2011-12-28, 13:52
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det är väl den gamla vanliga teorin om lagerlokaler fulla med nazister som sitter och spammar kommentarsfält etc.

Har jag aldrig hört, men då du nämner den skapar den vissa tankar om 90% av kommentarerna till vissa artiklar i medierna. Fejka nättrafik kräver inte människor.

Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Notera dock a tt förtroendet för Åkesson ökar.

Nej, förändring var nog inom felmarginal och i april 2011 var Åkessons stöd 12%, även då lägst, så du kan lika gärna säga att stödet sjunkit.
Citera
2011-12-28, 18:16
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Har jag aldrig hört, men då du nämner den skapar den vissa tankar om 90% av kommentarerna till vissa artiklar i medierna. Fejka nättrafik kräver inte människor.
Att en stor grupp människor faktiskt ÄR kritiska till invandringspolitiken tycks återigen vara en helt omöjlig tanke. Se svaren och källorna till Ullenhags myt: 13. En tyst majoritet anser att I&I-politiken är en katastrof. https://www.flashback.org/t1746303
Senast redigerad av Torontor 2011-12-28 kl. 18:43.
Citera
2011-12-28, 19:51
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Här är något att bita i, för konspirationsgeneral Navelfluff & likasinnade 'journalister':

Citat:
"Migrationsverkets rättschef hyfsar debatten"

- “Vi befinner oss i ett paradigmskifte i svensk migrationspolitik, där vi i Sverige välkomnar fler människor än tidigare“. Uttalandet kommer från Migrationsverkets rättschef Mikael Ribbenvik. Han skakar på huvudet åt allt prat om att Sverige går mot en hårdare flyktingpolitik. Debatten är snedvriden och har gått överstyr, menar han.

Vid ett seminarium på Kulturhuset i Stockholm för en tid sedan sade Ribbenvik så här:
- "Första halvan av 2000-talet gav vi omkring 40 000 människor uppehållstillstånd. i Sverige varje år. Andra halvan ger vi omkring 100 000."

För en reporter från tidningen Dagen berättar Ribbenvik att siffrorna inte bara handlar om rena asylärenden, utan också om anhöriginvandring, kvotflyktingar och arbetskraftsinvandring. Ribbenvik får utstå mycken kritik från naiva flyktingkramare som tycker vi ska vinka in allt som rör sig till Sverige och ge dem fullständiga rättigheter och livslång försörjning på de arbetande svenska skattebetalarnas bekostnad. Av mer militanta aktivister får Ribbenvik mellan varven utstå öknamn som nazilakej när Migrationsverk och Migrationsdomstol fattar något annat beslut än det ovan skisserade. Den här vulgärbilden som media hjälper till att piska upp bemöter Ribbenvik med följande bevingade ord:

- "Det finns ingen i Sverige som räddar så många flyktingar som jag."

källa (givetvis): http://avpixlat.info/2011/12/28/migr...ten/#more-6316

Nå, mina herrar, era kommentarer tack. Och, inte på naiv Alexa-hjärnspöke-nivå, tack.
Citera
2011-12-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Här är något att bita i, för konspirationsgeneral Navelfluff & likasinnade 'journalister':

Nå, mina herrar, era kommentarer tack. Och, inte på naiv Alexa-hjärnspöke-nivå, tack.

Inte för att jag kvalar in i journalistfacket, men av ren nyfikenhet: Vad i den kristna tidningen Dagens intervju, med valda delar kopierade av avpixlat med tillagda värdeord som "flyktinggkramare" och "militanta aktivister" tycker du ska diskuteras?
Citera
2011-12-29, 02:29
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Inte för att jag kvalar in i journalistfacket, men av ren nyfikenhet: Vad i den kristna tidningen Dagens intervju, med valda delar kopierade av avpixlat med tillagda värdeord som "flyktinggkramare" och "militanta aktivister" tycker du ska diskuteras?
Uteslut gärna 'värdeorden' och bortse från ursprungskällan 'den kristna tidningen Dagen', om det så passar. Jag tror nog att 'herrarna' jag syftar på, är kompetenta nog - om dom anstränger sig en smula - att kommentera sakinnehållet i intervjusvaret, betr den invandringsförvanskade bild, som torpederas av rättschefen, i bjärt kontrast mot gammelmedias och myndighets-Sveriges mörkning. Det kan väl inte vara så svårt att fatta, att detta utgör god grund för att efterlysa en kommentar av några mörkningsmuppar i tråden.
Citera
2011-12-29, 07:59
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Uteslut gärna 'värdeorden' och bortse från ursprungskällan 'den kristna tidningen Dagen', om det så passar. Jag tror nog att 'herrarna' jag syftar på, är kompetenta nog - om dom anstränger sig en smula - att kommentera sakinnehållet i intervjusvaret, betr den invandringsförvanskade bild, som torpederas av rättschefen, i bjärt kontrast mot gammelmedias och myndighets-Sveriges mörkning. Det kan väl inte vara så svårt att fatta, att detta utgör god grund för att efterlysa en kommentar av några mörkningsmuppar i tråden.

