2012-02-16, 13:40
Medlem
Moderatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Avpixlat har senaste månaden blivit mycket bättre. Och med det menar jag mindre fokus på tv-klipp från amerikanska antijihadistiska tv-program, och mer fokus på sådant som händer i Sverige och Europa kring kärnämnet massinvandring och integration. Samt överlag mer välskrivna notiser och artiklar.

Fortfarande finns det en tydlig pro-sionistisk slagsida i bloggen, men det ser jag inte som något problem. Alla ska inte tycka likadant!

Kritik av islamism och islams avigsidor, och speciellt fokus på hur det blir när problem med detta mörkas av svenska msm, är givetvis bra. Men man måste vara försiktig med mycket av de idelogiska rötterna hos den amerikaniserade antijihadismen, vilket många nog har blivit extra medvetna om senaste året.

Avpixlat har den senaste tiden bjudit på allt mer kvalificerade krönikor, med förmåga till en klar och resonerande ton, här är ett par exempel:

Du skrämmer mig, Maria Sveland
http://avpixlat.info/2012/02/15/du-s...maria-sveland/

Bjurwald, kommentarsfälten och den svenska surrealismen
http://avpixlat.info/2012/02/13/bjur...-surrealismen/

När Avpixlat började sin existens, fick jag intrycket att de inte förstod vad som var det stora värdet hos Politiskt Inkorrekt. Nämligen att dit kunde människor gå och få veta lite mer om vem/vilka det var som knivrånat eller gruppvåldtagit nyligen i närmiljön. Men där har Avpixlat skärpt sig, och är nu en ganska bra, informerad motröst mot den bristande rapporteringen i övriga svensk media. Litet trivialt exempel, men det behöver inte vara märkvärdigare än så:

28-åring häktad för knivattack mot 10-årig flicka
http://avpixlat.info/2012/02/14/28-a...0-arig-flicka/

Sammanfattningsvis, så kan jag idag t ex rekommendera Avpixlat till en ung människa, som en bra regelbunden dos motröst, förutsatt att denna i övrigt tänker kritiskt och nyanserat.

De är så djärva och nyskapande, speciellt att de vågade trotsa PK-media och benämna Maria svedland med ;citat
" Maria “Bitterfittan” Sveland "-
Det liksom gör att de verkar mer seriösa.
Samt deras öppna brev, utan avsändare.Det är ju så Pk att våga stå för sina åsikter.
Senast redigerad av Moderaten 2012-02-16 kl. 13:42.
Citera
2012-02-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderaten
De är så djärva och nyskapande, speciellt att de vågade trotsa PK-media och benämna Maria svedland med ;citat
Samt deras öppna brev, utan avsändare.Det är ju så Pk att våga stå för sina åsikter.

Det går inte att skriva sitt namn efter en sån krönika. Då skulle mordhoten hagla från vänstern, samt dom skulle nog förlora sina jobb efter "tips" från vänstern.
Citera
2012-02-16, 14:34
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Hon har ju skrivit en bok som heter Bitterfittan så det var väl inget konstigt?

http://www.mariasveland.se/bocker/
Citera
2012-02-16, 14:42
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Du är medveten om att Maria Sveland skrivit en roman med just den titeln? Så jag förstår inte din - troligen sarkastiska - poäng? [ edit: missade att Bengrot redan varit inne på det ]
Citera
2012-02-16, 17:31
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulpilot
Du är så indoktrinerad så jag skrattar när du skriver ordet källkritik
Till skillnad mot dej så ifrågasätter jag både kvällstidningar och propagandabloggar. Och EXPO har jag absolut ingenting till övers för.

Varför tror du att jag är indoktrinerad? För att jag ifrågasätter en propagandablogg finansierad av riksdagsmän? Jag tycker det är sunt att ifrågasätta oavsett om det är SVT eller Avpixlat.
Citera
2012-02-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
...Varför tror du att jag är indoktrinerad?...

För att du inte ens har börjat med att ifrågasätta dig själv samt att jag själv har haft dina åsikter.

Du kör ett sisyfosarbete med att 'källkritiskt' granska samhällskritik och det är något indoktrinerade gör hela tiden för att hålla indoktrineringen vid liv.

Fast egentligen är det väl så att du är helt troende mångkulturalist och globalist. Då är du indoktrinerad eller så vill du tjäna pengar (vilket jag inte tror gäller dig).

Jag läser väl nästa alla dina inlägg. Tänkte jag skulle vara lite framfusig. Jag vill inte att du skall var så indoktrinerad som du är.
Citera
2012-02-16, 21:14
Medlem
Problemet med Avpixlat är alla korkade kommentater som är precis så rasistiska som EXPO-folket vill ha dom.
Citera
2012-02-16, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
AP avancerar. - Nu på 53 plats och GP på 51.

....52 nu.
Citera
2012-02-17, 07:14
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaQzaQ
....52 nu.

Ännu bättre idag på morgonen! Nu är Avpixlat på plats 51 och Göteborgs-Posten på plats 52!
Citera
2012-02-17, 09:30
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindfulpilot
För att du inte ens har börjat med att ifrågasätta dig själv samt att jag själv har haft dina åsikter.

Du kör ett sisyfosarbete med att 'källkritiskt' granska samhällskritik och det är något indoktrinerade gör hela tiden för att hålla indoktrineringen vid liv.

Fast egentligen är det väl så att du är helt troende mångkulturalist och globalist. Då är du indoktrinerad eller så vill du tjäna pengar (vilket jag inte tror gäller dig).

Jag läser väl nästa alla dina inlägg. Tänkte jag skulle vara lite framfusig. Jag vill inte att du skall var så indoktrinerad som du är.
Tjäna pengar? På Flashback? Tala om hur det går till...

Du känner inte mej, det märker jag. Jag är allt annat än indoktrinerad, men du får väl tro vad du vill. Jag tycker fortfarande det är sunt att ifrågasätta. Ifrågasätter man så är man nyfiken. Är man nyfiken så undrar man. Undrar man så vill man veta.

Jag sväljer inte en propagandablogg med hull och hår. Oavsett från vilket håll den kommer. Jag blir inte hjärntvättad av en sajt som Avpixlat. Lika lite som att jag sväljer vad som står i Aftonbladet eller Expressen. Du kan ta debatten om krogarnas öppettider i Göteborg som Expressen har kört. Läs den och se om du köper det rakt av. Jag gör det inte eftersom det inte var svårt att genomskåda agendan.
Citera
2012-02-17, 09:30
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Ännu bättre idag på morgonen! Nu är Avpixlat på plats 51 och Göteborgs-Posten på plats 52!

Bara Svenska dagbladet, DN, Expressen, och Aftonbladet kvar nu tills Avpixlat är sveriges största nyhetsmedium på nätet.
Citera
2012-02-17, 11:27
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen

Således större än alla lokala medier i Sverige... Måste vara världsunikt för ett demokratiskt land att ha en så pass stor alternativ nyhetsförmedling som hävdar att de traditionella medierna systematisk censurerar viktiga samhällsproblem.
Senast redigerad av Torontor 2012-02-17 kl. 11:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in