2011-12-15, 13:13
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Det är inte hela bilden, men man kan ju avgränsa sig till den delen som passar ens egna intressen bäst. (Bortse dock från de vanliga idiotiska påhoppen i artikeln och koncentrera er på faktan). Kan för övrigt inte förstå varför PK- ligan inte kan skriva en enda text som skall handla om SD/rasism utan att ha med påhopp och förtal, när deras så föraktade motpart lyckas skriva sakligt och med förhållandevis hövlig ton.
http://nyheter24.se/blogg/alex-bengt...a-hotade-barn/

Fast nu var det ju Svenska Dagbladets artikel jag hänvisade till och inte Avpixlats artikel och de hade väl ungefär samma information om fotoförbudet i ursprungsartiklarna.

Om det är barn (oavsett svenska eller utländska) som lever med "skyddad identitet" tycker jag det är föräldrarnas och lärarnas ansvar att i så fall hålla dem hemma från denna typ av mer eller mindre "offentliga" tillställningar som luciafirandet utgör.

Sen lovade Avpixlat att visa ett kollage bilder, men lovade även att INTE skriva om på vilka förskolor bilderna var tagna.

Nya Wermlandstidningen hade ungefär samma uppfattning som Avpixlat och uppmanade sina läsare att skicka in bilder från luciafirandet och har ett fint fotokollage med insända bilder på:

http://www.nwt.se/lasarnas/article1021478.ece
Citera
2011-12-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Js, Kenth Ekerots bankkonto heter väl egentligen något helt annat, men skriver man "Avpixlat" på donationen slussas pengarna vidare till Avpixlat.

Så fungerar ju alla donationskonton, t ex Radiohjälpen och Röda Korset som också bara har ett konto och sedan slussar pengarna vidare beroende på vad som står på inbetalningen.

Donationskonton kan fungera så att pengarna slussa vidare. För att minska risken för fusk finns ofta en mängd kontrollmekanismer. Ofta i öppna organisationer. De talar om vilka som är ansvariga för vad.
Ibland avslöjas fusk. Förtrytelsen blir enorm.

http://www.insamlingskontroll.se/

När det gäller ekerot så finns det erfarenheter i familjen av hur en granskning av skattemyndigheten avslöjade fusk.
Det finns däremot ingen annan känd kontroll av verksamheten än den polis och skattemyndighet skulle kunna tänkas sätta igång. ingen öppenhet, ingen insyn, ingen utpekad revisionsfirma som granskar vad som sker på Ekerots konto. Allt bygger på att man litar på ekerot personligen.

Vem vet hur mycket pengar som slussas från gates of Vienna (aktuellt på uppdrag granskning i går) via ekerots konto och vart de pengarna tar vägen. Möjligen håller säpo diskret kontroll.

På uppdrag granskning lät det i går lite som att SD kommer att ta ett samtal med ekerot om hans samarbete med personer ur extrema våldsrörelser på yttersta högerkanten. Resultatet av det samtalet får vi kanske se även om vi ite kommer att få veta vad som sägs. Avpixlat lär i vart fall inte avpixla om någon annan än ekerot står bakom verksamheten.
Citera
2011-12-15, 14:23
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Fast nu var det ju Svenska Dagbladets artikel jag hänvisade till och inte Avpixlats artikel och de hade väl ungefär samma information om fotoförbudet i ursprungsartiklarna.

Om det är barn (oavsett svenska eller utländska) som lever med "skyddad identitet" tycker jag det är föräldrarnas och lärarnas ansvar att i så fall hålla dem hemma från denna typ av mer eller mindre "offentliga" tillställningar som luciafirandet utgör.

Sen lovade Avpixlat att visa ett kollage bilder, men lovade även att INTE skriva om på vilka förskolor bilderna var tagna.

Nya Wermlandstidningen hade ungefär samma uppfattning som Avpixlat och uppmanade sina läsare att skicka in bilder från luciafirandet och har ett fint fotokollage med insända bilder på:

http://www.nwt.se/lasarnas/article1021478.ece

Det kan jag inte hålla med om, det vore väl väldigt hemskt för de barnen om de inte ens kunde få vara med sina dagiskompisar och fira lucia bara för att folk tvunget skall fota det. Det är synd att man inte kan ta kort på det, men i min mening så är det en klart mindre uppoffring att inte ta kort på luciatågen än att barn skall behöva stanna hemma från det. Barn som lever under skyddad identitet har det nog tillräckligt jobbigt som det är, att ta bort sådana glädjeämnen för dem med känns grymt.

