Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag är en frihetsälskande demokrat. Så stark demokrat så att jag har hamnat i vilda diskussioner med politiker. Jag försvarar demokratin till varje pris. Vad folk ifrån dom partierna anser får du fråga dom om då jag inte tillhör nåt parti utan är fritänkande individ som inte låter mej hjärntvättas av propagandabloggar som många andra i den här tråden. Ingen nämnd, ingen glömd så slipper du bli ledsen.
Jag skulle välkommna en sida som hade nyanserade nyheter utan stark vinkling. Avpixlat är betydligt starkare vinklat än AB och Expressen ihop. Det är inte svårt att se om man har bara så litet öppet sinne. Den som hävdar motsatsen har gått på Avpixlat/Sd:s propaganda.
Jag kan ge dom den credden att dom har lyckats i sitt uppsåt, att "övertala svagsinta personer" att dom sitter med sanningen. Det gör EXPO ocksp, men jag går inte på det heller.
Tack, för ett överraskande balanserat svar. Men bockfoten sticker tyvärr fram, så du går inte ur det här meningsutbytet enkelt.
Din slutfras "övertala svagsinta personer...sanningen" är ett bedrövligt synsätt. Vadå 'övertala'. Du klassar människor som idioter, bara för att dom inte häckar inom sjuk-klöver-muséets indoktrinerade korkskalleväljare, skulle jag kunna kontra med. Och, varför klanka ned på en blogg, som är en av få mediasajter, som 'vågar' ha en annan uppfattning än de 94%, som röstar och indoktrineras enligt traditionell modell, majoriteten av dessa tror jag inte ens kan stava till ordet 'politik'. Än mindre begripa orsak-samband. Vad är det som ger dig, och andra rabiata AP/SD-kritiker, byxångest? Vore intressant att få veta. Ingen hemlighet med bakomliggande syfte, AP är supertydliga betr sin kritik av invandrar- och asylpolitiken i Sverige, samt följderna, särskilt betr kriminalitets- och ekonomikonsekvenserna. Och (sd), ett nytt, men bara 6%-parti, har fått 7-klövern att ingå oheliga allianser, t ex armkroken betr de s k papperslösa och (till stora delar falskt) barnklassade asylsökande. Mellan ett 'förlorat' ex-konservativt parti, numera det "nya arbetarpartiet" moderöderna och grönmögelkommunisterna (mp). Det finns inga nyanser kvar, (sd) utgör enda (hotfulla) alternativet, vänster-högerskalan i rikspolitiken har smält ihop, tack vare sjuklöverns fanatiska ryggkliarvänslande, samt evigt maktmonopol.
Vad är det som är så farligt när nya strömningar dyker upp i verkligheten? Som inte gör anspråk på att beskriva "sanningen", som du felaktigt skriver, utan ohöljt står för en annan åsikt, uppenbart väldigt obekväm för etablissemanget, både politiskt och medialt. Sveriges grundlagar har devalverats skändligt av Reinfeldt-ministären. I praktiken vill man tysta det fria ordet, men det har inte lyckats... hittills. Vi får väl se hur det utvecklar sig i framtiden. Jag är rädd för att ränderna inte går ur - tillräckligt snabbt. Gammelmedia kommer att lida sotdöden, och dess supporters dör parallellt långsamt ut. Skolval har visat på en totalt ändrad politisk karta, mycket hoppingivande. På lång sikt är jag optimist, det går inte att förkväva verkligheten. Inte iaf så länge internet är öppet och fritt, men i vissa länder tillåts inte det andningshålet, som bekant.
PS. Minns Bengt Westerbergs totala demokratiförakt, när han demonstrativ protest-uttågade, som en tjurig unge, och lämnade tv-studion i SVT:s direktsänding 1991, när Bert's & Ian's 'Ny Demokrati belönades av sina väljare, att företäda dem i Sveriges riksdag. Också ständigt hånade, av gammelmedia. 'Högerpopulistiskt' parti omnämt, fortfarande, på Wikipedia. En av flera smädelser som kroniskt klistras på dem som vägrar att köpa anbefalld Pk-riktning.
Historien upprepar sig, skräcken för politisk förnyelse sittet djupt cementerad, i den sista sovjetstaten.