Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, så är det inte. Majoriteten av svenska folket vill ha en balanserad och reglerad invandringspolitik a la europeiskt genomsnitt. Det är jag helt säker på.
Anledningen är som jag skrev, en total PK-dominans, som på ett antidemokratiskt sätt har styrt både debatt och politik i Sverige under lång tid. Men pga webbtekniken, nya nätbloggar/tidningar, SD:s framgångar, så håller denna dominans sakta men säkert på att brytas. Så också annonsköparnas rädsla.
Jag är helt säker på att du har fel.
En majoritet av svenska folket vill ha en balanserad och reglerad invandringspolitik ungefär enligt de huvuddrag som gäller i Sverige
En majoritet kan tänka sig förändringar i delfrågor. Tveksamt om det går att hitta majoriteter för varje enskild delfråga.
Men många vill att arbetskraftsinvandring ska vara reglerad på så sätt att det inte leder till lönedumpning (olika lösningar finns)
Många vill att mottagandet av främst flyktingar ska vara bättre så att de får en rimlig chans att etablera sig i svenskt samhälle, dvs snabbt en bra svenskutbildning, en arbetsmarknad som tar hand om kompetenserna.
Di definition av antidemokrati säger en del intressant om ditt tänkande. Typ, riksdagen är det mest PK-aktiga vi har alltså är den antidemokratisk eftersom den hävdar sina åsikter.