2011-11-19, 08:30
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Måste bara kommentera det där med: Du har järnkoll. Fantastiskt påläst och kunnig i ämnet. Etablerad media har ingen aning om internationella nyheter.
Det finns till exempel inga nyhetsbyråer och inga korrespondenter som kollar nyheter i andra länder.
Redaktionerna tar inte del av någon utländsk nyhetsmedia!

Jävla nolla.
Nu tänkte jag iofs lämna dina inlägg åtsidan som en vänlig själ den här helgen, men eftersom du beter dig som en efterbliven och agressiv jävla grottmongo så lämnar jag handskarna av då...

Det finns inte en jävla chans att internationella nyhetsbyråer tar upp alla saker som kan vara av intresse, då skulle dom få skicka ut nyheter med millisekund mellanrum, det borde även en fullskalig idiot som du förstå. Vad som intresserar lokalinnevånarna har förmodligen noll, nada, zipp intresse för dom i grannskapet, men vissa implikationer kan intressera läsarna inom vissa områden.

Jag tipsade exempelvis PI om att Washington Post hade haft en intervju med JÅ, vilket borde gått ut via AP åtminstone. Det stod inte ett skit i svensk dagspress.
Förmodligen för att WP hade pratat med honom utan att slänga på invektiv som nazist eller rashatare. Det dom kallade SD för var "a swedish nationalist party".

När personer som uppenbarligen är kryssade a.k.a "55" som du kallar mig nolla så finner jag det enbart roande. Idioter som enbart går på magkänsla och inte har begrepp om saker som källkontroll och faktainsamling är för mig enbart imbecilla, indoktrinerade Pavlovs hundar som inte frågar om dom skall skälla när husse talar, enda frågan är hur högt, och sedan viftar på svansen som en duktig vovve.
Senast redigerad av dempa69 2011-11-19 kl. 08:39.
Citera
2011-11-19, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dempa69
Nu tänkte jag iofs lämna dina inlägg åtsidan som en vänlig själ den här helgen, men eftersom du beter dig som en efterbliven och agressiv jävla grottmongo så lämnar jag handskarna av då...
Hjäääälp.... Och så stavas det aggressiv.
Citat:
Det finns inte en jävla chans att internationella nyhetsbyråer tar upp alla saker som kan vara av intresse, då skulle dom få skicka ut nyheter med millisekund mellanrum, det borde även en fullskalig idiot som du förstå. Vad som intresserar lokalinnevånarna har förmodligen noll, nada, zipp intresse för dom i grannskapet, men vissa impikationer kan intressera läsarna inom vissa områden.
Det finns inte en chans för NÅGOT nyhetsmedie att ta upp allt som är av intresse.
Är de "implikationer" du talar om i de här fallen möjligen något som kan förvrängas och användas i propagandasyfte?
Det är nämligen Avpixlats syfte.
Citat:
Jag tipsade exempelvis PI om att Washington Post hade haft en intervju med JÅ, vilket borde gått ut via AP åtminstone. Det stod inte ett skit i svensk dagspress.
Förmodligen för att WP hade pratat med honom utan att slänga på invektiv som nazist eller rashatare. Det dom kallade SD för var "a swedish nationalist parti".
Förmodligen för att JÅ inte sade något intressant. Det brukar han inte göra. Däremot brukar han stå som en skolpojkte med skämsmössan på och flacka med blicken när han får kritiska frågor.
Citat:
När personer som uppenbarligen är kryssade a.k.a "55" som du kallar mig nolla så finner jag det enbart roande. Idioter som enbart går på magkänsla och inte har begrepp om saker som källkontroll och faktainsamling är för mig enbart imbecilla, indoktrinerade Pavlovs hundar som inte frågar om dom skall skälla när husse talar, enda frågan är hur högt, och sedan viftar på svansen som en duktig vovve.
Det där är vi helt överens om. Kan du berätta för mig vid vilket universitet du lärt dig källkritik och vetenskaplig metod?
Citera
2011-11-19, 08:54
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Vad bra.
Då kanske du har ett exempel att visa upp?
Visst jag kan lägga upp en länk. Jag personligen har den sparad som offlineläsning. Har du kvar den i din webbläsares cache så fungerar det kanske. Annars är PI både avsomnad och nedsläckt så du får isf titta på wayback eller kolla via google historik.
Citat:
Hjäääälp.... Och så stavas det aggressiv.

