2012-05-06, 13:04
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindhler
Mats Dagerlind tar bladet ur munnen o

Ja, jättebra. Dels genom att andaktsfullt citera Sionistiska lobbyister som Lisa Abramovitz och Rosenthal center, och dels likte en papegoja haspla ur sig ett radband av lögner och överdrifter om judarnas situation i Malmö:

Några småklipp:

Den antisemitiska aggressionen i Malmö
[....]har antagit sådana oroväckande proportioner[...]

[...]Malmös judar utsätts för alltfler rasistiska angrepp[...]

[..]och bara kan se på medan antisemitismen och gängkriminaliteten skenar.
'
Situationen med tilltagande antisemitism i Malmö förvärras [...]fenomenets akuta uttryck

[...]som öppet trakasserar judar på stan med glåpord, spottloskor och fysiska attacker[...]

I själva verket finns det ju inga belägg för att judar "förföljs i Malmö".

Det är sjukt märkligt att SD anser att de tror att de behöver Judarna för att "bevisa" invandrares kriminalitet i Malmö? Det behövs väl inte? Lika lite som man behöver judar som retoriskt knep för att "bevisa" att den svenska medelklassen helst inte flyttar till Rinkeby eller Fittja.
Citera
2012-05-06, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ja, jättebra. Dels genom att andaktsfullt citera Sionistiska lobbyister som Lisa Abramovitz och Rosenthal center, och dels likte en papegoja haspla ur sig ett radband av lögner och överdrifter om judarnas situation i Malmö:

Några småklipp:

Den antisemitiska aggressionen i Malmö
[....]har antagit sådana oroväckande proportioner[...]

[...]Malmös judar utsätts för alltfler rasistiska angrepp[...]

[..]och bara kan se på medan antisemitismen och gängkriminaliteten skenar.
'
Situationen med tilltagande antisemitism i Malmö förvärras [...]fenomenets akuta uttryck

[...]som öppet trakasserar judar på stan med glåpord, spottloskor och fysiska attacker[...]

I själva verket finns det ju inga belägg för att judar "förföljs i Malmö".

Det är sjukt märkligt att SD anser att de tror att de behöver Judarna för att "bevisa" invandrares kriminalitet i Malmö? Det behövs väl inte? Lika lite som man behöver judar som retoriskt knep för att "bevisa" att den svenska medelklassen helst inte flyttar till Rinkeby eller Fittja.

Jag undrar om judarna egentligen vill vara symboler för rasförtryck annat än för egen vinnings skull.
Det legitimerar kanske deras egna övergrepp.
Att man kan förtrycka andra har man väl visat?
Citera
2012-05-06, 15:31
Medlem
birgerburgers avatar
Finns gamla PI arkiverat någonstans??
Citera
2012-05-06, 15:42
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Det har ju sina taktiska fördelar att vara mot antisemitism.
Citera
2012-05-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det har ju sina taktiska fördelar att vara mot antisemitism.
Ja. absolut.
Men samtidigt är det ju stora skillnade mellan olika grupper av människor, om mn nu vill dela in dem.
Mänga judar har ju både fina utbildningar och höga tjänster, är framstående på lika omräden, inte minst konstnärligas.
Då är det svårt för analfabeter att bli jämvörda på lika villkor.
Citera
2012-05-06, 19:12
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Rätt intressant faktiskt att se annonsörerna på Fria Tider! De har betydligt fler annonsörer än Avpixlat, bl a två av de största webbhotellen i Sverige!

Säljer ens Avpixlat annonser? Kan inte påminna mig att jag sett någon annons där.

Kan dessutom instämma i de som kritiserar Avpixlat i att de är något överfokuserade på islam och muslimer. Visst finns det ett stort problem där, men ibland blir det nästan löjligt med en del patetiska exempel från andra länder etc.

Detta är något OT, men rent generellt tycker jag att Avpixlat och även SD:s misstag är att de fokuserar på och pekar ut en urskiljbar folkgrupp; muslimerna. Hade de varit lite smarta skulle de ha kritiserat Sveriges extrema invandring och flyktingpolitik generellt och även kritiserat alla former av extremism generellt.

Med den här islamhetsen lämnar man på något sätt öppet mål för anklagelser om misstänkt rasism. Och det är inte något som går hem "i stugorna".
Citera
2012-05-06, 21:57
Medlem
White Christmass avatar
[quote]
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
LO/Socialdemokraterna är EXPOs största finansiärer. LO betalar tex EXPOs hyra fem år i stöten och har skapat en massa stiftelser som ger EXPO skattefria "stipendier" systematiskt år efter år. Det är kartlagt i EXPO tråden. LO anlitar EXPO per automatik för 10 000 kr/timme föreläsningar.

Jag blev närmast chockad då jag såg detta.

Detta är chockerande och bör upplysas ännu en gång med tanke på den riktade smutskastningen mot ett parti som har en annan åsikt.
Citera
2012-05-08, 14:50
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Finns gamla PI arkiverat någonstans??

Det går att nå många artiklar via Archive.org på nedanstående länk

http://wayback.archive.org/web/*/htt...inkorrekt.info

Tror också att jag läst att "Kapten Krok" som är en av de som skriver på Sweden Confidential har laddat ned hela sajten och det finns säkert någon av de som skrev på Politiskt Inkorrekt som också gjort samma sak.
Citera
2012-05-08, 15:51
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Det går att nå många artiklar via Archive.org på nedanstående länk

http://wayback.archive.org/web/*/htt...inkorrekt.info

Tror också att jag läst att "Kapten Krok" som är en av de som skriver på Sweden Confidential har laddat ned hela sajten och det finns säkert någon av de som skrev på Politiskt Inkorrekt som också gjort samma sak.

HTTrack Website Copier använde jag när det begav sig, finns säkert bättre verktyg idag.
Citera
2012-05-08, 16:14
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Säljer ens Avpixlat annonser? Kan inte påminna mig att jag sett någon annons där.

Skulle tro att de gärna säljer annonser om de kunde. De eventuella annonsörerna är livrädda att klassas som nazister, främlingsfientliga och fan vet allt. Personligen är jag lika feg, skulle inte drömma om att sätta min firma på spel genom en annons på sajten Avpixlat. Trist men sant.
Citera
2012-05-08, 18:28
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Skulle tro att de gärna säljer annonser om de kunde. De eventuella annonsörerna är livrädda att klassas som nazister, främlingsfientliga och fan vet allt. Personligen är jag lika feg, skulle inte drömma om att sätta min firma på spel genom en annons på sajten Avpixlat. Trist men sant.

Vilket yttrande klargör bilden av Pk-Sverige som en äkta demokratur.

Åsiktsförtryck, maskerat under maktelitens klassifiering och falskmyntade floskler
vs alla åsikter, som inte är godkända i Pk-bibeln. En variant av Marx-Engels doktrin,
död i nästan alla länder, dock inte i konformismens tempel~nation Sverige, den sista
sovjetstaten.
Citera
2012-05-08, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Vilket yttrande klargör bilden av Pk-Sverige som en äkta demokratur.

Åsiktsförtryck, maskerat under maktelitens klassifiering och falskmyntade floskler
vs alla åsikter, som inte är godkända i Pk-bibeln. En variant av Marx-Engels doktrin,
död i nästan alla länder, dock inte i konformismens tempel~nation Sverige, den sista
sovjetstaten.
Fria Tider har massor av annonser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in