Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-26, 11:46
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Jag diskuterar vad som eventuellt kan hända med lagstiftningen om sajter som Avpixlat konsekvent bryter mot de pressetiska reglerna.
Det betyder inte att JAG vill lagstifta bort en stor del av yttrandefriheten.
Du gör en en idiotisk tolkning av mitt inlägg, på gränsen till lögn.

Men vad vill du då,ska vi bara censurera brott som invandrare begår i media och ge dem namn som Erik eller Jan?
Ett stort problem är att signalement på dessa försvinner,det är rasistiskt att ge ett korrekt signalement på tex en våldtäktsman i dagens pk-samhälle "om han inte är nordisk".
Och när lokalblaskan skriver dagligen om att någon har blivit rånad av tre individer på gatan,bör korrekta signalement utgå.
Sverige är ett paradis för utländska brottslingar,straffen är löjliga och det är tabu att ge signalement på dem.

Fattar du inte att AP är ett resultat av detta så är du väldig dum.

Pressetik är något som folket borde avgöra,vi vill veta vem som begår brotten samt grundproblematiken.
Detta är medias riktiga uppgift,inte skvallra om b-kändisar och annat larv.
Citera
2011-11-26, 13:36
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Men vad vill du då,ska vi bara censurera brott som invandrare begår i media och ge dem namn som Erik eller Jan?
Ett stort problem är att signalement på dessa försvinner,det är rasistiskt att ge ett korrekt signalement på tex en våldtäktsman i dagens pk-samhälle "om han inte är nordisk".
Och när lokalblaskan skriver dagligen om att någon har blivit rånad av tre individer på gatan,bör korrekta signalement utgå.
Sverige är ett paradis för utländska brottslingar,straffen är löjliga och det är tabu att ge signalement på dem.

Fattar du inte att AP är ett resultat av detta så är du väldig dum.

Pressetik är något som folket borde avgöra,vi vill veta vem som begår brotten samt grundproblematiken.
Detta är medias riktiga uppgift,inte skvallra om b-kändisar och annat larv.

EXAKT, skriv korrekta signalement och låt sedan människor i Sverige dra sina egna slutsatser!

Just nu verkar mer än 90 procent av befolkningen inte ha en susning om vad som händer i Sverige.
Citera
2011-11-26, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Vad du i praktiken vill ha är en statlig censur som ska se till att svenskarna inte får kännedom om inhemska eller utländska invandringsproblem.
Nej, det är inte vad jag skrev.
Du ljuger.
Jag beskrev vad som kan hända.
Att försöka lägga ord i någon annans mun är en mycket ful och usel debatteknik.
Särskilt när ett skriftligt facit finns tillgängligt.
Citera
2011-11-26, 14:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Klockrent!

Så är tyvärr verkligheten i Sverige som totalt avviker från alla andra länder p g a sin helt extrema mediacensur!
Finns inget som heter "mediacensur". Det är ett påhittat ord. Censur är en syatlig verksamhet.
Citera
2011-11-26, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Om citatet är rätt så verkar det som du vill ändra reglerna för hur pressfriheten tolkas. Det vi är ute efter är att släppa på dom pressetiska reglerna, vilket pressen har satt på sig själva, du verkar vilja ändra hela grundlagen angående pressen.
Skriv vad ni vill men om det inte passar mig så....
Nej, jag beskrev vad som nan hända om vissa aktörer konsekvent bryter mot de pressetiska reglerna.
I övrigt får du nog ta och läsa på lite om de pressetiska reglerna innan du ger dig in i diskussionen.
Citera
2011-11-26, 15:15
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Finns inget som heter "mediacensur". Det är ett påhittat ord. Censur är en syatlig verksamhet.

Jo, nu vet jag inte vad "syatlig" betyder, men det verkar en vara gemensam överenskommelse mellan alla svenska gammelmedier att mörklägga vissa nyheter som händer i Sverige!
Citera
2011-11-26, 19:54
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Nej, jag beskrev vad som nan hända om vissa aktörer konsekvent bryter mot de pressetiska reglerna.
I övrigt får du nog ta och läsa på lite om de pressetiska reglerna innan du ger dig in i diskussionen.
Humor.
Ja nu är jag påläst om era så kallade etiska regler, vilka verkar vara lika vidsträckta som en McDonalds-anställds toalettregler.
Vid en snabb genomskumning är det bara punkt åtta ni lever upp till fullt ut medans det är punkt sjutton ni är så jävla livrädda för.
http://www.po.se/regler

Om jag inte visste vad po står för skulle jag ha tippat att det där var dom bästa aprilskämten genom tiderna. Ni bryter ju för fan dagligen mot samtliga dom där utom nummer åtta vilket jag faktiskt respekterar.
Dom där är helt jävla sanslösa.
Om Polisen släpper en efterlysning där dom söker Mustafa Muhammed, 45 år från Egypten misstänkt för mord. Så kommer eran jävla publicering vara att dom söker en person misstänkt för mord.

