2011-10-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Din läsförståelse är uppenbarligen inte den bästa. Det kan jag inte göra nåt åt. Men även du behöver en grundkurs i kritiskt tänkande.

Haha och det säger en som avgudar och bara läser Aftonbladet
Citera
2011-10-30, 12:23
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Du har ju själv en avatar med texten "Så kan det gå. Snickarjävel" syftandes på Jesus Kristus. Har du tänkt på att du kränker många kristna med den avataren? Har du tänkt på det? Va? Va?

Många kristna kommer från utomeuropeiska länder som kopterna i Egypten, Somalia och Syrien. Du spottar alltså på dessa invandrares tro. Rasist!
Ehhh... Jaha? Och?

Jag har ingenting emot att kritisera religioner. Jag är aktiv inom kyrkan men kan ändå kritisera kristendomen. Likväl kan jag kritisera Islam. Jag ser inget konstigt med att kritisera, det är min demokratiska rättighet.

Avpixlat tar varje chans att skriva "muslimer är dumma", det gör sidan till en onanisida för fjortisar som går igång på att nån skriver "muslimer är dumma".

Avpixlat har dessutom direktlinjer rakt in i våran riksdag, vilket gör att det är än värre.
Citera
2011-10-30, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Du kan väl citera hela texterna då och fetmarkera där det står att "Muslimer är dumma"?

Kingen_king är desperat, det enda han kan komma med är att kalla alla som läser avpixlat.info för rasister, nazister, okunniga m.m.

Med det är bara ett sunt täcken på hur viktig en sådan icke PK-sida är!
Citera
2011-10-30, 12:28
Medlem
Citat:
Ehhh... Jaha? Och?

Jag har ingenting emot att kritisera religioner. Jag är aktiv inom kyrkan men kan ändå kritisera kristendomen. Likväl kan jag kritisera Islam. Jag ser inget konstigt med att kritisera, det är min demokratiska rättighet.

Avpixlat tar varje chans att skriva "muslimer är dumma", det gör sidan till en onanisida för fjortisar som går igång på att nån skriver "muslimer är dumma".

Avpixlat har dessutom direktlinjer rakt in i våran riksdag, vilket gör att det är än värre.

Vilka skriver att muslimer är dumma? Hade du gått en kurs i kritiskt tänkande sa du? HAHAHAHA
Citera
2011-10-30, 12:31
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppnordquist
Haha och det säger en som avgudar och bara läser Aftonbladet
Hörrudu... Du har uppenbarligen ingen aning om vad jag läser. Jag avgudar inte aftonbladet och har inte köpt en tidning på åtminstone 5 år. Jag läser deras sajt för att dom har en snabb nyhetsuppdatering och jag läser vissa saker som jag är intresserad av. Men 90% läser jag inte där. Men AB är en av 6 nättidningar jag använder mej av och sen så har mitt flitiga radiolyssnande en viktig roll i mitt liv. Förutom diskussioner med politiker, journalister och vanligt folk. Igår stod jag och pratade med en av Sd:s lokalpolitiker, en trevlig prick som gav mej en tidning och vi vi pratade lite om en fastighetsaffär. Förra veckan diskuterade jag kulturpolitik med folkpartiet och effekter av ett tänkt kommunalt eventbolag. Häromdagen diskuterade jag alkoholpolitik med en socialdemokrat som sitter i socialnämnden...

Du vet, man kan få värderingar och åsikter från annat än aftonbladet eller avpixlat. Det finns en hel värld däremellan.
Citera
2011-10-30, 12:32
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppppnordquist
Kingen_king är desperat, det enda han kan komma med är att kalla alla som läser avpixlat.info för rasister, nazister, okunniga m.m.

Med det är bara ett sunt täcken på hur viktig en sådan icke PK-sida är!
Visa mej vart jag har kallat nån för nazist! Ska du komma med lögner så kan du ju åtminstone backa upp dom.