Jag tycker att "generös" flyktiingpolitik är helt fel och det borde stå "oansvarig" eller "naiv", sen är ju inte heller "flyktingpolitik" rätt ord eftersom bara fem procent av de som kommer är flyktingar i ordets rätta bemärkelse.
Citera
2011-12-29, 12:35
Avstängd
volvo 240s avatar
Plats 71 nu.

JAg tvivlade stark på avpixlat faktiskt.

Men det kanske är lättare att skriva än politisktinkorrekt.info. Att de har en enkel och lättnavigerad design och inte är alldles rörigt som ex firatider hjälper nog med.
Citera
2011-12-29, 13:13
Medlem
Torontors avatar
Man har sjunkit tillbaka lite i Reach. Ska bli intressant om man kan behålla den ökade populariteten efter nyår.
Citera
2011-12-29, 13:26
Medlem
Moderatens avatar
Bara att gratta avpixlat.
Ta bara facebook.se, som enligt alexa ligger på plats 21042, av besökta sidor i sverige.
Och försäkringskassan är bara på plats 131?
De borde kanske lära av avpixlat och den ack så seriösa Alexa-mätningen.
Citera
2011-12-29, 13:38
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderaten
Ta bara facebook.se, som enligt alexa ligger på plats 21042, av besökta sidor i sverige.
Facebook ligger på plats 2 i Sverige...
http://www.alexa.com/topsites/countries;0/SE
Citera
2011-12-29, 17:38
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderaten
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Facebook ligger på plats 2 i Sverige...
http://www.alexa.com/topsites/countries;0/SE

Jo.. som vanligt så svider det i ögonen på de avundsjuka.
Bara att vänta på en Juholtare.
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4882056

Ja kollade nyss och Avpixlat har fortfarande den strålande Alexa rankingen 71.
Kan det bero på alla avundsjuka, som dagarna i ända surfar på Avpixlat?
Nu har ju iof Avpixlat ett otroligt bra utbud på ocensurerade kvalitétsnyheter, så det är väll bara att vänja sig vid extremt bra ranking.
Citera
2011-12-29, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fintnir
Har det kommit ut någon verklig förklaring till varför man medvetet förstörde Sveriges största invandringskritiska varumärke på internet än?

Hela händelseförloppet är grymt skumt.

Gamla PI må ha haft en extremt dubbelmoralisk och obstinat utgångspunkt för sin verksamhet, speciellt gällande censureringsaspekten, där man anklagade Aftonbladet bla(självklart berättigat) för censur och mediamörkning - samtidigt som man hårdmodererade sina egna kommentatorsfält med benkoll efter Israel-kritik och andra oliktänkande åsikter kring sidans hegemoniska "värdegrund" - vilket isåfall direkt resulterade i en blixtsnabb permanent bannlysning. Detta var självfallet förkastligt för en sida som ansåg sig vara "inkorrekt".

Angående gamla PI rent design, uppläggs- och kvalitetsmässigt, så har sidan överlag varit horribel. Men den var lättläst, lätt tillgänglig och tillräckligt(ironiskt nog) politiskt korrekt för att kunna locka till sig, och behålla - smått invandringskritiska och islamkritiska icke-informerade medborgare. Detta är anledningen bakom sidans framgångar. Och om man egentligen tänker efter var PI:s innehåll tämligen irrelevant, ställt emot vad sidan verkligen utförde för uppgift. Det sidan presterade var - enkla och hyfsat okontroversiella(för härdade samhällskritiker) nyheter belysande det mångetniska/kulturella-samhället. PI:s världsbild var mycket enkel, och därför framgångsrik: "Invandringen är problematisk, titta på muslimer som kräver diverse samhällsförändringar, och kolla på zigenare de stjäl och beter sig illa - sänk invandringsnivån".

