2012-08-27, 23:37
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Info via AP idag:

Några Expo-/judebabblare som vill kommentera? Det fria ordet, och 'den tredje statmaktens viktiga roll?"
Jag kan kommentera det hela. Inte så oväntat, SR störs antagligen över att antalet "felaktiga" kommentarer uppvisar sådant övertag. SR har dock valt att förbjuda samtliga kommentarer, inte bara som Avpixlat den ena sidans. Vad som är ärligast är väl en smaksak.
Citera
2012-08-27, 23:49
Medlem
Förstår fortfarande inte. Censur hit och dit, vänstern vinner ju inte ens med censur? Varför visar inte vänstern sin fantastiska majoritetiska skara och trycker ner varenda rasse i kommentarsfälten?

Nej juste, vänstern är endast 5% så dom kan inte när 60% av befolkningen tycker en sak om invandring. (Men långt ifrån alla röstar SD).

Problemet är att vänstern styr media, så då kan dom ta till lite fiffiga hjälpmedel. Men det fungerar inte heller

Sen kom jag på att vänstern är för smart och vill inte ödsla tid åt en rasse i kommentarsfältet.
Citera
2012-08-28, 02:28
Medlem
jackelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Jag kan kommentera det hela. Inte så oväntat, SR störs antagligen över att antalet "felaktiga" kommentarer uppvisar sådant övertag. SR har dock valt att förbjuda samtliga kommentarer, inte bara som Avpixlat den ena sidans. Vad som är ärligast är väl en smaksak.

Fast det här var väl ändå en korkad kommentar?

Sen när har Avpixlat gjort anspråk på att vara ett allmännyttigt bolag med särskilda förpliktelser mot sina läsare?

SR, däremot, gör så vitt jag vet fortfarande anspråk på att vara ett allmännyttigt bolag, vilket man såklart upphör att vara om man tystar regimkritiska åsikter. Det är ju för i helvete ett allmännyttigt bolags huvudsakliga syfte - att släppa fram systemkritiska åsikter. Annars lever vi i en jävla diktatur!
Citera
2012-08-28, 07:18
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackelina
Fast det här var väl ändå en korkad kommentar?

Sen när har Avpixlat gjort anspråk på att vara ett allmännyttigt bolag med särskilda förpliktelser mot sina läsare?

SR, däremot, gör så vitt jag vet fortfarande anspråk på att vara ett allmännyttigt bolag, vilket man såklart upphör att vara om man tystar regimkritiska åsikter. Det är ju för i helvete ett allmännyttigt bolags huvudsakliga syfte - att släppa fram systemkritiska åsikter. Annars lever vi i en jävla diktatur!
Nu slog du min kommentar med hästlängder när det gäller att vara korkad. Sedan när skulle det vara "allmännyttiga bolags" huvudsakliga syfte att släppa fram systemkritiska åsikter från befolkningen i diverse kommentarsfält?
Citera
2012-08-28, 09:22
Bannlyst
Citat:
Nu slog du min kommentar med hästlängder när det gäller att vara korkad. Sedan när skulle det vara "allmännyttiga bolags" huvudsakliga syfte att släppa fram systemkritiska åsikter från befolkningen i diverse kommentarsfält?

Du glömde den viktiga delen i hennes inlägg: "Sen när har Avpixlat gjort anspråk på att vara ett allmännyttigt bolag med särskilda förpliktelser mot sina läsare?"

I ditt glödande hat mot AP så glömde du som sagt att kommentera den självklarheten. SVT/SR roll är att släppa fram även systemkritiska vilket de inte gör genom att stänga av kommentarerna. Jag vet av egen erfarenhet att de stänger av kommentarerna när för många sanningar om deras lögner har samlats.

Så vem som är mest korkad av er kan ni diskutera någon annanstans än här.
Citera
2012-08-28, 14:30
Medlem
Atenizons avatar
Från Nationell Idag:

Citat:
Ursprungligen postat av Nationell Idag
Den SD-vänliga nätsajten Avpixlat namnger fel person som dömd för homosexuell våldtäkt.

Vi uppmanar någon på Avpixlat, till exempel Mats Dagerlind, Kent Ekeroth eller Staffan Torsell, att kontakta oss så ska vi berätta vem det är som felaktigt hängs ut som homosexuell våldtäktsman på er blogg.

Någon som vet mer?
Citera
2012-08-28, 14:34
Medlem
JamalKamals avatar
Ovanligt tyst på Avpixlat angående den Sverigedemokrat som tvingades avgå efter att han bl.a. sade att islam inte hör hemma i Sverige.
Citera
2012-08-28, 15:04
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamalKamal
Ovanligt tyst på Avpixlat angående den Sverigedemokrat som tvingades avgå efter att han bl.a. sade att islam inte hör hemma i Sverige.
Vad fick han avgå ifrån?
Citera
2012-08-28, 15:25
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Vad fick han avgå ifrån?
Som gruppledare i Bollnäs.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5247066
Citera
2012-08-29, 00:11
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:

Eftersom det är ett bolag som är i medborgarnas tjänst och som är finansierat av medborgarna - pubic sörvis kallas det - så finns det vissa anständighetsriktlinjer att följa.

Jag förmodar att du inte medfinansierar avpixlat?
Citera
2012-08-29, 08:40
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Eftersom det är ett bolag som är i medborgarnas tjänst och som är finansierat av medborgarna - pubic sörvis kallas det - så finns det vissa anständighetsriktlinjer att följa.

Jag förmodar att du inte medfinansierar avpixlat?
Vad är det som är oanständigt med SR menar du? Att Studio Ett tagit bort kommentarsfunktionen för alla. Du borde kolla upp både SRs uppdrag och innebörden av ordet anständig.
Citera
2012-08-29, 09:45
Bannlyst
Citat:
Vad är det som är oanständigt med SR menar du? Att Studio Ett tagit bort kommentarsfunktionen för alla. Du borde kolla upp både SRs uppdrag och innebörden av ordet anständig.

Låtsas du eller förstår du inte? Upprördheten beror inte på att de tagit bort funktionen utan att de tar bort den när sanningarna blir för många. Där är problemet, inte det du upprepar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in