Jävligt bra signalement och samtidigt ett brott mot punkt ett och tre.
Citera
2011-11-26, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Jo, nu vet jag inte vad "syatlig" betyder, men det verkar en vara gemensam överenskommelse mellan alla svenska gammelmedier att mörklägga vissa nyheter som händer i Sverige!
Det är lite knöligt att skriva på en ipad om man inte är van.
Jag menade förstås statlig, som du kanske förstod.
Eller inte.
Citera
2011-11-26, 20:26
Bannlyst
[quote=dempa69]Humor.
Ja nu är jag påläst om era så kallade etiska regler, vilka verkar vara lika vidsträckta som en McDonalds-anställds toalettregler.
Vid en snabb genomskumning är det bara punkt åtta ni lever upp till fullt ut medans det är punkt sjutton ni är så jävla livrädda för.
http://www.po.se/regler

Om jag inte visste vad po står för skulle jag ha tippat att det där var dom bästa aprilskämten genom tiderna. Ni bryter ju för fan dagligen mot samtliga dom där utom nummer åtta vilket jag faktiskt respekterar.
Dom där är helt jävla sanslösa.
Om Polisen släpper en efterlysning där dom söker Mustafa Muhammed, 45 år från Egypten misstänkt för mord. Så kommer eran jävla publicering vara att dom söker en person misstänkt för mord.

Jävligt bra signalement och samtidigt ett brott mot punkt ett och tre.[/QUOTE
Dempa 69, du är så obildad att det borde räknas som ett handikapp.
Skönt att du ger dig på tolkningar, med din långvariga publicistiska erfarenhet...
Att du, som ändå tyck vara en vuxen man, inte inser att du gör bort dig med din okunnighet är komiskt.
Nu kan du sätta dig in i varför de pressetiska reglerna finns innan du postar ditt nästa idiotinlägg.
Citera
2011-11-26, 20:37
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Dempa 69, du är så obildad att det borde räknas som ett handikapp.
Skönt att du ger dig på tolkningar, med din långvariga publicistiska erfarenhet...
Att du, som ändå tyck vara en vuxen man, inte inser att du gör bort dig med din okunnighet är komiskt.
Nu kan du sätta dig in i varför de pressetiska reglerna finns innan du postar ditt nästa idiotinlägg.
Nu ändrade den här debila fanstyget quoteningen så att det inte skulle se helt rubbat ut.
Att sätta mig in i dom pressetiska reglerna behöver jag inte då jag vet varför dom finns till. Det är ett helt frivilligt åtagande från pressens sida för att slippa censur från statsmaktens sida. Dock är det ett frivilligt åtagande som kan i princip brytas när som helst. Då det i princip baseras på det gamla Sveriges kultur och praxis så borde det vara värdelöst i det nya mångkulturella Sverige. Vilket jag såg att det inte fanns någon klausul om, fy på er, inget om sexuell rättighet, etnisk mångfald eller Navelfluffs enfald.
Citera
2011-11-26, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Nu ändrade den här debila fanstyget quoteningen så att det inte skulle se helt rubbat ut.
Att sätta mig in i dom pressetiska reglerna behöver jag inte då jag vet varför dom finns till. Det är ett helt frivilligt åtagande från pressens sida för att slippa censur från statsmaktens sida. Dock är det ett frivilligt åtagande som kan i princip brytas när som helst. Då det i princip baseras på det gamla Sveriges kultur och praxis så borde det vara värdelöst i det nya mångkulturella Sverige. Vilket jag såg att det inte fanns någon klausul om, fy på er, inget om sexuell rättighet, etnisk mångfald eller Navelfluffs enfald.
Då det i princip..
Vilket skitsnack. Skulle man börja ändra reglerna på grund av tillfälliga politiska opinioner?
Nej du Dempa, du har en lång väg från att ta dig ut från särskolans datasal där du tydligen låst in dig till att tänka en klar tanke.
Citera
2011-11-26, 20:56
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Då det i princip..
Vilket skitsnack. Skulle man börja ändra reglerna på grund av tillfälliga politiska opinioner?
Nej du Dempa, du har en lång väg från att ta dig ut från särskolans datasal där du tydligen låst in dig till att tänka en klar tanke.
Det måste jag ge dig Naveltrång, du skulle passa som Admin55.
Admin p.g.a din jävla argumentationsteknik, att alla andra en du är debila fårskallar. Vad 55 står för antar jag att din assistent kan hjälpa dig att räkna ut.

Dom pressetiska reglerna är antagna i ett Sverige som inte finns numera. DÅ kanske det fanns ett intresse av att inte rapportera att en invandrare pissat i korvkön, då dom flesta då visste att det var PEKKA. NU, när svedala består av 25% invandrare kan det kanske vara värt att veta att det inte var PEKKA, Svenne eller Bjornfrid utan Muhammed x 9 som kuttade någon i korvkön.

Halalslakt a la mass s.a.s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in