2012-02-24, 08:28
Medlem
Teleskopbatongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Skrev Avpixlat någonting om detta eller ansåg man ändå att det var för känsligt att hänvisa till dödsnazistiska Nationell Idag?

Det har dom inte gjort. Wallners judiska utseende kanske kan skicka fel signaler?
"Vi vill vara en nagel i ögat på PK-etablissemangets journalister och politiker" säger dom på Avpixlat...
Citera
2012-02-24, 08:47
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
IvanLendl och Kingen_king är två vilsna och förvirrade typer, som inte kan tas på allvar. Låt dessa jönsar härja, inget hindrar dom, men galna hundar biter alltid sig själva i svansen. Wov-Wov!
Jag är varken vilsenn eller förvirrad. Jag köper inte det folk påstår med hull och hår bara. Till skillbnad från dej, vi kan kalla dej hjärntvättad, så vet jag att det alltid finns olika sidor av ett påstående. Du har valt vilken sida du ser som sanning, jag kommer aldrig välja den sidan.

Jag är glad och stolt över att det stör dej. Oerhört glad och stolt. Det visar att bara på att jag, till skillnad från dej, kan läsa både Avpixlat och Aftonbladet och ifrågasätta båda två å det kraftigaste.
Citera
2012-02-24, 11:20
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag är varken vilsenn eller förvirrad. Jag köper inte det folk påstår med hull och hår bara. Till skillbnad från dej, vi kan kalla dej hjärntvättad, så vet jag att det alltid finns olika sidor av ett påstående. Du har valt vilken sida du ser som sanning, jag kommer aldrig välja den sidan.

Jag är glad och stolt över att det stör dej. Oerhört glad och stolt. Det visar att bara på att jag, till skillnad från dej, kan läsa både Avpixlat och Aftonbladet och ifrågasätta båda två å det kraftigaste.

Jaja, du kan fortsätta att glorifiera dig själv som forumets egna 'oraklet i Delphi'. Vad du aldrig medger, utan kritiserar ständigt, är PI:s klart definierade ambition, nämligen att avslöja kriminalitet, bidragsfusk mm som hör ihop med en exempellös import av ointegrebara och värdelösa invällare, samt de förmåner dessa erhåller, långt utöver vad riktiga svenskar kan räkna med. Samt fulmedias och politikernas vägran att diskutera detta ämne öppet, förtigandet och marginaliseringen av PI och motståndare till eländet, via 'rasiststämpeln', mm, är det gemensamma signumet, och därför växer PI så det knakar. Denna nisch är PI:s utstakade revir, du tycks anse att dom skall spela på flera planhalvor. Vill du läsa om kakrecept, så surfa in på Ica-kurirens hemsida.
Citera
2012-02-24, 13:12
Medlem
Citat:
...Du har valt vilken sida du ser som sanning, jag kommer aldrig välja den sidan...

Meningen ovan sammanfattar din tankevärld perfekt. Aldrig att du ändrar åsikt när det gäller de riktigt svåra frågorna. Det ligger inte i din natur. Perfekt indoktrinering. Jag hade alla dina åsikter tidigare och det var riktigt jobbigt att bli av med dem. Nu har jag valt den sidan du aldrig kommer att välja. Att kunna vara så flexibel och kunna analysera den inre förändringen är ett bevis på rationellt tänkande.

AP är för övrigt en riktigt bra introduktion in till annan samhällskritik (julia, motpol, etc etc). Gemenskapen i kommentarerna är bäst, som oftast sker under en bra insändare. Vanligt klartänkt folk från alla samhällsskikt som säger hej och ger lite energi eller ventilerar sin frustration eller kanske ger struktur till hur vi formar ett bra samhälle.
Citera
2012-02-24, 15:34
Medlem
Plats.......47!

Och jag håller med mindfulpilot om att Avpixlats styrka är att det är en community. Det finns rötägg, men bilden av fradgande rasister till grottmänniskor stämmer inte in på insändare och de flesta kommentatorer.

Kanske ser vi bildandet av en helt ny samhällselit, ett helt nytt "etablissemang"?
Citera
2012-02-24, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teleskopbatong
Det har dom inte gjort. Wallners judiska utseende kanske kan skicka fel signaler?
"Vi vill vara en nagel i ögat på PK-etablissemangets journalister och politiker" säger dom på Avpixlat...
Sanslöst löjligt, vad trött man blir när den närmast maniska rädslan för förknippas med "nazister" gör så att man undviker att rapportera om nyheter av detta allmänintresse och relevans.

Jag har aldrig varit någon större fantast av PI utan oftast uppfattat dem som ganska så PK(även om de såklart uppmärksammar vissa bra saker). Jag har också tidigare märkt att man valt att ignorera ofta ganska stora nyheter som på något sätt har koppling till radikalare element än Avpixlats egna agenda, men det är alltid trevligt att återigen få det bekräftat.

Däremot kan man väl argumentera för att Avpixlat fyller en funktion för att öppna folks sinnen och göra dem mottagliga för ytterligare radikalisering.
Senast redigerad av Straybullet 2012-02-24 kl. 15:51.
Citera
2012-02-24, 15:52
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Kanske ser vi bildandet av en helt ny samhällselit, ett helt nytt "etablissemang"?

Ja, det skulle vara något där.

