Flashback bygger pepparkakshus!
2012-07-15, 11:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Hera Lamppu Maduro har förresten precis skickat in en medlemsansökan till Sverigedemokraterna vilket hon skriver om på Avpixlat och säger sig vilja bli aktiv

http://avpixlat.info/2012/07/15/jag-har-precis-skickat-in-medlemsansokan-till-sverigedemokraterna/#more-28370

I övrigt, det var verkligen ingen dålig krönika, den var tvärtom väldigt bra och lär uppskattas av kommentatorerna. Hera talar mycket om hat i sina krönikor med adress till de som är hatiska mot invandrare. Kanske kan det betyda något positivt på Avpixlat om hon lyckas konvertera de främlingsfientliga till invandringskritiker istället, dvs. få dem mer att rikta sin agg mot invandringspolitiken som sådan och inte mot invandrarna själva? Åtminstone inte på ett så generellt sätt som görs ibland. Då skulle det bli en lite mer sansad debatt på Avpixlat där invandringspolitiken och inte invandrarna ligger i fokus.

"Jag funderar på vad jag sagt om invandringspolitiken. Var står jag egentligen? Jag tycker ju om människor från hela världen, jag är för en multikultur. Många av er är det inte dock och det tycker jag är synd. Sverige är bara ett land av många, ett litet land i jämförelse med andra stora nationer ändå är det vissa som beter sig som om vi vore en stormakt men vi är speciella människor. Men jag står fast vid att stänga Sveriges gränser för ett tag. Vi behöver sätta oss ned och diskutera hur vi vill ha det i framtiden. Hämta andan. Återhämta oss. Hur tänker ni läsare att ett framtida flykting/arbetsinvandring skulle se ut? Det vore mycket intressant att höra era tankar om saken"

(Min fetning)
Citera
2012-07-15, 11:36
Medlem
Arons avatar
Citat:
Mrutyuanjai Mishra har en europeisk magister i mänskliga rättigheter och demokrati

http://avpixlat.info/2012/07/14/avpixlat-valkomnar-mrutyuanjai-mishra-som-kronikor/
Citera
2012-07-15, 11:42
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Vad trevligt nu har de utomeuropeiska skribenter som är för mångkultur.
Citera
2012-07-15, 11:51
Medlem
Hera blev tydligen kontaktad av nån otäcking på ND:s Nationell Idag för nån vecka sedan. Då skulle hon minsann INTE (med stora bokstäver!) rösta på SD. Det svänger fort:

Citat:
Otäckt telefonsamtal

Av Hera Lamppu Maduro 6 juli 12.27

Jag har precis blivit kontaktad av någon från Föreningen Nationell I Dag. Någon som känner till dem? Det var mitt livs otäckaste samtal. Någon utgav sig att vara journalist och ville ställa frågor om mig och bloggen. Frågorna blev otäckare och otäckare och jag förstod att något inte stod rätt till. När jag inte svarade som personen ville, alltså inte höll med honom, utan istället svarade tvärtemot vad han ville höra blev han otäck och hotfull. Jag förstod att jag pratade med någon som det inte gick att resonera med. När jag förstod att den här människan vill jag inte ha att göra med frågade jag efter hans namn och politiska tillhörighet. Då lade han på luren i örat på mig.

Jag vill nu göra en sak riktigt klar. Jag är INTE rasist. Jag tycker om alla goda människor som vill andra väl oavsett ursprung. Jag tycker inte om våld och våldsamma människor oavsett ursprung. Jag kommer INTE rösta på Sverigedemokraterna. Kan jag uttrycka mig klarare?!
http://blogg.skanskan.se/seved/2012/07/06/otackt-telefonsamtal/
Citera
2012-07-15, 11:58
Medlem
Hon har även en privat blogg där hon plitar ner lite blandade politiska åsikter. Man kan ju undra hur det här går hem i SD, t.ex.
Citat:
Varför tror alla att det kapitalistiska systemet, styrt av män, är det enda rätta? Arbeta, arbetar, vinst och kapital. Tillväxt, inflation och depression. Vakna! Alla civilisationer går under förr eller senare. Egypten, Mayaindianerna, Atlantis. Nu är det dags för det kapitalistiska systemet att gå under. Männens sätt att styra världen har gått åt helvete rent ut sagt. Varför älskar ni att knega, slita och kräla? Producera en konsumera. Vem har sagt att det är meningen med livet? Det är dags för oss kvinnor att ta över världen. Vi har helt andra värden. Vi värnar om livet. Vi skapar liv. Tänk er en värld utan pengar. En värld där människor känner sig som en helhet och livet går ut på att leva i samklang med naturen. Tänk er en värld som genomsyras av moderlig kärlek och kreativitet. Vi kan i lugnt och skönt tempo sköta våra sysslor tillsammans. Tekniken vi har kan användas att underlätta vårt liv tillsammans. Våga tro att vi kan skapa paradiset på jorden. Låt oss avskaffa pengar och kapital. Vem bryr sig om pengar igentligen. Det enda som är värdefullt är naturen och våra barn.
http://hera.bloggo.nu/Matriarkat-/#comments

