2012-07-13, 18:44
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Hahaha! Det är nästan lite festligt att läsa hennes sågande av svenska folket och att Avpixlat ger utrymme för det 
"Svensken har uppfostrats till att bli en mesig, tacksam jasägare. Vi bockar och tar emot. Blir man arg riskerar man tas hand av myndigheterna. Vi är temperamentslösa och blir rädda när några av våra nysvenskar pratar högt och gestikulerar. Vi får inte visa känslor i detta land. Vi ska finnas till men inte leva. Inte konstigt att svensken dricker alkohol för att känna sig levande för en stund. Själv har jag t.o.m. tagits hand om polis en gång och blivit fastspänd för att jag reagerade helt sunt på en galen situation. Nej, arg får man inte bli. Heller inte för glad. Du ska vara lågmäld, hålla med och inte skratta högt."
Om Avpixlats läsare skriver hon
"Så mina vänner, var arga, börja ta ert ansvar och förändra Sverige till ett Superland. Vi har blivit sövda av tillräckligt med mat på bordet, Tv och julafton varje år. Sluta gnälla som treåringar på denna sida. Börja ta initiativ och gör något. Men töm era hjärtan på hat. "
Och snillena bland kommentatorerna verkar tycka att det var det bästa de läst
"Fantastiskt, bästa krönika jag läst på år och dar!!"
"Tack för en bra krönika Hera!"
"Denna dam , Hera gillar jag , men har i inte orkat läsa allt. Bör jag läsa mer ?"

"Svensken har uppfostrats till att bli en mesig, tacksam jasägare. Vi bockar och tar emot. Blir man arg riskerar man tas hand av myndigheterna. Vi är temperamentslösa och blir rädda när några av våra nysvenskar pratar högt och gestikulerar. Vi får inte visa känslor i detta land. Vi ska finnas till men inte leva. Inte konstigt att svensken dricker alkohol för att känna sig levande för en stund. Själv har jag t.o.m. tagits hand om polis en gång och blivit fastspänd för att jag reagerade helt sunt på en galen situation. Nej, arg får man inte bli. Heller inte för glad. Du ska vara lågmäld, hålla med och inte skratta högt."
Om Avpixlats läsare skriver hon
"Så mina vänner, var arga, börja ta ert ansvar och förändra Sverige till ett Superland. Vi har blivit sövda av tillräckligt med mat på bordet, Tv och julafton varje år. Sluta gnälla som treåringar på denna sida. Börja ta initiativ och gör något. Men töm era hjärtan på hat. "
Och snillena bland kommentatorerna verkar tycka att det var det bästa de läst

"Fantastiskt, bästa krönika jag läst på år och dar!!"
"Tack för en bra krönika Hera!"
"Denna dam , Hera gillar jag , men har i inte orkat läsa allt. Bör jag läsa mer ?"

Inte nog med det. Detta skrev hon i kommentar fältet. Vårt fädernesland? Hennes fädernesland är baserat på tobak, bomullsplockning och bajspackade hyddor. Hon försöker förmå mig att jag delar något kulturellt och etniskt med henne. Jag har alltid sett Avpixlat som en tillflyktsort där jag kan debattera med likasinnade gällande mångkultur. Jag känner mig faktiskt grundlurad.
"Tack Jason! Jag hade ingen aning om att jag var så hängiven Sverige förrän jag började blogga. Helt plötsligt släppte jag ut en enorm kärlek till Sverige. Jag älskar vårt fädernesland. Låt oss än en gång bli stolta över att vara svenskar!"