2011-12-29, 18:47
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shatranj
Ja, ditt resonemang är väldigt intressant. Varför skulle man ge upp ett så starkt varumärke om man inte fick grymt bra betalt för det? Men, om märket verkligen har blivit uppköpt borde det ju gå att ta reda på. Kanske är det så att "uppköparen" betalar en slant i månaden så länge männen bakom Politiskt Inkorrekt låter namnet ligga i träda. PI fyllde ett vakuum som uppstått och därför kommer det ändå att fyllas automatiskt. Det är som att pumpa läns med en tesked om "uppköparen" (om denne nu finns) tror att den kan stoppa en hel mediatrend genom att köpa upp ett varunamn. Avpixlat ligger nu någonstans på 70-80:e plats bland mest besökta webbplatser, trotts det kassa, ointellektuella och pöbelmässiga namnet.
Anledning var troligen, som påpekats tidigare, att när grundaren dog så blev det omöjligt att driva sidan vidare eftersom han satt på viktiga lösenord och registreringar.

Avpixlat är nu ganska mycket större än PI var när man la ner.
Citera
2011-12-29, 19:41
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Märkligt att det fortfarande spekuleras kring varför 'Politiskt Inkorrekt' upphörde. Läs igenom tråden, jag har förklarat orsakerna tidigare, var vän med grundaren. Fortfarande likaså med hans livspartner tills hans död skiljde dem åt, bor på samma ort där han fann sin ändalykt, långt bort från demokraturens Sverige, och blablablabla...

Utan att repetera orsakerna därtill, en kort sammanfattning, för de som inte orkar söka:

'Gustaf Janson' tog alla uppgifter om PI med sig i graven. Han satt ensam på alla viktiga detaljer, och dessa släpps aldrig av domänproviders/webbhotell, särskilt inte placerade i USA, till någon annan än den registrerade kontoinnehavaren.

Så var det med det.
Citera
2011-12-29, 21:36
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Märkligt att det fortfarande spekuleras kring varför 'Politiskt Inkorrekt' upphörde. Läs igenom tråden, jag har förklarat orsakerna tidigare, var vän med grundaren. Fortfarande likaså med hans livspartner tills hans död skiljde dem åt, bor på samma ort där han fann sin ändalykt, långt bort från demokraturens Sverige, och blablablabla...

Utan att repetera orsakerna därtill, en kort sammanfattning, för de som inte orkar söka:

'Gustaf Janson' tog alla uppgifter om PI med sig i graven. Han satt ensam på alla viktiga detaljer, och dessa släpps aldrig av domänproviders/webbhotell, särskilt inte placerade i USA, till någon annan än den registrerade kontoinnehavaren.

Så var det med det.

Ja, det är helt obegripligt att inte alla ännu förstått detta, du har väl tidigare föklarat det åtminstone två-tre gånger som jag har läst i senare delen av tråden och jag jobbade själv i webbhotellbranschen i över tio år och det finns inte en chans att ta över ett domännamn registrerat med anonymitetsskydd på ett amerikanskt webbhotell om du inte har inloggningsuppgifterna!
Citera
2011-12-30, 01:02
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Det finns inget som heter politisk och massmedial censur.
Det är påhittade ord.
Alla ord är påhittade vid ett eller annat tillfälle eller under ett eller annat skede. Fråga dig varför vi hittar på ord i stället. Varför ska vi hålla på och omtala saker med diverse ord? Vad ska det tjäna till egentligen?
Citera
2011-12-30, 03:55
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Alla ord är påhittade vid ett eller annat tillfälle eller under ett eller annat skede. Fråga dig varför vi hittar på ord i stället. Varför ska vi hålla på och omtala saker med diverse ord? Vad ska det tjäna till egentligen?
Navelfluff tillämpar Clartétaktik. Vrider och vänder på ord och begrepp som passar den politiskt inövade uttrycksstrukturen in absurdum. Din korrekta påminnelse om att "alla ord är påhittade" är lysande, jfr 'Rinkebysvenska'. Som t o m SAOL inkluderar i sin begreppsvärld numera. Alla som har kunskap om språkens utveckling känner till att dessa är stadda i ständig förändring, 'hvilken' utveckling verkar obekant för herrarna inom censursektorn i tråden.