Att sedan barn till illegala invandrare i min mening inte är skyddsvärda är en annan sak, de vill jag ska bli utvisade. Men att skylla på dem för anledningen till förbudet är fel, för det finns sådana som verkligen hör hemma här som också behöver skyddet. Barnen och deras föräldrar må vara här illegalt och skall visas ut, men man behöver inte skylla allt annat som man tycker är fel på dem.

Angående den länken du postade nu så kan jag inte se någon ståndpunkt de tar, det enda de uppmanar till är att skicka in bilder från läsarnas luciatåg.
Citera
2011-12-15, 15:25
Medlem
Citat:
Det kan jag inte hålla med om, det vore väl väldigt hemskt för de barnen om de inte ens kunde få vara med sina dagiskompisar och fira lucia bara för att folk tvunget skall fota det. Det är synd att man inte kan ta kort på det, men i min mening så är det en klart mindre uppoffring att inte ta kort på luciatågen än att barn skall behöva stanna hemma från det. Barn som lever under skyddad identitet har det nog tillräckligt jobbigt som det är, att ta bort sådana glädjeämnen för dem med känns grymt.

Jag respekterar verkligen din åsikt, men håller inte med dig!

Citat:
Att sedan barn till illegala invandrare i min mening inte är skyddsvärda är en annan sak, de vill jag ska bli utvisade. Men att skylla på dem för anledningen till förbudet är fel, för det finns sådana som verkligen hör hemma här som också behöver skyddet. Barnen och deras föräldrar må vara här illegalt och skall visas ut, men man behöver inte skylla allt annat som man tycker är fel på dem.

Här håller jag med dig! Självklart ska de som fått beslut om att de inte ha rätt att stanna i Sverige lämna landet. Jag vet också att det finns barn med skyddad identitet av andra orsaker än att deras föräldrar är illegala invandrare, men jag tycker ändå att då ska den förälder som har vårdnaden hålla barnet hemma från t ex Luciafirande där många föräldrar, mor- och farföräldrar av tradition vill ta bilder och filma.

Citat:
Angående den länken du postade nu så kan jag inte se någon ståndpunkt de tar, det enda de uppmanar till är att skicka in bilder från läsarnas luciatåg.

Nej, det är ju naturligtvis rätt, de tar ingen ståndpunkt i artikeln, men de uppmanar sina läsare att skicka in bilder från luciafirandet på förskolor och skolor, men det kanske inte finns några illegala invandrare eller svenska barn med skyddad identitet i Värmland?
Citera
2011-12-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Donationskonton kan fungera så att pengarna slussa vidare. För att minska risken för fusk finns ofta en mängd kontrollmekanismer. Ofta i öppna organisationer. De talar om vilka som är ansvariga för vad. Ibland avslöjas fusk. Förtrytelsen blir enorm.

Ja, Röda Korset är väl ett praktexepel på det med "informationsdirektörens" bedrägerier på många miljoner och fängelsestraff, fast jag tycker ändå att Bengt Westerbergs helt absurda arvode som ordförande för Röda Korset är värre. "Jag jobbar på söndagar" var väl hans förklaring där. Han tyckte väl också att det informationsdirektören sysslade med var "otillåtet extraknäck" om jag minns rätt.
Citera
2011-12-15, 16:03
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Donationskonton kan fungera så att pengarna slussa vidare. För att minska risken för fusk finns ofta en mängd kontrollmekanismer. Ofta i öppna organisationer. De talar om vilka som är ansvariga för vad.
Ibland avslöjas fusk. Förtrytelsen blir enorm.

http://www.insamlingskontroll.se/

När det gäller ekerot så finns det erfarenheter i familjen av hur en granskning av skattemyndigheten avslöjade fusk.
Det finns däremot ingen annan känd kontroll av verksamheten än den polis och skattemyndighet skulle kunna tänkas sätta igång. ingen öppenhet, ingen insyn, ingen utpekad revisionsfirma som granskar vad som sker på Ekerots konto. Allt bygger på att man litar på ekerot personligen.

Vem vet hur mycket pengar som slussas från gates of Vienna (aktuellt på uppdrag granskning i går) via ekerots konto och vart de pengarna tar vägen. Möjligen håller säpo diskret kontroll.

På uppdrag granskning lät det i går lite som att SD kommer att ta ett samtal med ekerot om hans samarbete med personer ur extrema våldsrörelser på yttersta högerkanten. Resultatet av det samtalet får vi kanske se även om vi ite kommer att få veta vad som sägs. Avpixlat lär i vart fall inte avpixla om någon annan än ekerot står bakom verksamheten.
Säpo är redan involverat som livvakter åt Ekeroth pga hoten från våldsvänstern och andra våldsaktivister. Det är antagligen en viktig orsak till att Ekeroth står för kontot. Han är redan hotad och får skydd.

