2012-09-02, 00:05
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Men för guds skull människor, läs Vårt Malmö artikeln och om ni kan hitta talen 18, eller ordet arton någonstans i den artikeln så lovar jag att besöka en optiker och en psykolog imorgon. Vad ni kan utläsa sedan "mellan raderna" etc är ointressant. För avpixlat ljuger i och med att det står ordagrant
"Han är 18 år står det i artikeln." på avpixlat. Ingen faktaruta i vårt Malmö...ingen text överhuvudtaget nämner ordet arton eller talet 18. Geezus. Svårt att förstå?

Jag ser mycket väl att killen på bilden är mycket äldre än han utger, men det förändrar inte faktum att avpixlat ljugit ihop sitt inlägg.
Men vad är det egentligen du vill ha sagt?
Citera
2012-09-02, 02:39
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Men för guds skull människor, läs Vårt Malmö artikeln och om ni kan hitta talen 18, eller ordet arton någonstans i den artikeln så lovar jag att besöka en optiker och en psykolog imorgon. Vad ni kan utläsa sedan "mellan raderna" etc är ointressant. För avpixlat ljuger i och med att det står ordagrant
"Han är 18 år står det i artikeln." på avpixlat. Ingen faktaruta i vårt Malmö...ingen text överhuvudtaget nämner ordet arton eller talet 18. Geezus. Svårt att förstå?

Jag ser mycket väl att killen på bilden är mycket äldre än han utger, men det förändrar inte faktum att avpixlat ljugit ihop sitt inlägg.

Åh, nu förstår jag. Du har missförstått själva meningen "Han är 18 år står det i artikeln." Den är inte ett citat. Det står inte att du i artikeln kan hitta en mening där det står, ord för ord, "Han är 18 år". Nej, det står i artikeln att ha är 18 år på samma sätt som det står i artikeln att flyktingbarnen står i kön på Boplats Syd, utan att du kan citera "flyktingbarnen står i kön på Boplats Syd".

Detta kallas för övrigt inte vanligen att "läsa mellan raderna", utan det kallas elementär läsförståelse.
Citera
2012-09-04, 00:46
Medlem
Avpixlat hatar svenska nationalister, (avsnitt 5011):

http://www.nationell.nu/2012/09/04/a...-antisemitism/
Citera
2012-09-04, 01:01
Medlem
Oberoende Sweden Confidential kritiserar Avpixlat för deras lättkränkthet.
Citat:
Ibland kan man inte låta bli att undra vad de håller på med på Avpixlat. Att kritik mot judiska bronsålderssedvänjor och Israel inte är tillåtet där är det många som märkt av. Och att de rullar hustomtarna Pamela Geller och Michael Cohen alldeles för ofta, det kanske bara är min personliga åsikt, det kanske inte andra håller med om.

Men att de skulle vara känsligare för kritik på den “redaktionen” än vad muslimerna brukar vara innan solnedgången på ramadan, det var något nytt. Primadonnorna på Avpixlat skriver i dag en lång snyftare om hur illa behandlade de blivit av Ingrid Carlqvist som i en intervju till Dagens Media påpekar att Avpixlat är en blogg och inte journalister.
http://www.swedenconfidential.info/2...e-ar-en-blogg/
Citera
2012-09-04, 05:44
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Oberoende Sweden Confidential kritiserar Avpixlat för deras lättkränkthet.