Nu vänder det! SD 2014!
Citera
2012-07-15, 12:19
Medlem
Angående Hera. Det är ingen snabb process från att gilla/acceptera mångkulturalism och globalism till att inse att det är riktigt onda ideologier. 1-2 år tar det nog och det är blod, svett och tårar. Jag tycker Hera är på god väg. Vi får se om hennes bakgrund gör det omöjligt för henne att få insikt om människan och hennes gemenskap. Det krävs även att man inte är dum. Mod verkar Hera ha och det hjälper.

Angående AP så upplever jag att de fortsatt är stenhårda kritiker av mångkulturalism och globalism. Är man det så är man godkänd som samhällskritiker. Man kan tänka. Man är inte speciellt indoktrinerad. Man förstår människan.
Citera
2012-07-15, 13:02
Medlem
Arthass avatar
Påminner inte AP lite om Ny Demokrati som släppte in vem som helst i partiet och det blev snart en röra?

Samlar man personer vars enda gemensamma nämnare är kritik av mångkultur blir det snart spretigt. Ska vi gissa Hena gör avbön inom någon månad och "gråter ut om rasismen och näthatet"
Citera
2012-07-15, 13:05
Medlem
Moderatens avatar
Damen i fråga borde nog läsa Onkel Toms stuga, och sen kontemplera över en del moderna resonemang om den lilla historia.
Citera
2012-07-15, 16:30
Medlem
Kämpendahls avatar
För två veckor sedan var hon verkligen inte glad på Avpixlat. Men nu har de slutit fred i alla fall

"Fy på er! Ni på avpixlat har stulit mina bilder. Ni har inte frågat om lov. Ni har använt mina bilder på ett sätt som jag inte samtycker till. Folk har rätt om er. Jag kommer inte förlåta er för detta och ber er genast ta bort bilderna. Från och med nu kommer denna blogg bara handla om mitt eget liv på Seved. Ingen politik Tack"

http://blogg.skanskan.se/seved/page/2/

I samma veva skrev hon på Sevedbloggen under rubriken "Somalisk fest i bilder" där hon varit och fotograferat. Undrar om läsarna på Avpixlat håller med henne om detta?

"Det var en jättemysig fest. Jag fick sjukt mycket lust att åka till Somalia. Det måste vara ett av de mest vackra människor som finns. Kvinnorna var så eleganta och samtidigt vänliga. Festen tycktes bäras upp av alla kvinnorna. De var glada! Jag förstår att de måste längta hem jättemycket."

Undrar om snillena på Avpixlat också skulle känna på samma sätt om de fick vara med på en somalisk fest? Snacka om att Hera är en ulv i fårakläder på Avpixlat och den här fortsättningen följer jag gärna. Undrar hur många på Avpixlat hon lyckas omvända?

EDIT: Hahaha! Avpixlat hade visst redan skrivit om den somaliska hyddan på Seved (från den somaliska festen Hera besökte). Hera skriver om att somalierna är de vackraste människor hon sett, Avpixlat skriver om den "skattefinansierade hyddan".

http://avpixlat.info/2012/07/03/skattefinansierad-hydda-pa-seveds-torg-under-somaliska-dagen/

När vi läser artikeln ser vi att Avpixlat länkar till "bilder" och vems blogg länkar de till? Jo Heras blogg på Skånskan där hon skriver att somalierna är vackra. Undrar om Avpixlat förstått vad de gett sig in på?

http://blogg.skanskan.se/seved/2012/07/02/somalisk-fest-i-bilder/
Senast redigerad av Kämpendahl 2012-07-15 kl. 16:41.
Citera
2012-07-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
Samlar man personer vars enda gemensamma nämnare är kritik av mångkultur blir det snart spretigt. Ska vi gissa Hena gör avbön inom någon månad och "gråter ut om rasismen och näthatet"
Skulle tippa på att hon hoppar av Sverigedemokraterna inom sex månader, "chockad över rasismen i partiet", gråter ut hos Expo och blir sedan en bitter rättshaverist och Sd-hatare. Som kommer att ägna all sin vakna tid till att informera skolungdomar om detta hemska parti.
Citera
2012-07-15, 16:54
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
För två veckor sedan var hon verkligen inte glad på Avpixlat. Men nu har de slutit fred i alla fall