Det finns inte en chans för NÅGOT nyhetsmedie att ta upp allt som är av intresse.
Är de "implikationer" du talar om i de här fallen möjligen något som kan förvrängas och användas i propagandasyfte?
Det är nämligen Avpixlats syfte.

Förmodligen för att JÅ inte sade något intressant. Det brukar han inte göra. Däremot brukar han stå som en skolpojkte med skämsmössan på och flacka med blicken när han får kritiska frågor.

Det där är vi helt överens om. Kan du berätta för mig vid vilket universitet du lärt dig källkritik och vetenskaplig metod?
Jag är inte högskoleutbildad men till skillnad från dig så anser jag att det ibland inte behövs. Om så är fallet borde väl Mona Sahlin vara ett av dina hatobjekt och Jimmy Windeskog statsvetarutbildad nationaldemokrat vara en av dina favoriter.
Lär dig något som heter empati för helvete. Nu vet jag att det är Flashback, men din retorik är extrem även för det här stället.
Alla som har någon annan åsikt än dig är idioter och rasister, du påminner i stort om barn eller blattar även om du är något mer vältalig.
Citera
2011-11-19, 10:36
Medlem
Citat:
När ska du ge exempel på när etablerad media använder uppslag från avpixlat då?

Citat:
Nu är iofs AP en ganska nystartad sak men avsomnade PI hade avslöjanden som dagspressen tog upp med stora trumpeten månader efter att det kunde läsas där och på Flashback.
Storheten med PI och numera AP är att dom har hängivna och intresserade debattörer/läsare som lämnar in nyhetstips som dom tycker passar in i deras utbud. Det kan gälla internationella nyheter som uppsnappats i någon lokalpress från Redneck City, Idaho eller ett löp från Washington Post.
Den bredden och dedikeringen har inte mainstream-media. Personligen skulle jag inte ringa tipsa Aftonbladet eller MMS:a in en bild till dom även om jag stod utanför redaktionslokalerna och dom var i full brand. Med tanke på att dom gillar olika så gäller väl det även temperatur....

Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Se inlägget ovan. Det duger bra.

Det inlägget duger bra????

Finns det något exempel på när traditionell media plockat upp något avpixlat avslöjat i det inlägget? Nej, det är en random FB-användares egna utsagor om att traditionell media använde något Politiskt Inkorrekt skrev, dock fortfarande helt utan konkreta exempel eller länkar.

Du är jätterolig.
Citera
2011-11-19, 11:44
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Och så finns det god journalistik och sämre journalistik. Definitionen på vad som är vad kommer du inte att hitta på wikipedia.
Avpixlat sysslar inte med något av detta.
Avpixlat sysslar med propaganda som blir parodi på journalistik.
Ungefär som "vissa" användares inlägg blir en parodi på den "förnuftets röst" som "vissa" användare tror sig representera i sina pekoralartade inlägg. Lyckligtvis finns det en ignorefunktion.

Struntprat. Avpixlat drar ju ner ljugbyxorna på gammelmedia varje dag. Det är ett nöje att se för de flesta människor som inte är förblindade av årtionden med kommunistdamm på gamla inrökta redaktioner.
Citera
2011-11-19, 11:56
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Struntprat. Avpixlat drar ju ner ljugbyxorna på gammelmedia varje dag. Det är ett nöje att se för de flesta människor som inte är förblindade av årtionden med kommunistdamm på gamla inrökta redaktioner.
Ja, avpixlat avslöjar en del lögner med de ersätter dem med nya påhitt. Avpixlat är fruktansvärt vinklat. Friatider har en mycket bättre inriktning. Avpixlats ideologi går inte ihop.
Citera
2011-11-19, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Det inlägget duger bra????

Finns det något exempel på när traditionell media plockat upp något avpixlat avslöjat i det inlägget? Nej, det är en random FB-användares egna utsagor om att traditionell media använde något Politiskt Inkorrekt skrev, dock fortfarande helt utan konkreta exempel eller länkar.

Du är jätterolig.
Ja det är så de fungerar, dessa sd-troll på nätet.
Någon, vem som helst, säger något som man gillar. Då är det fakta.
Därför tror de att sajter som Avpixlat sysslar med fakta.
Sådant som källkritik är egentligen underordnat.
Skrattretande.
Citera
2011-11-19, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Snarare drar de ner indirekt ner byxorna på de nättroll som tror på vad de skriver.
Det hela är mycket underhållande.
Citera
2011-11-19, 12:15
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Kulturelit eller inte, tomtarna på Avpixlat sysslar inte med journalistik
Att du inte fattar det är bara att beklaga.

