Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Två saker att rapportera från Alexa:
Plats 44, men AP slår rekord i både reach och pageviews. Pageviews ligger nu i SvD:s spann och är dubbelt så stor som gp.se! Dessa siffror låter helt galna med tanke på att den röda besöksräknaren inte rusar från sin vanliga nivå, men troligen är det fler uppdateringar som besökarna läser. Som jag har sagt tidigare: avpixlats läsare verkar vilja läsa mer än sajten orkat uppdatera. Vilket är ett otroligt lyxproblem som andra nyhetsfömedlare bara kan drömma om.
Dessutom: friatider.se ligger på plats 107 och stiger! De har halva AP:s reach och en tredjedel av deras pageviews, men det är nivåer som avpixlat själva hade för bara några månader sedan.
Finns det inga kommersiella intressen som fattar vilken potential dessa alternativa sajter har? Med ett minimum av kapital och ballar av stål så är det ju nu den nya Berlusconi, framtidens Bonniers grundar sina imperier!
Fan, hade jag inte själv varit så fattig, feg och korkad hade jag startat en egen regimkritisk nyhetssajt!
Det kostar inget att starta en wordpress-blogg som Avpixlat använder. Vi gjorde det när vi trodde PI skulle läggas ner innan de droppade nyheten om Avpixlat.
Det är mycket lärorikt, vi beställer ut domar från domstolar, letar igenom hundratals lokala tidningar efter intressanta nyheter. Jag skriver mest politiska artiklar medan en annan gubbe håller reda på buset.
Jag hoppas du gör slag i saken, ju mer sådana nyhetsförmedlingar ju bättre.
Jag personligen gillar Fria Tider bättre än Avpixlat.