När argumenten tryter blir mörkermupparna inom censur-/gammelmedia så trängda, att sakfrågan knuffas undan, och formalia deras sista flyktväg.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2011-12-30 kl. 03:58.
Citera
2011-12-30, 10:25
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Men vad i helskotta är det fluffern försöker säga? Han kan väl inte på fullt allvar påstå att orden
politisk, massmedial och censur alla är ovanliga? Han kan väl omöjligt vara så dum att han menar att man inte får använda ett 'och'? Jag förstår att flufferns tankegång är idiotisk, men vilken är den?
Citera
2011-12-30, 12:00
Medlem
RadicalKicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-Incognito
http://avpixlat.info/
Avpixlat.info är en ny sida som tar över efter Politiskt Inkorrekt.

Här ska alla olika synpunkter och diskussioner om sidan föras.

Exempel på saker som kan diskuteras?
Vad är likheten/skillnaden mellan Avpixlad och PI?
Blir det en liknande framgång när det gäller besökarantal och uppmärksamhet?
Besöker du sidan? Varför? Varför inte?

Detta är endast exempel. Allt som rör sidan kan diskuteras i denna tråd.

Tyvärr blev den tidigare tråd jag skapade raderad, så därför startas en ny.

Ärligt talat, tycker ni den sidan är bra?
Vinklingar, lösa rykten och gnällkärringskommentarer om att allt var bättre förr?
Citera
2011-12-30, 12:10
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadicalKick
Vinklingar, lösa rykten och gnällkärringskommentarer om att allt var bättre förr?

Den fyller igen de hål och gropar i rapporteringen av händelser och nyheter som förmedlas av "gammelmedia". Allt färgas och vinklas, det finns ingen nyhetsmedia som är fri från detta, ju fortare du inser det destå snabbare kan du vakna upp.
Citera
2011-12-30, 12:13
Avstängd
volvo 240s avatar
Citat:
Ja sidan är vinklad åt det invandringskritiska hållet, det förnekar nog ingen.

MEn kom gärna med exempel på lösa rykten hos avpixlat. De brukar ha bra kött på benen för sina påståenden, dvs hänvisa till trovärdiga källor.

Sedan fyller den som sagts en viktig funktion då mainstreammedia helt ignorerar de här frågorna.
Citera
2011-12-30, 12:38
Medlem
Citat:

Ja, den fyller en otroligt viktig funktion med tanke på gammelmediernas censurerade smörja.

Vinklingarna står gammelmedierna för när man undanhåller information från sina läsare.
Citera
2011-12-30, 14:49
Medlem
Besvärjarens avatar
Wow, jag är mycket I&I-kritisk men besökte varken PI eller nu AP, men jag blir glad att se på Alexa att AP är rankat 72, långt högre än Sydsvenskan tex.
Bra jobbat AP, fortsätt utvecklas och om 3 år är ni stabilt på top 50.
Jag hade dock funderat på ett mer neutralt namn, det går aldrig att bli en etablerat sida med ett namn som detta.
Bli Sveriges FOX News, men håll er till sanningen alltid.
Citera
2011-12-30, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Wow, jag är mycket I&I-kritisk men besökte varken PI eller nu AP, men jag blir glad att se på Alexa att AP är rankat 72, långt högre än Sydsvenskan tex.
Bra jobbat AP, fortsätt utvecklas och om 3 år är ni stabilt på top 50.
Jag hade dock funderat på ett mer neutralt namn, det går aldrig att bli en etablerat sida med ett namn som detta.
Bli Sveriges FOX News, men håll er till sanningen alltid.

Jag tror det kommer att gå betydligt snabbare än tre år att nå en stabil plats på Topp 50 om Avpixlat fortsätter i samma stil.

Det var en dålig början med några lågvattenmärken och fortfarande kan jag tycka att vissa artiklar inte håller riktigt i kvalitet, men kan Avpixlat knyta ytterligare några duktiga skribenter till sig tror jag de kan nå Topp 50 inom några månader.

Sen gäller det givetvis att behålla läsarna och Politiskt Inkorrekt låg väl mellan 50 och 60 som bäst innan "Gustafs" tragiska bortgång för att sedan sjunka ned till under hundrastrecket.

Hade det funnits möjlighet skulle de givetvis behållt "politisktinkorrekt.info" men då det var omöjligt så tycker jag ändå "avpixlat.info" är ett bra alternativ.

Ja, det är väl det viktigaste att hålla sig till sanningen i artiklarna och inte överdriva på motsatt håll mot gammelmediernas förvanskninger, vinklingar och ibland rena lögner!

Berätta bara om sanningen så kommer nya läsare att strömma till för att läsa ocensurerade nyheter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in