2012-01-27, 15:32
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Jag vet att infon kommer från just den källan, jag kan ordna en annan, men det förändrar inte att ni bygger er världsbild på en konspirationsteori.
Er islamofobi är patetisk när man undersöker vad den bygger på.
Demografi och opinionsundersökningar om fundamentalistiska åsikter är ingen konspirationsteori utan fakta.
Senast redigerad av Torontor 2012-01-27 kl. 15:35.
Citera
2012-01-27, 17:38
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det var inte dåligt vad vgnt.se klarar av att uppdatera! En ofattbart ful sida, men som sagt: otroligt vad de klarar av att hänga med!

Ja, den är "ofattbart ful" och med en schablonbild till varje artikel som är ännu fulare i nästan alla artiklar.

En del av artiklarna är kanske mer av typ notiser från TT i gammelmedierna, men de levererar ofta rätt intressanta artiklar om man tar sig tid att läsa.

Men det är inget alternativ till Avpixlat som sidan ser ut idag.
Citera
2012-01-27, 17:43
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Vilket fynd! Måste uppdatera signaturen...

Bra med konkurrens! Märks verkligen att intresset är stort för dessa frågor och nyheter!

Ja, har http://vgnt.se skribenter som klarar att skriva 69 politiskt inkorrekta artiklar om dagen så blir de helt klart att räkna med i framtiden om de förbättrar sin design på sajten som tyvärr idag är helt bedrövlig!

Tycker tyvärr Avpixlat tappat lite i uppdateringarna och de kommer alltid på samma tider på dygnet och inte som tidigare dygnet runt.
Citera
2012-01-27, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Glömde du inte något nu? Som att Daniel Poohl och Mikael Ekman från Expo, är de som skrivit den "kritiska granskningen".
När ska du svara på frågorna som ställts till dig?
Pajas.
Citera
2012-01-27, 20:00
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
När ska du svara på frågorna som ställts till dig?
Pajas.
En journalist som satt många på ignore och därför inte vet vad som händer i tråden men som självgott tror sig veta detta. Faktiskt en god bild av journalistiken i Sverige rent allmänt...
Citera
2012-01-28, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Ja, har http://vgnt.se skribenter som klarar att skriva 69 politiskt inkorrekta artiklar om dagen så blir de helt klart att räkna med i framtiden om de förbättrar sin design på sajten som tyvärr idag är helt bedrövlig!

Tycker tyvärr Avpixlat tappat lite i uppdateringarna och de kommer alltid på samma tider på dygnet och inte som tidigare dygnet runt.

Stjäl man gammelmedias artiklar rakt av och bara klipper och klistrar är det inte så konstigt att deras uppdatering är intensivare. Just sayin'.
Citera
2012-01-28, 00:34
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxman123
Stjäl man gammelmedias artiklar rakt av och bara klipper och klistrar är det inte så konstigt att deras uppdatering är intensivare. Just sayin'.
Hmm. Man anger inga källor vilket givetvis bör fördömas.
Citera
2012-01-28, 00:58
Medlem
hushlittledarlings avatar
Så där ja... då blev man avstängd på avpixlat.

Jag skrev om SDs koppling till avpixlat och frågade om det verkligen stämde.
Poff. Avstängd direkt.

Så är det med olikatanken... De gillar inte olika. Så enkelt är det.

Klubben för inbördes beundran.
Dunka varandra i ryggen och odla utanförskapet.

"Ni vill inte ta debatten!"
- För fan vi får inte ens ta debatten med er!!!
Citera
2012-01-28, 01:00
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Så där ja... då blev man avstängd på avpixlat.

Jag skrev om SDs koppling till avpixlat och frågade om det verkligen stämde.
Poff. Avstängd direkt.

Så är det med olikatanken... De gillar inte olika. Så enkelt är det.

Klubben för inbördes beundran.
Dunka varandra i ryggen och odla utanförskapet.

"Ni vill inte ta debatten!"
- För fan vi får inte ens ta debatten med er!!!
Så vad skrev du exakt... Någon länk?
Citera
2012-01-28, 12:53
Medlem
Galen-extremists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Eftersom ingen undersökning gjorts kan man inte säkert veta svenska muslimers åsikter. I andra europeiska länder ser man dock att, exempelvis, en mycket stor andel vill införa sharialagar i Europa och åsikterna verkar inte mildras i nästa generation. Man nämner man också indikationer på att fundamentalism är ett tilltagande problem även i Sverige.

Beträffande Avpixlat så skulle det fortfarande vara intressant om du har något exempel på faktafel.

Fast nu talar du om svenska muslimer som en homogen grupp. Alla muslimer som lever i Sverige tänker inte likadant. En del är religiösa, men den största delen av Sveriges muslimer är sekulära.

Jag orkar inte bläddra gå igenom hela Avpixlat för att hitta faktafel. Däremot det största exemplet på det är deras artiklar om Israel-Palestina konflikten.

Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Din batikhäxe-ideologi ligger i öppen dager. Av oklara skäl så anser du att invandringskritik som grundar sig på rasistiska idéer är osaklig och inte behöver diskuteras. Sedan gör du det lätt för dig genom att leta efter tecken på "rasism" i alla invandringskritiska inlägg. Finner du några sådana tecken, så behöver du inte ta en debatt med den personen. För det har du bestämt!

- F.G

Jag anser inte alls att invandringskritik är rasism. Däremot så menar jag att mycket av den invandringskritik som finns här på Flashback grundar sig mot rasism. Om man kritiserar invandringspolitiken på ett sakligt sätt så har jag inget emot det.

Varför måste du skriva "din batikhäxe-ideologi"? Måste du hävda dig på något sätt eller? Varför skriver du om rasism när jag inte ens har kallat någon för rasist i denna debatt?
Citera
2012-01-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galen-extremist
...rasism...

Rasism är ren godhet jämfört med mångkulturalism och globalism. Synd att du är så otrolig indoktrinerad så du inte ens kan ta några stapplande steg mot att ifrågasätta alla dina åsikter om människan och hennes gemenskap. Samt undra var åsikterna kommer ifrån och varför du har fått lära dig så stenhårt att rasism är det onda som aldrig får ifrågasättas. Tyvärr är du troligen bortom räddning. Alla som för en aktiv kamp mot rasism är så hårt indoktrinerade så det räcker inte med att all vetenskaplig sanning enkelt finns att tillgå.
Citera
2012-01-28, 13:48
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Fast nu talar du om svenska muslimer som en homogen grupp. Alla muslimer som lever i Sverige tänker inte likadant. En del är religiösa, men den största delen av Sveriges muslimer är sekulära.
Källa? Verkar märkligt med tanke på att islamister nu vinner val efter val i muslimska länder vilket förstås indikerar att majoriteten där djupt troende. De allra flesta muslimska länder har också i varierande grad infört religiösa sharialager.
Citat:
Jag orkar inte bläddra gå igenom hela Avpixlat för att hitta faktafel. Däremot det största exemplet på det är deras artiklar om Israel-Palestina konflikten.
Även om detta skulle vara sant så är detta inte är något viktigare ämne för Avpixlat som framförallt granskar svenska invandringspolitik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in