2011-12-09, 12:12
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Avpixlat nämns här i SvD i en egen artikel. Namnet är snart på allas läppar.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/av...ng_6696841.svd

Och i hyfsat neutral ton också. Jag måste säga att Avpixlat har satt ett lite större avtryck i media på denna korta tid än jag trodde. Dock hävdar jag fortfarande att namnet inte är optimalt, och loggan rent ful. Men det är väl petitesser i sammanhanget...

Jag skulle också föredra en något mindre raljerande ton i artiklarna och en aningen mer återhållsam läggning i det tröttsamma pro-Israel-anti-islam-tuggandet. Det är sant att islamism har i Sverige att göra, men religion är inte huvudfrågan, utan kultur. Men jag antar att det är lättare att problematisera kring religion än etnicitet för att slippa få HMF-kortet i ansiktet.

Oavsett vilket är Avpixlat trots sina brister en nödvändighet i dagens urusla svenska mediaklimat.
Citera
2011-12-09, 12:14
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:

Haha, vad nu? Är Sd emot personval? Ska riksdagsledamöter inte ha någon möjlighet att sätta sig upp mot partiledningen? Föga förvånande att Söder och Åkesson vill ändra grundlagen så att ingen ska kunna sätta sig upp mot dom, utan blir tvungna att slicka deras rövar för att inte kickas ut ur partiet.
Senast redigerad av Fearmongo 2011-12-09 kl. 12:20.
Citera
2011-12-09, 13:26
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fearmongo
Haha, vad nu? Är Sd emot personval? Ska riksdagsledamöter inte ha någon möjlighet att sätta sig upp mot partiledningen? Föga förvånande att Söder och Åkesson vill ändra grundlagen så att ingen ska kunna sätta sig upp mot dom, utan blir tvungna att slicka deras rövar för att inte kickas ut ur partiet.
Vad yrar du om?
Citera
2011-12-09, 13:50
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Du och flera här i tråden gör det åt helvete för svårt för er. Avpixlat avslöjar de billiga lögner och mörkningar kring flykting och invandringspolitik som pågått i decennier.

Spegeln speglar den verklighet som finns. Och den gör det effektivt. Det är det viktiga.

Håller med dig helt, det är det enda som är viktigt! Avpixlat skriver om verkligheten och tillrättalägger eller censurerar inga artiklar som gammelmedierna! Sen är det upp till var och en att välja vilka nyheter man vill läsa!
Citera
2011-12-09, 13:51
Medlem
Citat:

Fast nu är det ju AVPIXLAT som kräver detta, inte Sverigedemokraterna!
Citera
2011-12-09, 13:52
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubble
Vad yrar du om?

Du fattar väl varför vi har personval?
Citera
2011-12-09, 13:54
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Fast nu är det ju AVPIXLAT som kräver detta, inte Sverigedemokraterna!

Det är väl samma sak? Dessutom har ju SD själva krävt att riksdagen ska ge Petzälls lön direkt till partiet. Tycker du själv att detta är vettigt?
Citera
2011-12-09, 13:58
Medlem
Citat:

Ja, den artikeln var ju helt klart obegriplig gratisreklam för Avpixlat. Snacka om att skjuta sig själv i båda fötterna! Svenska Dagbladet nämner t o m hela webbadressen och inte bara namnet!

Skulle gissa de får fler besökare av den artikleln än om de hade betalt för en helsida reklam i SvD.
Citera
2011-12-09, 14:03
Medlem
Citat:
Det är väl samma sak? Dessutom har ju SD själva krävt att riksdagen ska ge Petzälls lön direkt till partiet. Tycker du själv att detta är vettigt?

Nej, det är inte samma sak, jag ser inga kopplingar mellan Avpixlat och Sverigedemokraterna förutom att Kent Ekeroth slussar donationer vidare till Avpixlat. Fast jag håller med om att Avpixlats och Sverigedemokraternas åsikter stämmer överens!

Nej, det är inte vettigt att Petzälls lön skulle gå till partiet! Det finns ju regler för hur det fungerar med "politiska vildar" och det har funnits många sådana genom åren riksdagen och det är bara att följa de regler som gäller.
Citera
2011-12-09, 14:07
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Nej, det är inte samma sak, jag ser inga kopplingar mellan Avpixlat och Sverigedemokraterna förutom att Kent Ekeroth slussar donationer vidare till Avpixlat. Fast jag håller med om att Avpixlats och Sverigedemokraternas åsikter stämmer överens!

Nej, det är inte vettigt att Petzälls lön skulle gå till partiet! Det finns ju regler för hur det fungerar med "politiska vildar" och det har funnits många sådana genom åren riksdagen och det är bara att följa de regler som gäller.

Ja, så om nu Avpixalt och SD inte vore samma sak så är det väl ändå tydligt att båda inte fattar varför vi har personval.
Citera
2011-12-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ja, så om nu Avpixalt och SD inte vore samma sak så är det väl ändå tydligt att båda inte fattar varför vi har personval.

Jag håller med dig! Vi har personval i Sverige idag och då är det bara att följa de regler som gäller för detta!
Citera
2011-12-09, 15:42
Medlem
Fula Gubbens avatar
Kom igen!

1. överskatta inte betydelsen av eventuella kopplingar AP - SD. Folk läser AP som en nyhetssida. Att rösta på SD är ett personligt val som inte styrs av någon hemsidas för eller nackdelar.
2. överskatta inte betydelsen av "tonfall" och "vinkling" på AP. Sidans unika raison d'etre är den samlade informationen om kulturberikninges fasansfulla härjningar.
3. överskatta inte betydelsen av jargong om "blattar" osv, så låter det ju när vanligt folk pratar. Det är inga viktorianska kärringar som läser dessa websajter.

En del tycks besatta av att SD och invandringskritikerna ska uppvisa någon sorts "rumsren" front. Det är en meningslös vinkel, som tyder på en dålig förståelse av den typiske, potentielle SD-supportern. I stället för att ljuga och hyckla som sjuklöver-partiera så kan man förstärka sin unika position som sanningssägare och realist genom att kalla en spade för en spade, osv. Ian Wachtmeister förstod detta mycket väl, och hans direkta och vågade kommunikation med gemene man var nyckeln till
Ny Demokratis framgångar.

Är folk förbannade, så låt det höras. Och försök för guds skull skaffa er en lite intelligentare insikt i vad som är viktigt och inte, t ex de 3 punkterna ovan.

Fakta är SD:s vän. Rakt språkbruk är SD:s vän. Om AP ägnar sig åt detta, med en lagom dos sunt förnuft, så fyller man sitt syfte till 100%. Lek för fan inte Dagens Nyheter, då kräks ju läsarna.

- F.G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in