Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-18, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Så du gillar Fria Tider, de är antisemiter, får ni i SD läsa den sajten?
http://www.friatider.se/judar-vill-ha-ledarroll-i-mangkulturellt-europa

De är väl antisemiter på samma sätt som SDU är antisemiter, alltså inte alls?

Jag har tänkt på det: om schismen i SDU urartar, vad händer då med Avpixlats utveckling? Kommer den att förknippas med Ekeroth/partitoppen och ratas av ungdomarna?

Kan det bli så att friatider får den trafiken/läsarbidragen istället?

Som jag sagt förut är ju dessa sajter både otroligt framgångsrika och samtidigt sårbara: om en handfull personer lämnar eller kommer till kan vara helt avgörande.

Jättebra att friatider nått topp 100, ivarjefall. Hoppas det kommer fler!

En svenskvänlig lokal nättidning i varje kommun, kanske?
Citera
2012-03-18, 14:10
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
En svenskvänlig lokal nättidning i varje kommun, kanske?

Räcker nog med en per länsnivå. Vad som framför allt behövs är någon som ligger och bevakar den lokala tingsrätten, samt har lite koll på vad som händer i bygden, känner folk på stan, kanske någon snut eller så. Ett alternativt nyhetsnätverk som beskriver vad som faktiskt sker kan då växa fram, där de mest skrämmande exemplen på kulturberikning hamnar på de rikstäckande sidorna typ Avpixlat.

Just detta att en nyhetsförmedlare berättar om vad som faktiskt pågårvore något helt nytt i Sverige.

- F.G
Citera
2012-03-18, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Fria Tider suns ju inte ens i Google Trends, trots att de funnits bra mycket längre än avpixlat. AP syns ju där och har en ganska god utveckling. Att en top100 sida inte ens syns där ser jag som att nåt är mycket märkligt.

FT har ju inte fått någon som helst uppmärksamhet i medierna och deras plötsliga stigning i ranking är väldigt märklig. Känns som de plötsligt lärt sig hur man ska synas på alexa. Har de också den där alexa-applikationen som avpixlat har?

Det är inte plötsligt utan har hänt de senaste månaderna. Jag tror att de tog ett rejält skutt med den där videon av "terrorjournalisternas" vapenträning som ju var ett scoop. Sedan har de stadigt byggt vidare på den nivån. Jag tycker de gör ett habilt jobb med sitt tidningsformat.

Intressant att de själva faktiskt ger "hårda" besökartal på mellan 12 000-50 000 per dag. Det skulle ge ungefär det dubbla till AP, vilket inte låter orimligt.

Personligen tror jag att det är KIA:s "officiella" statistik som är full med luft. Deras betalande kunder får nog väldigt snäll statistik.
Citera
2012-03-18, 17:06
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto

Vad gäller sidvisningarna så är AP nu uppe och nosar självaste SvD i baken. Jag vet inte om det inträffat än, men redan nu ligger AP i SvD:s lägre spann. En dålig dag för SvD och en bra för AP så kan denna lilla blogg ha FLER SIDVISNINGAR ÄN SVERIGES ANDRA MORGONTIDNING.

Det är rätt märkvärdigt, eller hur?

Det absolut bästa är att det på sikt kommer att påverka politiken, nästan så man får lite hopp inför 2014.
Citera
2012-03-18, 17:15
Medlem
AP ligger nu på 42 och friatider på 99 i alexa.

Helin och Mattsson
http://i42.tinypic.com/15rl4j5.jpg
Citera
2012-03-18, 17:20
Medlem
Citat:
Fria Tider suns ju inte ens i Google Trends, trots att de funnits bra mycket längre än avpixlat. AP syns ju där och har en ganska god utveckling. Att en top100 sida inte ens syns där ser jag som att nåt är mycket märkligt.

FT har ju inte fått någon som helst uppmärksamhet i medierna och deras plötsliga stigning i ranking är väldigt märklig. Känns som de plötsligt lärt sig hur man ska synas på alexa. Har de också den där alexa-applikationen som avpixlat har?

FT har helt enkelt fått fler läsare. De verkar ha mer "tyngre" artiklar än AP och ser mer tidning ut. Man märker att det är mycket mer läsare på friatider då det är mycket mer inlägg i kommentartrådarna.
Citera
2012-03-18, 17:45
Medlem
chainmails avatar
Det är med ett brett leende på läpparna jag läser kommentarerna till ett blogginlägg på Avpixlat: nagra-svenska-antisemiters-fula-trynen

Jag trodde jag skulle vara ensam om ett tjuvnyp mot sionisterna...
Citera
2012-03-18, 17:59
Medlem
Nationell.nu skriver om Avpixlat:

Citat:
Avpixlat i projudisk orgie

Nättidningen Avpixlat, som drivs av juden och sverigedemokraten Kent Ekeroth, deklarerar idag sin tydliga ståndpunkt mot ”Några svenska antisemiters fula trynen”.

Artikeln är mer projudisk än något annat en nyhetstidning i Sverige brukar publicera, även i jämförelse med Bonniertidningen Dagens Nyheter.

Avpixlat påstår till och med att det är etablerade tidningar som nyheter24.se som är antisemitiska, eftersom de tillåter iranska skribenter.
http://www.nationell.nu/2012/03/18/avpixlat-i-projudisk-orgie/
Citera
2012-03-18, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avpickslat.se
http://avpixlat.info/2012/03/18/en-bild-av-malmo-2050/

Hur ska dessa rasister någonsin tas på allvar?
Det behövs en "politiskt inkorrekt" som inte är "politiskt inkorrekt med två stora skopor främlingsfientlighet och ett stort lass med fördomar".
Citera
2012-03-18, 20:25
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Det är med ett brett leende på läpparna jag läser kommentarerna till ett blogginlägg på Avpixlat: nagra-svenska-antisemiters-fula-trynen

Jag trodde jag skulle vara ensam om ett tjuvnyp mot sionisterna...
Jag pepåkade att chefen för Nyheter24, Aaron Israelson är jude. Det står kvar och har fått 20 gilla.

Vem tusan är Madame Du Nord btw? Nån som vet?
Senast redigerad av volvo 240 2012-03-18 kl. 20:28.
Citera
2012-03-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokker
Hur ska dessa rasister någonsin tas på allvar?
Det behövs en "politiskt inkorrekt" som inte är "politiskt inkorrekt med två stora skopor främlingsfientlighet och ett stort lass med fördomar".

Förlåt att jag skrattar åt din text. Det var verkligen ett indoktrinerat cirkelresonemang.

Om du hittar vägen ut och blir klartänkt så har du inga problem med att vara främlingsfientlig, rasist eller ha massor med fördomar. En klartänkt god människa anser nämligen att vanligt ansvarsfullt liv har dessa komponenter och de är betydelsefulla för människans liv och leverne.
Citera
2012-03-18, 21:02
Medlem
Citat:
Jag pepåkade att chefen för Nyheter24, Aaron Israelson är jude. Det står kvar och har fått 20 gilla.

Även nyheter24 har EXPO infiltrerat med Alexander Bengtsson. - Det är osannolikt att EXPO inte kommer att försöka infiltrera AP och friatider med. EXPO infiltrerar allt. AP och FT får passa sig så de inte sitter med skägget i brevlådan och dalande PK-siffror som ex DN, Expressen och Aftonbladet och lobbyist-politrucker från EXPO på red som ringer och tjallar så fort det händer något "olämpligt" eller används "fel ord" eller debatteras på "fel sätt" med "fel" människor. - Men jag har en känsla av att AP och FT inte är samma lallande idioter och åsiktskopior som Helin & co omger sig med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in