Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag läser gärna Avpixlat. Jag uppmanar andra att läsa den också. Men jag känner ingen som sväljer propagandan med hull och hår. Det är en partsinlaga i debatten.
Men då har du väl ändrat hållning sedan tidigare (vilket iofs är ett BRA karaktärsdrag, inte ett svaghetstecken)? Jag är rätt säker på att du i den här tråden förkastade AP som källa när jag frågade dig om det inte var bra att tillgodogöra sig mot varandra stående partsinlagor.
Jag har för mig att du på en direkt fråga hävdade att den som läser Aftonbladet+Expressen kommer närmre sanningen än den som läser AB och AP, vilket jag inte håller med om, eftersom AB och Expressen har samma agenda och alltså inte egentligen kompletterar varandra.
Vad tycker du om det påståendet, att AP i tillägg till etablerad press ger en mer korrekt verklighetsbild av samtiden i Sverige än bara etablerad press? Att den negativa attityden till invandringen, vinklingen, partiskheten är nyttig i just Sverige eftersom ALLA andra medier har en uttalat positiv attityd, en agenda och vinkling FÖR invandring?
Mycket nyttigare än t ex Expo, eftersom deras åsikter, attityder och agenda ändå är så rikligt representerat i etablerad press?
Vågar du ta språnget och säga rakt ut att Avpixlat är mer värdefullt för samhällsbeskrivningen än Expo?
För övrigt är Friatider nu uppe på plats 129 på Alexas ranking! Deras lite bredare nyhetsbevakning verkar fungera bra.