Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-18, 23:26
Medlem
Är det något jag tycker man kan kritisera avpixlat för är det att de är dåliga på att DREVA.

Om man tittar på deras förstasida just nu så finns en mängd videor om islam/Mellanöstern, men inte en notis om de två enormt stora stories som pågår just nu: mordet i Ludvika och gruppvåldtäkten i Mariannelund.

Dessa två nyheter engagerar enormt mycket just nu och borde vara i konstant fokus. Precis som kvällspressen gör när det passar deras agenda så gäller det att hålla grytan kokande: ta upp varje utveckling, varje rykte, varje uttalande så att det alltid finns en ny vinkling på förstasidan.

Till exempel: i den andra tråden om våldtäkten postades en länk till en SD-riksdagsmans blogg, Thoralf Alfsson. Han har tittat igenom en av våldtäktsmännens digra brottsregister och det visar sig att han redan dömts för våldtäkt, men inte utvisats!

Är inte det en stor jävla detalj i sammanhanget? Hur kan avpixlat ha missat att ta upp detta "scoop"?
Citera
2011-12-19, 00:12
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Är det något jag tycker man kan kritisera avpixlat för är det att de är dåliga på att DREVA.

Om man tittar på deras förstasida just nu så finns en mängd videor om islam/Mellanöstern, men inte en notis om de två enormt stora stories som pågår just nu: mordet i Ludvika och gruppvåldtäkten i Mariannelund.

Dessa två nyheter engagerar enormt mycket just nu och borde vara i konstant fokus. Precis som kvällspressen gör när det passar deras agenda så gäller det att hålla grytan kokande: ta upp varje utveckling, varje rykte, varje uttalande så att det alltid finns en ny vinkling på förstasidan.

Till exempel: i den andra tråden om våldtäkten postades en länk till en SD-riksdagsmans blogg, Thoralf Alfsson. Han har tittat igenom en av våldtäktsmännens digra brottsregister och det visar sig att han redan dömts för våldtäkt, men inte utvisats!

Är inte det en stor jävla detalj i sammanhanget? Hur kan avpixlat ha missat att ta upp detta "scoop"?

Håller med dig helt! De två händelserna borde vara huvudnyheter på Avpixlat och ligga "pinnade" överst på sidan! Japp, han var dömd för en våldtäkt i Karlskrona som jag minns att det skrevs mycket om i lokaltidningarna, men givetvis inte ett ord om att det inte var svensk.
Citera
2011-12-19, 00:20
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:

Intressant konstaterande. Men, AP har ingen 'Express-/AB-redaktion', med drakresurser att ha totalkoll på alla medianyanser. Frivilliga krafter, som imho gör ett superjobb, kommer i historisk betraktelse att få en "GuldPalms-utmärkelse" för idog kamp mot nuvarande diktokratiska tystnadsmonopols oheliga allians. Dvs sjuklövertrojkan, gammelmedia, uppbackade av vasall~gänget - och skattefinansierade - myndigheter och 'organisationer', ingående i den skändligt landförrädiska konspirationen att förstöra Sverige, och allt som kallas svenskhet.

Fyrbåken och braständaren mot denna skrämmande utveckling var 'Gustaf Jansson' (RH), vad avser motkraften - och det enda andningshålet - nätet. Jag är mycket stolt över att jag kände honom. Och kommer - i hans anda - aldrig vika ner mig heller.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2011-12-19 kl. 00:26.
Citera
2011-12-19, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Intressant konstaterande. Men, AP har ingen 'Express-/AB-redaktion', med drakresurser att ha totalkoll på alla medianyanser. Frivilliga krafter, som imho gör ett superjobb, kommer i historisk betraktelse att få en "GuldPalms-utmärkelse" för idog kamp mot nuvarande diktokratiska tystnadsmonopols oheliga allians. Dvs sjuklövertrojkan, gammelmedia, uppbackade av vasall~gänget - och skattefinansierade - myndigheter och 'organisationer', ingående i den skändligt landförrädiska konspirationen att förstöra Sverige, och allt som kallas svenskhet.

Fyrbåken och braständaren mot denna skrämmande utveckling var 'Gustaf Jansson' (RH), vad avser motkraften - och det enda andningshålet - nätet. Jag är mycket stolt över att jag kände honom. Och kommer - i hans anda - aldrig vika ner mig heller.

Det förstår jag att du är stolt över att ha känt "Gustaf". Jag kände honom bara flyktigt, dels genom mitt tidigare jobb och dels genom en del mailkontakter under PI-tiden. Han var verkligen en föregångare i arbetet med att motverka den vidriga svenska mediacensuren och jag hoppas han någon gång i framtiden kommer att få något officiellt postumt erkännande för detta!

Jag vet inte hur konstellationen på Avpixlat är och om det överhuvudtaget finns någon "redaktör" som "Gustaf" var på PI, men det är väl en samling "skribenter" med helt olika bakgrund och en del känner nog inte varandra överhuvudtaget. Hade dessa händelser varit på "Gustafs" tid skulle han styrt upp det och skrivit mycket mer om dessa händelser och inte koncentrerat sig så mycket på islam som Avpixlat gjort de senaste dagarna.
Citera
2011-12-19, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja

Jag tycker att avpixlat på det hela gör ett fantastiskt viktigt jobb och jag gillar det faktum att det uppdateras oftare än PI. Om SD inte aktivt stöder AP med resurser så borde de göra det, för utan en direktkanal till svenska folket så blir det mycket svårt. Givetvis är det som läsare lätt att sitta och gnälla över fel fokus i baksätet när det handlar om ideellt arbete och inte en stor fulredaktion som på drakarna.

MEN, det jag vill ändå vill säga är att det är jättebra med en uppdatering om Ludvika-mordet i form av det som nu ligger uppe: det hänvisas till en kommentar som Julia Ceasar gjort.