Arma koleriker, höj blicken litet. Att Avpixlat inte håller hög klass journalistiskt är väl uppenbart för alla. Lika uppenbart som att de trots detta växer så att de knakar, medan förtroendet för "etablerade" journalister fortsätter dala.

Det finns två sätt att förklara det på. Det ena är att skylla allt på de okunniga rasistiska läsarna som inte själva förstår vad som är bra eller dåligt för att de inte uppfostrats hårt nog

Det andra är att allt fler vanliga medborgare - TROTS den pubertala nivån, fula layouten och respektlösa hanteringen av upphovsskyddat material - väljer AP/PI som källa till nyheter eftersom de där får läsa vad de upplever som relevanta, aktuella nyheter.

Är det så svårt att acceptera att även information lyder under lagen om tillgång och efterfrågan? Att det även där uppstår en "svart marknad" där man kan införskaffa det som inte säljs från tidningsstället?

Det ironiska i kråksången: Det finns en aktör som ger bort spännande, attraktiv, förbjuden information gratis! En - håll i dig nu - rebell. En svensk rebell. Och med tanke på hur just svensk media glorifierat allt som har med rebellers kamp mot överheten att göra sedan 1968 har man grundligt bäddat för Avpixlats framgång. För allt rebeller gör är ju bra! Che Guevara, Hamas, Luke Skywalker och Avpixlat slår uppåt, mot makten och Svensson älskar det. Så går det när indoktrinering slår tillbaka...
Citera
2011-11-19, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Det ironiska i kråksången: Det finns en aktör som ger bort spännande, attraktiv, förbjuden information gratis! En - håll i dig nu - rebell. En svensk rebell. Och med tanke på hur just svensk media glorifierat allt som har med rebellers kamp mot överheten att göra sedan 1968 har man grundligt bäddat för Avpixlats framgång. För allt rebeller gör är ju bra! Che Guevara, Hamas, Luke Skywalker och Avpixlat slår uppåt, mot makten och Svensson älskar det. Så går det när indoktrinering slår tillbaka...
Avpixlat slår inte uppåt.
Avpixlat slår nedåt, mot de svagaste i samhället.
I första hand mot invandrare, men också mot den outbildade arbetarklass som låter sig luras av Avpixlat och liknande sajters demagogi.
H. L. Mencken, en amerikansk kritiker, definierar en demagog som "en som predikar doktriner han vet är osanna, till folk han vet är idioter."
Citera
2011-11-19, 13:03
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Avpixlat slår inte uppåt.
Avpixlat slår nedåt, mot de svagaste i samhället.
I första hand mot invandrare, men också mot den outbildade arbetarklass som låter sig luras av Avpixlat och liknande sajters demagogi.
H. L. Mencken, en amerikansk kritiker, definierar en demagog som "en som predikar doktriner han vet är osanna, till folk han vet är idioter."

Skillnaden mellan dig och mig, Navelfluff, är att jag ser den "outbildade" arbetarklassens som de fria i det här fallet, då de ofta har kvar förmågan till kritiskt tänkande just för att de inte har genomgått den politiska skolning du tycks tro ger dig tolkningsföreträde.

Som invandrare ser jag inte hur Avpixlat slår mot mig, tvärtom är jag tacksam för kritiken mot såväl marxism som islamism, två företeelser som ställt till med omätbart lidande i mitt forna hemland. Det kusliga är att åsiktsförtycket här är och var värre (mer subtilt, diffust och kvävande) än vad det någonsin var i den kommunistiska enpartistat mina föräldrar valde komma hit från 1969, något min familj kunde konstatera så fort vi började umgås med andra "intellektuella" och konsumera svenska medier.

Här ska du få ett citat av mig, från boken 1984 av författaren George Orwell:

"If there is any hope it lies in the proles"
Citera
2011-11-19, 16:25
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Avpixlat klättrar oneklingen snabbt i Alexas ranking över Sveriges mest välbesökta sajter och ligger redan på plats 122!

http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info

När jag kollade för ett par dagar sedan var det 143!

Ska vi gissa Topp 100 i mitten av nästa vecka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in