Citat:
De vill väl komplettera bilden som MSM ger, att höja nivån har jag inte uppfattat som något mål, mer än genom att erbjuda en nisch som MSM valt att medvetet skapa. MSM har skapat Avpixlat. Klart Avpixlat vill ha klick.
Citat:
Försvarar inte osmakliga och korkade kommentarer men en väsentlig skillnad i majoriteten av fallen är antagligen skillnaden mellan handling och arga rants på nätet. Allt för ofta sätts likhetstecken mellan människor som faktiskt begår överfallsvåldtäkter och idioter som sitter och skriver anonymt på nätet att de hoppas att kvinnor som vill ha hit våldtäktsmännen själva ska bli offren. Skillnaden mellan att skriva dumheter och vidrigheter och att faktiskt begå vidrigheter är enorm, även om bägge är fel. De flesta av oss bor antagligen hellre i ett samhälle med näthatare som sköter sig i verkliga livet än ett med våldtäktsmän och andra våldsmän som bara skickar styrkekramar online.
Skillnaden sitter inte i att svenska män är oförmögna att känna ilska eller rent hat, utan i vilken omfattning det påverkar beteendet och samhället och vilka uttryck det tar.
Du jämför äpplen och päron, även om det på ytan kanske känns som ett logiskt resonemang. Vad är skillnaden mellan någon som dödar en annan människa och någon som säger "jag önskar att X var död"? Ingen? Allt väsentligt?
Citat:
Tycker inte det kvinnan gjort sig skyldig till motiverar en uthängning, lika lite som MSM:s uthängningar i samarbete med extremisterna i Researchgruppen. Mest pinsamt är väl att MSM inte håller högre nivå än Avpixlat snarare än tvärtom? Men visst, om man hänger ut någon så är det lågt, har dock inte själv läst artikeln så jag vet om det är sant.
Senast redigerad av tryggtochbra 2016-03-11 kl. 20:34.
Senast redigerad av tryggtochbra 2016-03-11 kl. 20:34.