http://www.swedenconfidential.info/2...e-ar-en-blogg/

Jag kommenterade AP's lojliga artikel 2 ggr och fick bada raderade av censurerande moderator. Borjar trottna pa deras oversittarstil och att minsta lilla kritik tystas ner.
Citera
2012-09-04, 10:24
Medlem
Även Fria Tider skriver om Avpixlats utfall mot Carlqvist:

http://www.friatider.se/stormigt-i-kontrajihadrorelsen
Citera
2012-09-04, 10:42
Medlem
Man får verkligen en bild av hur sjuka Avpixlat är när de är jätteupprörda för att Dispatch velat komma i kontakt med Stefan Torssell för en artikelserie under namnet "därför vägrar jag hålla tyst". De undrade om Stefan ville bidra med en text. För detta anklagar Avpixlat Carlqvist för att vilja "sno" deras skribenter. Att Avpixlat i år har ägnat sig åt att sno hela texter till sin helt anonyma fulblogg utan att på minsta sätt redovisa källa bekommer dem inte det minsta. Avpixlat är verkligen så osympatiska så man spyr. Men folk börjar tröttna. Artiklarna om Kasselstrand och den här artikeln om Carlqvist har fått många att fatta det jag har försökt skriva i den här tråden i flera år.
Citera
2012-09-04, 11:00
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
Jag kommenterade AP's lojliga artikel 2 ggr och fick bada raderade av censurerande moderator. Borjar trottna pa deras oversittarstil och att minsta lilla kritik tystas ner.

Tycker det känns som man balanserar på en lina varje gång man kommenterar därinne...
Det påverkar förstås vad man säger, den ständiga risken att bli censurerad eller rentav bannad såfort man skriver något som avpixlat själva inte håller med om. Till viss del är jag skyddad eftersom jag har rätt många kommentarer därinne nu, de är inte lika snabba med censur och block-knappen om man är en regelbunden besökare. Trots det börjar jag med tröttna.

Tycker det är så tråkigt att de censurerar folk så fruktansvärt hårt därinne, inte för att folk uttrycker sig grovt eller klumpigt, det kan jag leva med. Men för att avpixlat-redaktionen själva inte håller med om den framförda åsikten, är det då en hyfsat ny besökare eller någon med posthistorik från tex FriaTider så ryker man då. Som sagt börjar med tröttna, väldigt osympatiskt skött sida.

Censuren och det överdrivna muslimhatet står mig upp i halsen.
Senast redigerad av Sockerpappan 2012-09-04 kl. 11:05.
Citera
2012-09-04, 11:04
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Tycker det känns som man balanserar på en lina varje gång man kommenterar därinne...
Det påverkar förstås vad man säger, den ständiga risken att bli censurerad eller rentav bannad. Börjar med tröttna.

Tycker det är så tråkigt att de censurerar folk så fruktansvärt därinne, inte för att folk uttrycker sig grovt eller klumpigt, det kan jag leva med. Men för att avpixlat-redaktionen själva inte håller med om den framförda åsikten. Som sagt börjar med tröttna.

Censuren och det överdrivna muslimhatet står mig upp i halsen.
Ja, varför ska man slå sig på bröstet över att man inte pixlar diverse fotografier när man "pixlar" misshagliga debattinlägg. Yttrandefrihet i bild kanske men knappast i text. Kul att folk äntligen fått upp ögonen för hyckleriet på AP.
Citera
2012-09-04, 11:11
Medlem
Månsans avatar
Avpixlat på 64:e plats nu enligt Alexa. Är inte det sämre än tidigare? Jag minns inte riktigt?
Citera
2012-09-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Avpixlat på 64:e plats nu enligt Alexa. Är inte det sämre än tidigare? Jag minns inte riktigt?
Jag är inte hundra men tror att de var upp på plats 51 som bäst.
Citera
2012-09-04, 11:38
Medlem
Victoria Wärmler berättar om situationen där hon enligt Avpixlat försökte "sno" deras skribenter:

http://sockerbitar.se/avpixlat-ar-avpixlade/

Även Muslimska Friskolan kommenterar:

http://muslimskafriskolan.blogspot.s...tand-fran.html

Avpixlat förbloggligar verkligen konceptet jude. Juden har genom tusentals år blivit utslängd från alla länder du kan tänka dig, fortfarande är det alltid alla andras fel. Avpixlat möter hårdare och hårdare kritik från alla upptänkliga håll, alltid är det de andra som är oresonliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in