlem
Ezels avatar
Tack för svaren. Trist för oss nyfiken-i-en-strut-och-kan-inte-hålla-oss-till-vårt-eget att det inte var några namn.
Citera
2013-10-23, 10:05
Medlem
Gamaliels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezel
Tack för svaren. Trist för oss nyfiken-i-en-strut-och-kan-inte-hålla-oss-till-vårt-eget att det inte var några namn.

Det blir väl nästa steg kan man anta Först vill man se om man kan skrämma folk till tystnad så här, och funkar inte det så börjar man ringa och ställa frågor av "hah, nu är du avslöjad!"-typen.

Så länge man inte köper den verklighetsbeskrivningen, dvs så länge man inte spelar med på att man är "avslöjad" så kommer det här drevet att köra rätt in i en betongvägg. Allting bygger på att det ska vara någon slags underförstådd skam och skuldkänsla i att konsumera andra medier än Aftonbladet, DN och SVT. Går man inte med på den grundpremissen så blir det svårt för journalisterna att gå vidare
Citera
2013-10-23, 10:44
Medlem
at0m3ns avatar
Sandvik-koncernen en ekonom som har hjälpt till med den ekonomiska biten, ngn som sitter på info då jag arbetar där just nu.

Bland givarna finns en chef på telejätten Ericsson och en *ekonom på börsnoterade Sandvik-koncernen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17705693.ab
Citera
2013-10-23, 10:46
Medlem
Cincinnatis avatar
Vad hände med retoriken om att det bara är så kallade bönder och lågintelligenta individer som är främlingsfientliga? Om man nu drar parallellen mellan främlingsfientlighet och samröre med Avpixlat visar ju denna ytterst sensationella lista att det är samhällets högdjur som är det.
Citera
2013-10-23, 10:46
Medlem
at0m3ns avatar

Jag arbetar på Sandvik och undrar om det finns någon info gällande personen i fråga som hjälpt till ekonomiskt och stött avpixlat?
Citera
2013-10-23, 10:47
Medlem
Gamaliels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Sandvik-koncernen en ekonom som har hjälpt till med den ekonomiska biten, ngn som sitter på info då jag arbetar där just nu.

Bland givarna finns en chef på telejätten Ericsson och en *ekonom på börsnoterade Sandvik-koncernen.

Vad tänkte du göra? Söka upp snubben i fikarummet och yla "nassesvin!!!!"?
Citera
2013-10-23, 10:48
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamaliel
Vad tänkte du göra? Söka upp snubben i fikarummet och yla "nassesvin!!!!"?

Hehe absolut inte, är mer nyfiken och vill nt betala aftonhoran för och komma åt info.
Citera
2013-10-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Hehe absolut inte, är mer nyfiken och vill nt betala aftonhoran för och komma åt info.

Om du går två steg tillbaka i tråden så ser du att det finns inga namn. För jobbigt?
Citera
2013-10-23, 10:55
Medlem
Finns ytterligare en möjlighet till hur man fått fram "listorna".
Har man hackat mejladresserna till de utpekade personerna, så har man möjlighet att se när Paypal gör en dragning från det konto som är kopplat till mejladressen. Paypal skickar alltid ut en bekräftelse till mejladressen efter en betalning.

Med tanke på att det är ett större antal personer som man pekar ut, kanske inte alternativet är det troligaste. Å andra sidan hänger man endast ut personer som har en position i samhället, vilket skulle kunna tala för en riktad hackning av mejlkonton.
Citera
2013-10-23, 10:59
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Om du går två steg tillbaka i tråden så ser du att det finns inga namn. För jobbigt?

Ät mig lugnt stressa inte.
Citera
2013-10-23, 11:00
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Har man hackat mejladresserna till de utpekade personerna, så har man möjlighet att se när Paypal gör en dragning från det konto som är kopplat till mejladressen. Paypal skickar alltid ut en bekräftelse till mejladressen efter en betalning.

Med tanke på att det är ett större antal personer som man pekar ut, kanske inte alternativet är det troligaste. Å andra sidan hänger man endast ut personer som har en position i samhället, vilket skulle kunna tala för en riktad hackning av mejlkonton.

Jag finner det hela jävligt sjukt då jag är vän med en hel del invandrare som arbetar på Sandvik, dessutom så har vi alltid en massa möten (antinazistyle) därför jag vill åt personen i fråga vill kunna pressa saft ur honom hehe.
Citera
2013-10-23, 11:05
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

I så fall en delikat grej, för då är det frågan om det databrott med fängelse på straffskalan.
Niklas Svensson på Expresssen torskade i SAP-affären, han var "bara inne och tittade" 3ggr i olika mailkonton. Här har någon ev hackat, sen förmedlat det till AB, som då läcker ut kontohavare, då är det Schibsted som är juridiskt ansvariga, och mailboxen var visst i USA om jag minns rätt, då gäller amerikansk lag också även om hacket fysiskt skett här, FRA skall spara sidoinfo i 2 år på all trafik, då skulle någon hög chef kunna anmäla grovt databrott till polisen som då måste efterforska trafiken, det här kan bli intressant om någon väljer att trycka till Aschberg samt skadestånden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in