Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-13, 15:06
Medlem
Torontors avatar
Alexa har sagt att man inte längre bara använder toolbaren. Notera exempelvis att hos Avpixlat finns en "Site Info" box längst ner på sidan från Alexa. Eftersom denna antagligen laddas ner från Alexa varje gång någon besöker Avpixlat kan Alexa därigenom exakt see hur många och vilka som besöker Avpixlat.
Citera
2012-03-13, 18:31
Medlem
Vireks avatar
Nyheter som denna http://avpixlat.info/2012/03/12/expomedarbetare-gor-hitlerhalsning/ gör ju inte direkt att man blir imponerad av AP. Visst hade AB och Expressen gjort liknande om det varit en Sverigedemokrat, men man behöver väl inte sänka sig till deras nivå.
Citera
2012-03-14, 06:36
Medlem
Avpixlat har nu på allvar börjat använda humor som "vapen". Ett riktigt lyckat exempel här. Varning för skrattparoxysmer!
Citera
2012-03-14, 07:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengeRunflak
Avpixlat har nu på allvar börjat använda humor som "vapen". Ett riktigt lyckat exempel här. Varning för skrattparoxysmer!

Ja, inte var signalementet på våldtäktsmannen sämre än den brukar vara i rännstenspressen. Dessvärre för media brukar de till slut motvilligt tvingas skriva att åklagaren yrkar på utvisning för vederbörande. Brukar bli enda ledtråden vilken sorts "Växjöbo", "egen företagare" eller "trebarnspappa" det hela handlar om.
Citera
2012-03-14, 08:20
Medlem
S.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Två saker att rapportera från Alexa:

Plats 44, men AP slår rekord i både reach och pageviews. Pageviews ligger nu i SvD:s spann och är dubbelt så stor som gp.se! Dessa siffror låter helt galna med tanke på att den röda besöksräknaren inte rusar från sin vanliga nivå, men troligen är det fler uppdateringar som besökarna läser. Som jag har sagt tidigare: avpixlats läsare verkar vilja läsa mer än sajten orkat uppdatera. Vilket är ett otroligt lyxproblem som andra nyhetsfömedlare bara kan drömma om.

Dessutom: friatider.se ligger på plats 107 och stiger! De har halva AP:s reach och en tredjedel av deras pageviews, men det är nivåer som avpixlat själva hade för bara några månader sedan.

Finns det inga kommersiella intressen som fattar vilken potential dessa alternativa sajter har? Med ett minimum av kapital och ballar av stål så är det ju nu den nya Berlusconi, framtidens Bonniers grundar sina imperier!

Fan, hade jag inte själv varit så fattig, feg och korkad hade jag startat en egen regimkritisk nyhetssajt!

Det kostar inget att starta en wordpress-blogg som Avpixlat använder. Vi gjorde det när vi trodde PI skulle läggas ner innan de droppade nyheten om Avpixlat.

Det är mycket lärorikt, vi beställer ut domar från domstolar, letar igenom hundratals lokala tidningar efter intressanta nyheter. Jag skriver mest politiska artiklar medan en annan gubbe håller reda på buset.

Jag hoppas du gör slag i saken, ju mer sådana nyhetsförmedlingar ju bättre.

Jag personligen gillar Fria Tider bättre än Avpixlat.
Citera
2012-03-14, 15:27
Medlem
volvo 240s avatar
Om avpixlat fuskar med statistiken kan man ju under hur mycket fria tider fuskar med tanke på att de inte ens syns i google trends, men ändå är rätt högt rankade på alexa.
Citera
2012-03-14, 17:51
Medlem
Friatider stövlar verkligen framåt på alexa. Nu på plats 105. Avpixlat håller på att få en konkurrent.
http://www.alexa.com/siteinfo/friatider.se

Avpixlat är nu på 43 och SR är på 46. Det måste svida hos SR ledningen,
Citera
2012-03-14, 17:56
Jag gillade grejen med PI/Avpixlat, men lade ner då de gång på gång kallar Gina Dirawi för antisemit, samtidigt som man minst en gång om dagen klagar på folk som använder sig av ord som islamofobi.
Citera
2012-03-14, 19:45
Medlem
firewolfs avatar
AP börjar bli så hårt censurerat för kommentarer så man undrar om det inte ligger lite sanning i det där med att det i själva verket sitter vänsterextremister och drar i trådarna där. PI var bra mycket bättre.
Citera
2012-03-14, 20:02
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firewolf
AP börjar bli så hårt censurerat för kommentarer så man undrar om det inte ligger lite sanning i det där med att det i själva verket sitter vänsterextremister och drar i trådarna där. PI var bra mycket bättre.

Trams. Skruva på korken. Fast PI var bättre, där ger jag dig en eloge.
Citera
2012-03-14, 20:04
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Friatider stövlar verkligen framåt på alexa. Nu på plats 105. Avpixlat håller på att få en konkurrent.
http://www.alexa.com/siteinfo/friatider.se

Avpixlat är nu på 43 och SR är på 46. Det måste svida hos SR ledningen,
SR har närmare 1 miljon unika per vecka. Tror du verkligen att Avpixlat har det?

http://www.kiaindex.net/

Sveriges television har nästan 500 000 fler unika besökare än Expressen, ändå ligger expressen före svt på Alexa...
Citera
2012-03-14, 20:19
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
SR har närmare 1 miljon unika per vecka. Tror du verkligen att Avpixlat har det?

http://www.kiaindex.net/

Sveriges television har nästan 500 000 fler unika besökare än Expressen, ändå ligger expressen före svt på Alexa...

För att förflytta fokus på 'x' besök där, och 'y' besök där - oakttat mätmetoder, påstått fiffel etc. - vore det inte bätte att lämna sifferexercisen och fokusera på utvecklingen att s k 'icke-Pk-bloggar' har seglat upp som ett allvarligt hot mot 'gammelmedias' tidigare monopol?

Det vore enkelt att enas om, att det har skett en förskjutning i mediasfären, som har ritat om kartan. Sen kan man ha olika uppfattningar om graden av densamma. Men, fenomet är ett faktum, och oåterkalleligen kommer det att ha en allt större påverkan på opinionsbildningen i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in