2016-03-11, 20:31
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Varför beter sig Avpixlat som mainstream media? Är dom inte här för att höja nivån eller är dom på klickjakt också?

De vill väl komplettera bilden som MSM ger, att höja nivån har jag inte uppfattat som något mål, mer än genom att erbjuda en nisch som MSM valt att medvetet skapa. MSM har skapat Avpixlat. Klart Avpixlat vill ha klick.

Citat:
Vad är skillnaden på muslimer med kass kvinnosyn kontra sverigedemokrater som gärna önskar kvinnor våldtäkter, överfall mm så fort en kvinna inte sjunger med i den invandringskritiska kören?

Försvarar inte osmakliga och korkade kommentarer men en väsentlig skillnad i majoriteten av fallen är antagligen skillnaden mellan handling och arga rants på nätet. Allt för ofta sätts likhetstecken mellan människor som faktiskt begår överfallsvåldtäkter och idioter som sitter och skriver anonymt på nätet att de hoppas att kvinnor som vill ha hit våldtäktsmännen själva ska bli offren. Skillnaden mellan att skriva dumheter och vidrigheter och att faktiskt begå vidrigheter är enorm, även om bägge är fel. De flesta av oss bor antagligen hellre i ett samhälle med näthatare som sköter sig i verkliga livet än ett med våldtäktsmän och andra våldsmän som bara skickar styrkekramar online.

Skillnaden sitter inte i att svenska män är oförmögna att känna ilska eller rent hat, utan i vilken omfattning det påverkar beteendet och samhället och vilka uttryck det tar.

Du jämför äpplen och päron, även om det på ytan kanske känns som ett logiskt resonemang. Vad är skillnaden mellan någon som dödar en annan människa och någon som säger "jag önskar att X var död"? Ingen? Allt väsentligt?

Citat:
Varför hänger man ut privatpersoner på Avpixlat? Är det inte makten som skall granskas samt upplysa om aktuella brott? Vad har Avpixlat med att göra vilka personer som knullar vilka?

Tycker inte det kvinnan gjort sig skyldig till motiverar en uthängning, lika lite som MSM:s uthängningar i samarbete med extremisterna i Researchgruppen. Mest pinsamt är väl att MSM inte håller högre nivå än Avpixlat snarare än tvärtom? Men visst, om man hänger ut någon så är det lågt, har dock inte själv läst artikeln så jag vet om det är sant.
Senast redigerad av tryggtochbra 2016-03-11 kl. 20:34.
Citera
2016-03-11, 20:33
Bannlyst
Avpixlat är ingen seriös nyhetssajt. Se bara på nyhetskommentarerna. Det står saker där som får mig att bli illamående. Speciellt i artikeln om den romska tiggaren som blev gripen för "stöld av ipad" och som sedmera friades.

Ni som läser avpixlat tycker väl det är rätt att Anna och barn hängs ut genom meta data.
Jag håller med Ts. Ny bottennivå
Citera
2016-03-11, 20:33
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.Ewing33
Avpixlat visar att de inte är kapabla i det de gör.
Jag vill gärna ha sidor som granskar "MSM" men då måste de bli seriösare.

Exakt!
Märkligt att så kallad "alternativ" media behöver vara så fruktansvärt enkelspårig och ofta rasistisk. Borde väl för fan kunna gå att granska och lägga något slags alternativt spår vid sidan av etablerad media utan att det blir dynga som avpixlat.
När man läser en del artikelkommentarer på avpixlat (och för all del många inlägg här på Flashback) som är skrivna av SD-anhängare så blir magkänslan att av ren princip INTE rösta på nämnda parti. Detta enbart för att så mycket hjärndött skrivits av dessa människor.
Avpixlat är ren jävla dynga, men någon får gärna tipsa om det finns andra alternativ.
Citera
2016-03-11, 20:36
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Tycker inte det kvinnan gjort sig skyldig till motiverar en uthängning, lika lite som MSM:s uthängningar i samarbete med extremisterna i Researchgruppen. Mest pinsamt är väl att MSM inte håller högre nivå än Avpixlat snarare än tvärtom? Men visst, om man hänger ut någon så är det lågt, har dock inte själv läst artikeln så jag vet om det är sant.

Du menar att Jenny är omotiverat uthängd här på Flashback?
Om du inte läst Avpixlats artikel kanske du inte ska uttala dig om den...
Citera
2016-03-11, 20:47
Medlem
shaktas avatar
Att Avpixlat tar upp just denna grej visar ju bara på varför vissa människor förespråkar fri invandring. Det handlar inte om att hjälpa utsatta människor, utan istället att öka på sitt manliga Harem. Jag vet en före detta arbetskollega som bara knulla runt med araber, och tyckte det var jättebra med invandring för då fanns det mer att knulla.