Det räcker! Det behövs inte nya tidningsartiklar eller egna texter, det räcker med att lyfta fram någon annans kommentarer. Det skrivs mycket vettigt här på Flashback, på andra bloggar osv som det går att länka till. De stora fallen ska helst alltid ha någon ny post uppe.

Som Thoralf Alfssons blogginlägg t ex. Ivarjefall jag blev förvånad över att en av gärningsmännen redan dömts till våldtäkt. Det BORDE ju de etablerade tidningarna drevat om i ett sunt mediaklimat, men eftersom de inte gör det är det information som avpixlats läsare som inte hänger här på FB också bör få veta. Och en riksdagsman är väl en pålitlig källa.
Citera
2011-12-19, 19:38
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
EXTRA DRAGHJÄLP

[idioti]- Nu ska regeringen "knäcka rasisterna" - på nätet.

"Myterna" om invandrare och minoriteter som sprids på nätet måste ifrågasättas. Det konstaterar Erik Ullenhag, integrationsminister och biträdande arbetsmarknadsminister, som på måndagen lanserade regeringens nya hemsida Tolerans.

– En liten grupp har fått dominera på nätet. Ska jag kliva ur min roll som minister så tycker jag till exempel att vi i Folkpartiet har varit för dåliga på att ingå i en nätdebatt , säger Erik Ullenhag till Nyheter24.

Den nya hemsidan ska bemöta de rasistiska myter och halvsanningar som sprids på ett ökande antal sajter och forum. Några av myterna som Erik Ullenhag bemöter på den nya sidan går under rubriker som: "Sverige är på väg att bli ett muslimskt land.", en annan handlar om att "Barnen får inte sjunga nationalsången och skolavslutningar får inte hållas i kyrkan." och "Invandrarna tar jobben från svenskar."

http://nyheter.se.msn.com/gallery.aspx?cp-documentid=160097298[/idioti]

==========================

Tack för det. Bland övriga pk-korkskallar, inom media t ex, så kliver nu 7-klöverchefen Reinfeldt in, och skall mästra obekväm och sann nätinformation, från regeringsnivå. Snacka om "nyttiga idioter", det här ger givetvis ytterligare gratisreklam åt icke-Pk-krafterna. Undrar om kommentatorsfälten på deras nya 'Stasisajt' är öppen för kommentar? Svarar själv, förhandscensur givetvis. Annars skulle nätets frihetsälskande debattörer krossa "Tolerans" på nolltid. Uppenbart att PI:s efterträdare Avpixlat.info gjort etablissemanget skitnödigt oroliga (med all rätt).

F ö, hur kan en regering ha sådana stolpskott som juniorbabblarna Erik Ullenhag och Annie Lööf som ministrar/departementschefer? Skandal. Passar Reinfeldt bra förstås, han vill ju ha marionetter, inga kunniga medarbetare som riskerar att säga emot.
Citera
2011-12-19, 19:46
Medlem
Torontors avatar
Det skulle vara fantastiskt om Avpixlat kunde skapa en sida som sammanställde invandringsproblemen statistiskt. Med källor till skillnad från regeringens! Finns en mängd exempelvis här https://www.flashback.org/t511368 men den tråden är för lång och osammanhängande för att man ska få någon överblick.
Senast redigerad av Torontor 2011-12-19 kl. 19:57.
Citera
2011-12-19, 21:39
Medlem
Citat:

Nu har fått upp bilder på de sannolika huvudgärningsmännen i Ludvika/Mariannelund och rätt bra snurr på besökartal (nyss 1290) och kommentarer..
Senast redigerad av Lakejtjej 2011-12-19 kl. 21:41.
Citera
2011-12-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakejtjej
Nu har fått upp bilder på de sannolika huvudgärningsmännen i Ludvika/Mariannelund och rätt bra snurr på besökartal (nyss 1290) och kommentarer..

Bra! Det här kan bli ett steg till nästa nivå för avpixlat i besöksstatistiken, tror jag. Dessa två fall kommer att förtigas i vanlig press, samtidigt som det finns en massa ilska och nyfikenhet ute i landet.

Om pressen inte gör sitt jobb så kommer människor söka sig till sajter som gör det.
Citera
2011-12-19, 23:47
Medlem
Ser bra ut! Avpixlat har nu passerat TV4 och ligger på plats 84 bland mest besökta webbsidor och Sydsvenskan på plats 83 lär snart passeras!

http://www.alexa.com/topsites/countries;3/SE
Citera
2011-12-19, 23:57
Medlem
Torontors avatar
Låt oss inte heller glömma integrationsministerns betyg vilket nog syftar på Avpixlat: "mycket effektivt"
http://www.dn.se/debatt/myterna-om-invandringen-pa-natet-maste-ifragasattas
Senast redigerad av Torontor 2011-12-20 kl. 00:00.
Citera
2011-12-20, 00:22
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Låt oss inte heller glömma integrationsministerns betyg vilket nog syftar på Avpixlat: "mycket effektivt"
http://www.dn.se/debatt/myterna-om-invandringen-pa-natet-maste-ifragasattas

Vi skall buga och tacka för alla "nyttiga idioter" inom Pk-sfären. Nu har även svenska regeringen sällat sig öppet inom den kretsen, häpnadsväckande egentligen. Traditionellt förtiger man på regeringsnivå obekväm opposition, tiger ihjäl, negligerar, osv. Nu gör Reinfeldt en historisk kovändning, och gör oss denna tjänst. Karl'n är helt enkelt inte riktigt funtad, bevisen samlas på löpande bana.

'Den siste idioten är inte född än', heter det. Men om det inte stämmer, så har Reinfeldt avgått med klar seger, i herostratisk bemärkelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in