Avpixlats kommentarer tlll UGs program:
http://avpixlat.info/2011/12/15/svt-...-verkligheten/
Citera
2011-12-15, 16:23
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Säpo är redan involverat som livvakter åt Ekeroth pga hoten från våldsvänstern och andra våldsaktivister. Det är antagligen en viktig orsak till att Ekeroth står för kontot. Han är redan hotad och får skydd.

Avpixlats kommentarer tlll UGs program:
http://avpixlat.info/2011/12/15/svt-...-verkligheten/
Det där känns ju som ett beställningverk av Sd. Ja, just det! Sd har ju ingen koppling till Avpixlat. Det är därför dom har rutan med texten "Upprop! Petzäll, ge oss vår röst tillbaka!"

Här kan vi ju säga att kopplingen till Sd är 100%-ig. "Ge oss", oss i Sd. "Vår röst", våran röst i det här fallet är Sd:s röst.
Om ASvpixlat inte hade nån koppling till Sd, som förnekarna i den här tråden påstår, så skulle det uppropet inte ha funnits där. Eller också hade dom gjort en allmän kampanj mot politiska vildar.

Men fortsätt förneka ni, medans vi klarsynta ser helheten.
Citera
2011-12-15, 16:29
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det där känns ju som ett beställningverk av Sd. Ja, just det! Sd har ju ingen koppling till Avpixlat. Det är därför dom har rutan med texten "Upprop! Petzäll, ge oss vår röst tillbaka!"

Här kan vi ju säga att kopplingen till Sd är 100%-ig. "Ge oss", oss i Sd. "Vår röst", våran röst i det här fallet är Sd:s röst.
Om ASvpixlat inte hade nån koppling till Sd, som förnekarna i den här tråden påstår, så skulle det uppropet inte ha funnits där. Eller också hade dom gjort en allmän kampanj mot politiska vildar.

Men fortsätt förneka ni, medans vi klarsynta ser helheten.
Vem har förnekat att Avpixlat stöder SD? Men att man har liknande åsikter innebär inte att SD kontrollerar Avpixlat. Se Aftonbladet som stöder S. Eller PI som hade ett mycket liknande stöd för SD men där den som drev PI inte var aktiv inom SD.
Citera
2011-12-15, 16:36
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Vem har förnekat att Avpixlat stöder SD? Men att man har liknande åsikter innebär inte att SD kontrollerar Avpixlat. Se Aftonbladet som stöder S. Eller PI som hade ett mycket liknande stöd för SD men där den som drev PI inte var aktiv inom SD.
Men du kan fortsätta förneka, det spelar ingen roll. Vi vidsynta ser den kopplingen ändå. Varför? Vi låter oss inte hjärntvättas av en propagandablogg.

Hade dom inte haft en koppling till Sd så hade ordvalen varit annorlunda.

Du måste vara den mest trångsynta på hela FB. Din förnekelse av verkligheten kommer att bli din undergång.
Citera
2011-12-15, 16:49
Medlem
Ett-Nolls avatar
Citat:
Men du kan fortsätta förneka, det spelar ingen roll. Vi vidsynta ser den kopplingen ändå. Varför? Vi låter oss inte hjärntvättas av en propagandablogg.

Du måste vara den mest trångsynta på hela FB. Din förnekelse av verkligheten kommer att bli din undergång.

Det är ju uppenbart att det finns en kopping till SD men det betyder ju inte att det är SD som drar i spakarna.
Citera
2011-12-15, 16:59
Medlem
PsycholicRaves avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ett-Noll
Det är ju uppenbart att det finns en kopping till SD men det betyder ju inte att det är SD som drar i spakarna.

Jag håller faktiskt med här, det är nog snarare du som är trångsynt. Att avpixlat stödjer SD är väldigt uppenbart, men som andra sagt innan så innebär det inte att SD driver sitten. Det finns vad jag vet inget som pekar på att SD skulle ligga bakom hela alltet, då Ekerot endast har hand om donationskontot och om jag fattat det rätt spå hade han det även för PI. Nu vet jag inte så mycket om PI mer än vad jag läst i tidigare kommentarer här, men om jag fattat rätt så har siten lagts ner och det visat sig att personerna bakom INTE var folk från SD. Vad är det som säger att situationen inte kan vara densamma idag?
Citera
2011-12-15, 17:26
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:

Citat:

Hur tänker du nu? jag formulerar om mig.. tänkte du nu eller var det en betingad reflex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in