Är det duntäcken du pratar om? Jag ser det som ett tecken.
Citera
2011-10-30, 12:41
Medlem
Citat:
Hörrudu... Du har uppenbarligen ingen aning om vad jag läser. Jag avgudar inte aftonbladet och har inte köpt en tidning på åtminstone 5 år. Jag läser deras sajt för att dom har en snabb nyhetsuppdatering och jag läser vissa saker som jag är intresserad av. Men 90% läser jag inte där. Men AB är en av 6 nättidningar jag använder mej av och sen så har mitt flitiga radiolyssnande en viktig roll i mitt liv. Förutom diskussioner med politiker, journalister och vanligt folk. Igår stod jag och pratade med en av Sd:s lokalpolitiker, en trevlig prick som gav mej en tidning och vi vi pratade lite om en fastighetsaffär. Förra veckan diskuterade jag kulturpolitik med folkpartiet och effekter av ett tänkt kommunalt eventbolag. Häromdagen diskuterade jag alkoholpolitik med en socialdemokrat som sitter i socialnämnden...

Du vet, man kan få värderingar och åsikter från annat än aftonbladet eller avpixlat. Det finns en hel värld däremellan.

Precis och avpixlat.info/PI har varit en viktig sida och ögonöppnare för många. Om du nu följer media så mycket så borde även du veta hur viktig dessa sidor har varit och hur mycket de har påverkat vanlig media?

De tar upp sånt som vanlig media inte tar upp, statistik, hur andra länder rapporterar om den mångkulturella Sverige, hur det ser ut i andra länder och vilka som ligger bakom många brott m.m.

Tack vare medias PK-rädsla har PI/avpixlat blivit så stora!
Citera
2011-10-30, 12:42
Medlem
vantuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hummussexuell
att ekeroth har någon hake på SD:s ledning, utöver jude-alibit, torde efter alla skandaler stå bortom allt tvivel. vad vet jag inte. ein bisschen geld kanske? "värdefulla" kontakter inom den egna stammen?

med övergången från PI till Avpixlat har han skruvat upp propagandan ytterligare några snäpp. det hela påminner om hans stamfrände ilja ehrenburg och hans artiklar i krasnaja zvezda, som syftade till att fördumma läsarna i blint irrationellt hat

Kent Ekeroth själv har ju sagt att vi är i krig med islam sedan 1400 år. Likheten med Ilja Ehrenburg är ju slående. Under kriget avhumaniserade han tyskar och kallade till folkmord. Det blir antagligen nästa steg för AV-pixlat att kalla på folkmord på muslimer. Grunden finns ju.

Judar bemöts av "glåpord" och "kränkande omdömen" i Malmö skriver AP. Vad gör de själva mot muslimer varje dag? Med tanke på att det finns judar som vill ha ett bibliskt stor-Israel och vill leva enligt flertusenåriga lagar kan man med AP-logik applicerad på judar lägga till en rad på deras "skämt":

"Dags att ställa tillbaka klockan"
"Svenskar: 1 timme"
"Muslimer: 1.400 år"
Judar: 3000 år
Citera
2011-10-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vantus
Kent Ekeroth själv har ju sagt att vi är i krig med islam sedan 1400 år. Likheten med Ilja Ehrenburg är ju slående. Under kriget avhumaniserade han tyskar och kallade till folkmord. Det blir antagligen nästa steg för AV-pixlat att kalla på folkmord på muslimer. Grunden finns ju.

Judar bemöts av "glåpord" och "kränkande omdömen" i Malmö skriver AP. Vad gör de själva mot muslimer varje dag? Med tanke på att det finns judar som vill ha ett bibliskt stor-Israel och vill leva enligt flertusenåriga lagar kan man med AP-logik applicerad på judar lägga till en rad på deras "skämt":

"Dags att ställa tillbaka klockan"
"Svenskar: 1 timme"
"Muslimer: 1.400 år"
Judar: 3000 år

Det är mer rätt att säga att muslimerna är i krig mot oss, kolla på denna. Tre saker du inte visste om islam http://www.youtube.com/watch?v=ZHdMlT3E7cg
Citera
2011-10-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
För att klargöra vad man får och inte får göra, vad som är att "stjäla" och verkligen i lagens mening stjäla:

1. Att redogöra för en nyhet från t ex Aftonbladet med egna ord och länka till den är väl inte stöld? "Nu rapporterar AB att Ghadaffi är död. Han ska ha fångats gömd i ett cementrör" har väl alla och envar rätt att göra, liksom att länka till nyheten. Om man fyller en hel blogg med referenser till andra nyhetsförmedlare är det väl inte att stjäla deras arbete, i lagens mening?