"Fy på er! Ni på avpixlat har stulit mina bilder. Ni har inte frågat om lov. Ni har använt mina bilder på ett sätt som jag inte samtycker till. Folk har rätt om er. Jag kommer inte förlåta er för detta och ber er genast ta bort bilderna. Från och med nu kommer denna blogg bara handla om mitt eget liv på Seved. Ingen politik Tack"

http://blogg.skanskan.se/seved/page/2/

I samma veva skrev hon på Sevedbloggen under rubriken "Somalisk fest i bilder" där hon varit och fotograferat. Undrar om läsarna på Avpixlat håller med henne om detta?

"Det var en jättemysig fest. Jag fick sjukt mycket lust att åka till Somalia. Det måste vara ett av de mest vackra människor som finns. Kvinnorna var så eleganta och samtidigt vänliga. Festen tycktes bäras upp av alla kvinnorna. De var glada! Jag förstår att de måste längta hem jättemycket."

Undrar om snillena på Avpixlat också skulle känna på samma sätt om de fick vara med på en somalisk fest? Snacka om att Hera är en ulv i fårakläder på Avpixlat och den här fortsättningen följer jag gärna. Undrar hur många på Avpixlat hon lyckas omvända?

EDIT: Hahaha! Avpixlat hade visst redan skrivit om den somaliska hyddan på Seved (från den somaliska festen Hera besökte). Hera skriver om att somalierna är de vackraste människor hon sett, Avpixlat skriver om den "skattefinansierade hyddan".

http://avpixlat.info/2012/07/03/skattefinansierad-hydda-pa-seveds-torg-under-somaliska-dagen/

När vi läser artikeln ser vi att Avpixlat länkar till "bilder" och vems blogg länkar de till? Jo Heras blogg på Skånskan där hon skriver att somalierna är vackra. Undrar om Avpixlat förstått vad de gett sig in på?

http://blogg.skanskan.se/seved/2012/07/02/somalisk-fest-i-bilder/

Tjejen utan slöja bland bilderna var ju iofs ganska vacker, men hade AP nämnt utseendet på somalierna så hade det ju isf varit för att med svavelosande retorik skriva vad man tycker om att de har slöjor på sig.
Så jag håller med dig, nu har de tagit in någon som antagligen inte delar många av åsikterna som avpixlat vill få ut. Vi får se hur det går, jag för min del tycker att det är trevligt med en liten uppmjukning av sajten. Det har tyvärr fått karaktären av en hatblogg senaste halvåret även i mina ögon. Det ständiga hetsandet mot muslimer har varit obehagligt.
Senast redigerad av Sockerpappan 2012-07-15 kl. 16:57.
Citera
2012-07-15, 19:38
Medlem
elmanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulpilot
Angående Hera. Det är ingen snabb process från att gilla/acceptera mångkulturalism och globalism till att inse att det är riktigt onda ideologier. 1-2 år tar det nog och det är blod, svett och tårar. Jag tycker Hera är på god väg.

Citat:
Vi får se om hennes bakgrund gör det omöjligt för henne att få insikt om människan och hennes gemenskap. Det krävs även att man inte är dum. Mod verkar Hera ha och det hjälper.

Citat:
Angående AP så upplever jag att de fortsatt är stenhårda kritiker av mångkulturalism och globalism. Är man det så är man godkänd som samhällskritiker. Man kan tänka. Man är inte speciellt indoktrinerad. Man förstår människan.

Tackar för ett gott skratt iaf.

Jag förstår att de fortsätter med den här strategin att fronta-utomeuropeisk-skribent-för-att-visa-att-vi-inte-är-rasister-utan-det-är-islam-det-är-fel-på för att de gör bedömningen att det är politiskt gynnsamt - men måste ändå fråga sig: kunde de inte knyta till sig någon med lite vett iaf? För Hera är ju verkligen patetiskt dålig, och verkar ju dessutom inte vara stabil för fem öre.

Och finns det verkligen tillräckligt med svagsinta personer, att betrakta som potentiella väljare, som behöver den kryckan för att inte uppfattas som "rasister" idag? Och som nöjer sig med precis vad som helst bara hon är svart? Sorgligt är det. Är det Ekeroth som gjort bedömningen att mer behövs inte för att övertyga goyishe kop's?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in