Sen är man föreståndare på ett boende för asylsökande så är det inte friskt att ingå sexuella relationer med dom boende. Man kan ju ifrågasätta sig anledning till att hon jobbar just med asylsökande i första hand, är det för att hjälpa eller är det för att få kuk.

Citat Avpixlat "Detta är heller inte första gången som kvinnan haft sex med asylsökande då hon varit anställd på asylboenden. Enligt välunderrättade källor som Avpixlat talat med, sparkades kvinnan från ett asylboende just därför att hon inlett en sexuell relation med en asylsökande man där"
Citera
2016-03-11, 21:09
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
TS läser ju IRM. Det borde oroa dig långt mer.

Berätta varför IRM är läskigare än avpixlat.
Citera
2016-03-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Att Avpixlat tar upp just denna grej visar ju bara på varför vissa människor förespråkar fri invandring. Det handlar inte om att hjälpa utsatta människor, utan istället att öka på sitt manliga Harem. Jag vet en före detta arbetskollega som bara knulla runt med araber, och tyckte det var jättebra med invandring för då fanns det mer att knulla.

Sen är man föreståndare på ett boende för asylsökande så är det inte friskt att ingå sexuella relationer med dom boende. Man kan ju ifrågasätta sig anledning till att hon jobbar just med asylsökande i första hand, är det för att hjälpa eller är det för att få kuk.

Citat Avpixlat "Detta är heller inte första gången som kvinnan haft sex med asylsökande då hon varit anställd på asylboenden. Enligt välunderrättade källor som Avpixlat talat med, sparkades kvinnan från ett asylboende just därför att hon inlett en sexuell relation med en asylsökande man där"

Jasså, svenskar som är öppna för fri invandring alt. inte förespråkar helt stängda gränser är ute efter att skaffa sig fler sexpartners? Jag har faktiskt inte tänkt på att det kan vara så.
Citera
2016-03-11, 21:32
Medlem
NorthPorts avatar
Vad är problemet? Tjejen knullar med asylsökande som är i beroendeställning till henne. Självklart ska hon hängas ut. Det verkar som om Avpixlat inte ens skriver hennes namn i artikeln vilket de naturligtvis borde göra.
Citera
2016-03-11, 21:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
URL till bilden:

http: // avpixlat .info/wp-content/uploads/2016/03/M%C3%B6rby-Hotell-och-Vandrarhem-numera-asylboende.jpg

Var finns hennes namn?

Fel artikel. Den som avses är följande:

http://avpixlat.info/2016/03/05/nya-...ed-klienterna/

Inte heller där förekommer dock kvinnans namn (såvida hon nu inte heter "1smnjn1"), men de bakom AP kan väl ha rättat till den saken i efterhand.

Kvinnan har väl dock full rätt att anmäla AP för förtal eller ärekränkning, men samtidigt riskerar hon å sin sida att anmälas för sexuellt utnyttjande, så gissningsvis tystnar allt efter det här.
Citera
2016-03-11, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arboga-Conny
Avpixlat är ingen seriös nyhetssajt. Se bara på nyhetskommentarerna. Det står saker där som får mig att bli illamående. Speciellt i artikeln om den romska tiggaren som blev gripen för "stöld av ipad" och som sedmera friades.

Ni som läser avpixlat tycker väl det är rätt att Anna och barn hängs ut genom meta data.
Jag håller med Ts. Ny bottennivå

Som att IRM eller övriga skvalvattensvänster är något bättre?
Citera
2016-03-11, 21:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Vad är problemet? Tjejen knullar med asylsökande som är i beroendeställning till henne. Självklart ska hon hängas ut. Det verkar som om Avpixlat inte ens skriver hennes namn i artikeln vilket de naturligtvis borde göra.

Hur uppstår denna beroendeställning menar du?
Citera
2016-03-11, 21:44
Medlem
Citat:
Än en gång visar Avpixlat nya skräpnivåer när dom denna gång hänger ut en kvinna som har en relation med en asylsökande.

Vet inte så mycket om Avpixlat, läser bara den sidan när det länkas från FB. Men vad jag märkt är att de tar upp saker som inte annan media tar upp. Är det inte medias uppgift? Media ska inte ha någon selektiv censur, ställa in sig hos makthavare och jaga vanliga hederliga medborgare. När media gör det får de finna sig i att det uppstår konkurrens. Har du något emot det kan de väl be din favoritlögnare att försöka konkurrera ut de du inte tycker om. Eller så flyttar du till Kina eller Kuba där media minsann inte skriver något du kan bli upprörd över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in