2. Att citera ur en text är väl också, i princip, tillåtet? Gränsen för plagiat och intrång går väl vid att kopiera hela eller en betydande del av texten, eller hur?

3. Fotografier är ju lättare att upphovsrättsskydda och där antar jag att det är stöld att publicera utan tillstånd. Men hur är det med skärmdumpar av andra sidor? Är det stöld att ta ett snapshot av Expressens hemsida för att illustrera "Här vitpixlar Expressen igen!", t ex?

4. Att infoga youtube-klipp är väl verkligen inte stöld? Om det bryts mot upphovsrätten är det väl youtube som gör det?

Om det däremot är stöld att infoga en videolänk till svt eller tv4 vet jag faktiskt inte? Vet någon hur det är med det?

Jag är ingen expert, så detta är mer frågor än påståenden, men bygger inte en jättestor aktör som drudgereport hela sin verksamhet på att de utan ersättning länkar till andra nyhetsproducenter och producerar mycket litet eget material?

Jag tycker att PI och nu AP borde gått drudge-vägen istället: att skapa ett eget nyhetsflöde genom att länka till andra nyhetsproducenter, både inhemska och utländska för att skapa den nyhetsvärdering som passar dem, ungefär som etablerad media gör nu.

Låt nyhetsurvalet vara det som vinklar, inte ordvalet. Det hade räckt med att rapportera om statistik och brottslighet sakligt från olika källor. Att prata om "spökplumpar" är ju bara korkad.

krimreporter eller någon som känner för att bemöta mina frågor?

Jag tjatar om drudgereport hela tiden, men de är faktiskt vad PI/AP borde vara: en nyhetsförmedlare med en agenda, en vinkling på tvärs med det som i USA kallas "elite media", alltså "gammelmedia" i Sverige. Skillnaden är att de är mycket mer effektiva och subtila i sin metod: de har inga egna åsikter, är "objektiva", men väljer förstås vilka nyheter man vill lyfta fram. Deras affärsidé är billig och effektiv: länka till en massa nyheter som andra producerat och skapa vinklingen genom urvalet.

En svensk nyhetssida som lyfter fram fakta och artiklar från ett invandringskritiskt perspektiv, men avhåller sig från ord som "spökplump, fulmedia, slaskmedia" osv, hade varit mycket effektivare.

Ni på AP: kolla in drudgereport.com och ta intryck!
Citera
2011-10-30, 12:56
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
krimreporter eller någon som känner för att bemöta mina frågor?

Jag tjatar om drudgereport hela tiden, men de är faktiskt vad PI/AP borde vara: en nyhetsförmedlare med en agenda, en vinkling på tvärs med det som i USA kallas "elite media", alltså "gammelmedia" i Sverige. Skillnaden är att de är mycket mer effektiva och subtila i sin metod: de har inga egna åsikter, är "objektiva", men väljer förstås vilka nyheter man vill lyfta fram. Deras affärsidé är billig och effektiv: länka till en massa nyheter som andra producerat och skapa vinklingen genom urvalet.

En svensk nyhetssida som lyfter fram fakta och artiklar från ett invandringskritiskt perspektiv, men avhåller sig från ord som "spökplump, fulmedia, slaskmedia" osv, hade varit mycket effektivare.

Ni på AP: kolla in drudgereport.com och ta intryck!

så jävla sant, otroligt att varken PI eller AP-personerna begriper det.
Citera
2011-10-30, 12:57
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
så jävla sant, otroligt att varken PI eller AP-personerna begriper det.
Ja, det är helt otroligt. Avpixlat är väldigt kontraproduktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in