Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Svårt att uläsa ur ditt inlägg om du är nöjd med Avpixlats muslimbevakning. Jag tror allt färre är det.
Ja, jag menar att invandringskritiken pekar i fel riktning. Varför är det fel att tillåta böneutrop i moskén i Fittja? Avpixlat skulle väl förmodligen leta upp något universalistiskt skäl. Kanske för att det kränker kvinnor på något sätt. Jag menar att det är fel därför att moskéer överhuvudtaget inte hör hemma i Sverige. Det här är vårt land och svenska folket vill varken ha muslimer eller moskéer här.
Slutligen, vad gör du om Nkomo är kristen kongoles? Kallar du honom svensk då? Om inte varför i så fall fokusera på hans religion?
Muslimer och islam är en tydligt identifierbar fiende till västerländska och svenska värderingar och samhällsskick. Med tanke på hur stor andel muslimer utgör av bidrags-orcherna som söker sig till Sverige så blir de och deras religion en naturlig måltavla i invandringskritiken. Man kan säga att muslimerna och islam får klä skott för en kritik som egentligen är bredare än så, och bör innefatta även t ex kristna araber, vilka visat sig vara lika stora drägg som muslimerna (SDs flört med denna grupp är svårbegriplig). Det är dock behändigare att paketera kritiken i religiösa termer, vilket dels innebär att man undgår HMF-problem, dels är mycket lätt att kommunicera och ta till sig. Dessutom ansluter man sig till ett internationellt gångbart synsätt.
Det som t ex avpixlat gör är alltså trubbigt och onyanserat, men ändå mycket mer korrekt än felaktigt. Skåda inte en given kamel i munnen.
Den som vill bedriva liknande kritik mot t ex judar uppmanas starta en liknande sida men med en antisemitisk huvudfåra.