Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Eftersom ingen undersökning gjorts kan man inte säkert veta svenska muslimers åsikter. I andra europeiska länder ser man dock att, exempelvis, en mycket stor andel vill införa sharialagar i Europa och åsikterna verkar inte mildras i nästa generation. Man nämner man också indikationer på att fundamentalism är ett tilltagande problem även i Sverige.
Beträffande Avpixlat så skulle det fortfarande vara intressant om du har något exempel på faktafel.
Fast nu talar du om svenska muslimer som en homogen grupp. Alla muslimer som lever i Sverige tänker inte likadant. En del är religiösa, men den största delen av Sveriges muslimer är sekulära.
Jag orkar inte bläddra gå igenom hela Avpixlat för att hitta faktafel. Däremot det största exemplet på det är deras artiklar om Israel-Palestina konflikten.
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Din batikhäxe-ideologi ligger i öppen dager. Av oklara skäl så anser du att invandringskritik som grundar sig på rasistiska idéer är osaklig och inte behöver diskuteras. Sedan gör du det lätt för dig genom att leta efter tecken på "rasism" i alla invandringskritiska inlägg. Finner du några sådana tecken, så behöver du inte ta en debatt med den personen. För det har du bestämt!
- F.G
Jag anser inte alls att invandringskritik är rasism. Däremot så menar jag att mycket av den invandringskritik som finns här på Flashback grundar sig mot rasism. Om man kritiserar invandringspolitiken på ett sakligt sätt så har jag inget emot det.
Varför måste du skriva "din batikhäxe-ideologi"? Måste du hävda dig på något sätt eller? Varför skriver du om rasism när jag inte ens har kallat någon för rasist i denna debatt?