Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulpilot
Förklara dock gärna med ord varför jag fick dig att skratta. Jag anser mig själv vara en bra människa på grund av att jag är rasist. Det som är förbjudet är det sanna och rätta. Samtidigt har jag förståelse för alla som är rädda för att vara det förbjudna. Jag hjälper dem gärna komma till insikt. Det är där vi skiljer oss. Jag anser att AP med sin folkliga mjukversion faktiskt bidrar till att människor kommer till insikt om att vara rasist är bra, är rätt och gott för människan.
Brukar undvika att komma med syrligheter i form utav smileys, det är slött, men jag gjorde ett undantag då jag fann dina formuleringar så komiska. Men okej, du anser att etnisk homogenitet är viktigt, att rasism är bra och gott, att det är det naturliga och det rätta att slå vakt om- i Sverige också får jag förmoda. Men då måste jag fråga dig: varför anser du då att detta är ett smart drag av AP- att smått desperat ta in en värdelös skribent bara för att hon är svart, ENDAST för att markera att de inte tänker etniskt på något sätt? Är du medveten om att det du skrev ovan skulle få dig utkastad ur partiet om du var en representant, och att det med all sannolikhet tagits bort om den postats i en kommentar på AP?
Jag tycker förövrigt inte att AP brukar förmedla någon "folklig mjukversion". Okej, de virar in sig i sådant här trams som med mycket välvilja kan ses som ett födersök till strategi, för att i nästa sekund vara ordentligt raljerande och bitska i deras rapportering kring brottsfall, etablissemanget och islam/muslimer i synnerhet. Inte direkt det rätta tonläget för att vinna över mjäkiga medelsvenssons, om det nu vore det de var ute efter.