2011-11-23, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Svenskar folket behöver inte vara rasister för att vara kritiska mot invandringspolitiken. Här är några resultat från Mångfaldsbaromentern som visar vad svenskarna egentligen tycker:
https://www.flashback.org/t1315748

Att PI och Avpixlat har varit så extremt framgångsrika med minimal budget beror på att det folkliga missnöjet är så stort.
Rätt så uppenbart att besöksstatistiken är manipulerad.
Citera
2011-11-23, 02:16
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Mångfaldsbarometern använder sig inte av någon "besöksstatistik". Försök igen... Menar du Avpixlats statistisk så är Alexa ett oberoende företag ofta använt av annonsörer för att bedöma websidors popularitet.
Senast redigerad av Torontor 2011-11-23 kl. 02:18.
Citera
2011-11-23, 08:25
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Med ditt sätt att räkna så är

70% emot Moderaterna,
69% emot Sossarna,
93% emot Centern,
94% emot Vänsterpartiet,
94% emot SD

Det blir flera hundra procent.
Hur får du ihop det?

Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Men dina matematiska kunskaper så betyder det att varje person bara får vara emot en sak...

Det var precis det jag ville visa med mitt idiotiska räknesätt.
Precis lika idiotiskt som de som påstår att 94% är emot SD, för att endast 6% röstar på dom.
Citera
2011-11-23, 08:33
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

Vänsterfolk har alltid levt i tron att den bistra verkligheten är manipulerad.
Citera
2011-11-23, 10:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Eller så inser annonsörerna att de flesta potentiella kunder ogillar sds politik.
Att annonsera i ett sd-anknutet medie skulle därmed kunna skada varumärket.
Vilket verkar mest rimligt?

Nej, så är det inte. Majoriteten av svenska folket vill ha en balanserad och reglerad invandringspolitik a la europeiskt genomsnitt. Det är jag helt säker på.

Anledningen är som jag skrev, en total PK-dominans, som på ett antidemokratiskt sätt har styrt både debatt och politik i Sverige under lång tid. Men pga webbtekniken, nya nätbloggar/tidningar, SD:s framgångar, så håller denna dominans sakta men säkert på att brytas. Så också annonsköparnas rädsla.
Citera
2011-11-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Nej, så är det inte. Majoriteten av svenska folket vill ha en balanserad och reglerad invandringspolitik a la europeiskt genomsnitt. Det är jag helt säker på.

Anledningen är som jag skrev, en total PK-dominans, som på ett antidemokratiskt sätt har styrt både debatt och politik i Sverige under lång tid. Men pga webbtekniken, nya nätbloggar/tidningar, SD:s framgångar, så håller denna dominans sakta men säkert på att brytas. Så också annonsköparnas rädsla.

Jag är helt säker på att du har fel.
En majoritet av svenska folket vill ha en balanserad och reglerad invandringspolitik ungefär enligt de huvuddrag som gäller i Sverige
En majoritet kan tänka sig förändringar i delfrågor. Tveksamt om det går att hitta majoriteter för varje enskild delfråga.
Men många vill att arbetskraftsinvandring ska vara reglerad på så sätt att det inte leder till lönedumpning (olika lösningar finns)
Många vill att mottagandet av främst flyktingar ska vara bättre så att de får en rimlig chans att etablera sig i svenskt samhälle, dvs snabbt en bra svenskutbildning, en arbetsmarknad som tar hand om kompetenserna.

Di definition av antidemokrati säger en del intressant om ditt tänkande. Typ, riksdagen är det mest PK-aktiga vi har alltså är den antidemokratisk eftersom den hävdar sina åsikter.
Citera
2011-11-23, 12:47
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Alexa rankar in Avpixlat på 104.e plats, mens Avpixlats absoluta motsatts, Newsmill ligger på 443:e plats.
Avpixlat har redan passerat de flesta av landsortspressens websidor. Barometern hamnar på plats 205, Norrköpings Tidningar på 698.
Måste väl anses vara snabbt marcherat av Avpixlat. De är att räkna med!
Citera
2011-11-23, 14:08
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:

Där har du TOTALT feö!

Alexa är en helt oberoende webbsajt som rankar alla webbsajter i hela världen!
Citera
2011-11-23, 14:12
Medlem
BroderBazingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Där har du TOTALT fel!

Alexa är en helt oberoende webbsajt som rankar alla webbsajter i hela världen!

Med tanke på Navelfluffs tidigare inlägg så tror jag att han här ville peka på de hundratals kineser som AP och PI anlitar för att "boosta" besöksstatistiken. Jajemen!
Citera
2011-11-23, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Alexa rankar in Avpixlat på 104.e plats, mens Avpixlats absoluta motsatts, Newsmill ligger på 443:e plats.
Avpixlat har redan passerat de flesta av landsortspressens websidor. Barometern hamnar på plats 205, Norrköpings Tidningar på 698.
Måste väl anses vara snabbt marcherat av Avpixlat. De är att räkna med!

Ja, idag fyller Avpixlat EN MÅNAD och kanske kan Avpixlat nå Topp100 på Alexa innan det blir en ny dag i Sverige?

Det var bara några dagar sedan Avpixlat låg på plats 144, så Topp100 skulle vara suveränt att nå efter bara en månad "online".

Det visar ju också att ocensrurerade medier som skriver om verkligheten behövs!
Citera
2011-11-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderBazinga
Med tanke på Navelfluffs tidigare inlägg så tror jag att han här ville peka på de hundratals kineser som AP och PI anlitar för att "boosta" besöksstatistiken. Jajemen!

Skulle inte tro det, jag bor i och för sig i Kina men jag har aldrig hört talas om att Avpixlat anlitar kineser för att besöka sajten".

Avpixlat hade en dålig början med ett par artilkar som var under all kritik, men nu tycker jag de håller en bra nivå och det är naturligtvis därför de snart är Topp 100 i Sverige.
Citera
2011-11-23, 14:25
Medlem
BroderBazingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Skulle inte tro det, jag bor i och för sig i Kina men jag har aldrig hört talas om att Avpixlat anlitar kineser för att besöka sajten".

Avpixlat hade en dålig början med ett par artilkar som var under all kritik, men nu tycker jag de håller en bra nivå och det är naturligtvis därför de snart är Topp 100 i Sverige.

Läs mitt inlägg igen så förstår du (förhoppningsvis :/) att det dröp av sarkasm...

Hursom, artiklarna på AP har blivit bättre - men kommentarerna sämre. De bra kommentatorerna på PI hängde inte med över till AP (med ett par undantag t.ex. Maxpayne2 och andrej dokic)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in