Citat:
Ursprungligen postat av Pappsing
Jag gör det, frågor på det?
Vad vinner du på att veta från var brottslingarna kommer ifrån? Jag har alltid varit intresserad av att läsa om brott av alla dess slag så självklart vill jag ha reda på var ifrån den kriminella kommer ifrån. Skulle helst läsa en hel biografi om tex hon som dränkte sina barn det är ju lite mer intressant än att bara få läsa om åldern och könet.
Men varför vill du ha reda på det? Vad vinner du på det? Det ända jag kan komma på är att du vill känna dig lite mallig för att dina fördomar har slagit in igen.
Kan se det framför mig hur din dag ser ut. När du är i skolan eller på jobbet läser du Aftonbladet,DN,GP,Expressen bla bla du irriterar dig hela dagen för du inte får reda på vilket land den där rånaren kom ifrån.
Irriterat tänker du det måste va en somalie vad skulle det annars vara? Skulle ju kunna vara en zigenare att dom har varit inblandade i brott förr det har man ju hört!
När du är på väg hem efter att ha tänkt hela dagen på om det va en alban,serb,somalie,turk,iranier,irakier,bulgar bla bla bla bla så har du bestämt dig för att göra det lättare för dig så du har du valt att tro att rånaren i all fall är från MENA området. Du kommer hem och går in på avpixlat och du skiner upp som en sol och armbågar din kompis och stolt nickande säger -Va vad det jag sa. När du får reda på att det va en skäggig iranier. Är det den kicken du vill åt?