Avpixlat borde genast börja med reklam på sidan, för att generera pengar som sedan används till att starta företag som anställer arbetslösa svenska ungdomar, fixa svenska bostadsområden med svenska skolor, och till slut ett eget samhälle i samhället. Egna medier, egna företag, egen melodifestival.
Citera
2012-02-24, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Ja, det skulle vara något där.

Avpixlat borde genast börja med reklam på sidan, för att generera pengar som sedan används till att starta företag som anställer arbetslösa svenska ungdomar, fixa svenska bostadsområden med svenska skolor, och till slut ett eget samhälle i samhället. Egna medier, egna företag, egen melodifestival.
Menar du att avsaknaden av annonser på Avplixat.info beror på ett aktivt ställningstagande från AP:s sida?
Citera
2012-02-24, 16:12
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Menar du att avsaknaden av annonser på Avplixat.info beror på ett aktivt ställningstagande från AP:s sida?

Tror jag knappast. Men Google AdSense borde de kunna ha.
Citera
2012-02-24, 16:39
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Jaja, du kan fortsätta att glorifiera dig själv som forumets egna 'oraklet i Delphi'. Vad du aldrig medger, utan kritiserar ständigt, är PI:s klart definierade ambition, nämligen att avslöja kriminalitet, bidragsfusk mm som hör ihop med en exempellös import av ointegrebara och värdelösa invällare, samt de förmåner dessa erhåller, långt utöver vad riktiga svenskar kan räkna med. Samt fulmedias och politikernas vägran att diskutera detta ämne öppet, förtigandet och marginaliseringen av PI och motståndare till eländet, via 'rasiststämpeln', mm, är det gemensamma signumet, och därför växer PI så det knakar. Denna nisch är PI:s utstakade revir, du tycks anse att dom skall spela på flera planhalvor. Vill du läsa om kakrecept, så surfa in på Ica-kurirens hemsida.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulpilot
Meningen ovan sammanfattar din tankevärld perfekt. Aldrig att du ändrar åsikt när det gäller de riktigt svåra frågorna. Det ligger inte i din natur. Perfekt indoktrinering. Jag hade alla dina åsikter tidigare och det var riktigt jobbigt att bli av med dem. Nu har jag valt den sidan du aldrig kommer att välja. Att kunna vara så flexibel och kunna analysera den inre förändringen är ett bevis på rationellt tänkande.

AP är för övrigt en riktigt bra introduktion in till annan samhällskritik (julia, motpol, etc etc). Gemenskapen i kommentarerna är bäst, som oftast sker under en bra insändare. Vanligt klartänkt folk från alla samhällsskikt som säger hej och ger lite energi eller ventilerar sin frustration eller kanske ger struktur till hur vi formar ett bra samhälle.
Jag är självklart alltid öppen för att ändra åsikt om jag blir övertygad om anledningen till att byta åsikt. Jag vet inget värre än folk som är så låsta i sin ideologiska övertygelse att det inte går att ifrågasätta deras åsikter. Det gäller er två såväl som en gammal sosse eller moderat.
Alla som känner mej vet det. Och dom vet det med övertygelse. Så många gånger som jag har diskuterat med politiker oloka frågor och faktiskt fått dom att ändra åsikter. Det gäller folk från alla sidor. Jag brukar även ha givande diskussioner med Sd här i kommunen. Trevliga killar. Två motioner har dom lyckats få till också. Den ena handlade om att websända fullmäktige, den andra om att websända nämndmöten. Bra tanke. Men det är också det enda dom fått ur sej...

Jag läser gärna Avpixlat. Jag uppmanar andra att läsa den också. Men jag känner ingen som sväljer propagandan med hull och hår. Det är en partsinlaga i debatten.
Citera
2012-02-24, 17:19
Medlem
Citat:

Jag läser gärna Avpixlat. Jag uppmanar andra att läsa den också. Men jag känner ingen som sväljer propagandan med hull och hår. Det är en partsinlaga i debatten.

Men då har du väl ändrat hållning sedan tidigare (vilket iofs är ett BRA karaktärsdrag, inte ett svaghetstecken)? Jag är rätt säker på att du i den här tråden förkastade AP som källa när jag frågade dig om det inte var bra att tillgodogöra sig mot varandra stående partsinlagor.

Jag har för mig att du på en direkt fråga hävdade att den som läser Aftonbladet+Expressen kommer närmre sanningen än den som läser AB och AP, vilket jag inte håller med om, eftersom AB och Expressen har samma agenda och alltså inte egentligen kompletterar varandra.

Vad tycker du om det påståendet, att AP i tillägg till etablerad press ger en mer korrekt verklighetsbild av samtiden i Sverige än bara etablerad press? Att den negativa attityden till invandringen, vinklingen, partiskheten är nyttig i just Sverige eftersom ALLA andra medier har en uttalat positiv attityd, en agenda och vinkling FÖR invandring?

Mycket nyttigare än t ex Expo, eftersom deras åsikter, attityder och agenda ändå är så rikligt representerat i etablerad press?

Vågar du ta språnget och säga rakt ut att Avpixlat är mer värdefullt för samhällsbeskrivningen än Expo?

För övrigt är Friatider nu uppe på plats 129 på Alexas ranking! Deras lite bredare nyhetsbevakning verkar fungera bra.
Citera
2012-02-24, 17:36
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Tror jag knappast. Men Google AdSense borde de kunna ha.

Tror jag inte, för om jag minns rätt hade Politiskt Inkorrekt i början inkomster från Google Adsense, men de blev sedan stoppade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in