EXTRA DRAGHJÄLP
[idioti]- Nu ska regeringen "knäcka rasisterna" - på nätet.
"Myterna" om invandrare och minoriteter som sprids på nätet måste ifrågasättas. Det konstaterar Erik Ullenhag, integrationsminister och biträdande arbetsmarknadsminister, som på måndagen lanserade regeringens nya hemsida Tolerans.
– En liten grupp har fått dominera på nätet. Ska jag kliva ur min roll som minister så tycker jag till exempel att vi i Folkpartiet har varit för dåliga på att ingå i en nätdebatt , säger Erik Ullenhag till Nyheter24.
Den nya hemsidan ska bemöta de rasistiska myter och halvsanningar som sprids på ett ökande antal sajter och forum. Några av myterna som Erik Ullenhag bemöter på den nya sidan går under rubriker som: "Sverige är på väg att bli ett muslimskt land.", en annan handlar om att "Barnen får inte sjunga nationalsången och skolavslutningar får inte hållas i kyrkan." och "Invandrarna tar jobben från svenskar."
http://nyheter.se.msn.com/gallery.aspx?cp-documentid=160097298[/idioti]
==========================
Tack för det. Bland övriga pk-korkskallar, inom media t ex, så kliver nu 7-klöverchefen Reinfeldt in, och skall mästra obekväm och sann nätinformation, från regeringsnivå. Snacka om "nyttiga idioter", det här ger givetvis ytterligare gratisreklam åt icke-Pk-krafterna. Undrar om kommentatorsfälten på deras nya 'Stasisajt' är öppen för kommentar? Svarar själv, förhandscensur givetvis. Annars skulle nätets frihetsälskande debattörer krossa "Tolerans" på nolltid. Uppenbart att PI:s efterträdare Avpixlat.info gjort etablissemanget skitnödigt oroliga (med all rätt).
F ö, hur kan en regering ha sådana stolpskott som juniorbabblarna Erik Ullenhag och Annie Lööf som ministrar/departementschefer? Skandal. Passar Reinfeldt bra förstås, han vill ju ha marionetter, inga kunniga medarbetare som riskerar att säga emot.