Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Han utslussas vid 18 års ålder, och hinner sedan fylla 19 när han har fått sin lägenhet på sommaren. Eftersom tidningen inte har någon exakt deadline vet vi inte när texten är skriven, men med tanke på all annan information i faktarutor m.m så är det ointressant. Där får vi ju veta allt om ensamkommande barn och deras utslussning med mera.
Det är du som saknar tankeförmåga. Läs på om hur ensamkommande flyktingbarn definieras, vilken ålder de har och när de slussas ut. Läs sedan artikeln igen och vet hut.
Citat:
Ursprungligen postat av allemand
Att man kan hata någonting så mycket så att man kallar folk för allt möjligt bara för att han hunnit fylla 19. Titta på bilden med Justin Bieber och jämför, tror du att det skiljer ett halvt år?
Citat:
Ursprungligen postat av machine137
Du är dummare än vad jag trodde först när du postade. Ok ÄR, är väll fel då han inte ÄR nu. Men bilden representerar NÄR han var 18 ÅR så då spelar det ingen roll om språkfelet. Dessutom så ÄR han 18 år på BILDEN så att man skriver ÄR kan visst vara rätt.
Eller? Mr Einstein med super hjärnsubstans.
Men för guds skull människor, läs Vårt Malmö artikeln och om ni kan hitta talen 18, eller ordet arton någonstans i den artikeln så lovar jag att besöka en optiker och en psykolog imorgon. Vad ni kan utläsa sedan "mellan raderna" etc är ointressant. För avpixlat ljuger i och med att det står ordagrant
"Han är 18 år
står det i artikeln." på avpixlat. Ingen faktaruta i vårt Malmö...ingen text överhuvudtaget nämner ordet arton eller talet 18. Geezus. Svårt att förstå?
Jag ser mycket väl att killen på bilden är mycket äldre än han utger, men det förändrar inte faktum att avpixlat ljugit ihop sitt inlägg.