Detta enkla budskap och dess porträttering av verkligheten fungerade uppenbarligen väldigt väl. Konceptet var att belysa, egentligen självklara problem som tigs igen av etablerad massmedia. Vanliga människor uppskattade detta och besökte därför sidan. Detta är varför det mediala etablissemanget måste ansett PI som ett allvarligt problem. PI blev mer och mer en riktig maktfaktor som började påverka det offentliga debattrummet, både i radio & tv. Detta är livsfarligt, även om PI:s "avslöjanden" egentligen inte alls var särskilt inkorrekta. Därför ter sig hela nedläggningen helt ologisk. Hot o.s.v känns relativt avlägsna, då t.ex Kent Ekeroth med stabilt Säpo-skydd inte direkt har någon anledningen att skrämmas livrädd. Resten av "redaktionen" var ju som sagt anonyma så jag tror inte riktigt på att man skrämts till tystnad.

Som många redan tidigare poängterat så är hela händelseförloppet graft diffust på alla plan. Politiskt inkorrekt, var Sverige:s absolut största alternativa nyhetssida. Och nyligen har det gått som allra bäst för sidan, man hade precis lanserat sin nya skapelse "PI-pedia", som skulle fungera som en alternativ encyklopedi(ungefär som metapedia) innehållande information och länkar som tidigare samlats och skrivits om på hemsidan. Man slog också besöksrekord vecka efter vecka och fick nyligen sitt riktiga genomslag när man fick med en representant på SVT:s "Debatt", man figurerade också i Studio P1 på Sveriges Radio. Man har alltså den senaste tiden florerat och skapat grymt mycket uppmärksamhet i etablerad etermedia. Detta var ett riktigt genombrott, man började på riktigt utmana och nästan konkurrera ut Sydsvenskan och delvis DN på internet. Media-eliten måste ha irriterat sig grovt mycket på PI:s stora läsarkrets, och detta ökar mystiken kring sidans väldigt snabba och överraskande likvidation. Nu i dagarna kring nedläggningen fanns det bla som en nyhet på SVT:s text-tv om PI, detta är väldigt ovanligt för enskilda hemsidor.

Allt detta tyder på att något oväntat och omskakande hänt. Uppenbarligen hade man inga som helst planer på att lägga ner verksamheten när man varit mitt uppe i ett nytt projekt för sidan(pi-pedia), man haft som mest trafik överlag - någonsin. Med det följt av nya reklamintäkter på sidan. Alltså hade man de sista dagarna bättre finansiellt än man någonsin haft tidigare. Och många anonyma skribenter jobbade antagligen ideellt, så kostnader och tidsbrist kan omöjligt varit de riktiga anledningarna till nedläggningen. Speciellt nu när man inspekterar "avpixlat", där det mer eller mindre verkar vara exakt samma sida med andra färger, en ny logga, samma skribenter etc etc. Det känns helt klart som om det välkända "varumärket" PI, blivit för stort och någon gjort något åt det. Namnet måste blivit uppköpt och nedlagt. Det nya namnet "avpixlat", har ingen slagkraft alls förutom för redan frälsta som vet vad vitpixling är. Namnet "politiskt inkorrekt" anspelade just på att sidan inte vek sig för olustiga och tabubelagda ämnen(även om sidan i realiteten inte gjorde detta), alltså en utmärkt domän för att kunna göra sig ett namn i den alternativa median med ett passande namn till uppgiften som sidan tänkte utföra.

Med största sannolikhet skulle jag gissa på att någon massmedial profil med god ekonomi gått in och köpt domänen av ledningen med villkoren att domänen skulle stängas ner eftersom varumärken PI blivit så starkt och attraherat så många människor den senaste tiden, och på så sätt utgjort ett allvarligt hot inför de kommande åren för etablerad media. Skulle inte förvåna mig om vi hittar att Gabriel Urwitz, Robert Weil, Robert Aschberg eller någon annan finans/mediahöjdare gått in för att förstöra PI:s expansiva utveckling.

Ja, ditt resonemang är väldigt intressant. Varför skulle man ge upp ett så starkt varumärke om man inte fick grymt bra betalt för det? Men, om märket verkligen har blivit uppköpt borde det ju gå att ta reda på. Kanske är det så att "uppköparen" betalar en slant i månaden så länge männen bakom Politiskt Inkorrekt låter namnet ligga i träda. PI fyllde ett vakuum som uppstått och därför kommer det ändå att fyllas automatiskt. Det är som att pumpa läns med en tesked om "uppköparen" (om denne nu finns) tror att den kan stoppa en hel mediatrend genom att köpa upp ett varunamn. Avpixlat ligger nu någonstans på 70-80:e plats bland mest besökta webbplatser, trotts det kassa, ointellektuella och pöbelmässiga namnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in