Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Jag är livrädd för SD pga Avpixlat. Avpixlats språk gör att jag inte kan ta SD seriöst och jag tror att skillnaden mellan seriösa nationalister och SD enbart beror på Avpixlat.
Citat:
Dina "förklaringar" är bara löjliga bortförklaringar. Varför tycker du att SvD:s ledarsida och Axess ska komma undan så billigt?
Du menar, på fullt allvar, att Avpixlat hindrar dem?
Det är uppenbart att vi har ett likartat intryck av Avpixlat. Om AP hindrar dig från att "ta SD seriöst" måste du inse att det hindrar andra aktörer från att ta SD, och dess frågeställningar, och i längden hela mångkulturdebatten, seriöst. Sedan finns det en skillnad i att jag tror att SvD och Axess skulle kunna vridas i en mer och mer kritisk riktning, men att möjligheterna att göra det påverkas av hur man framställer sig själv och uttrycker sig. Men den diskussionen hör egentligen hemma i mediekrig-om-mångkulturen-tråden, där den förts ett antal gånger.
Citat:
De gör precis vad de vill, alldeles oavsett vad Avpixlat gör. I ditt hora/madonna-komplex inför den ganska tattiga SD-sidan ger du dem ett alldeles för stort inflytande.
Citat:
Jag får en känsla av att det inte bara är "formen" du ogillar hos Avpixlat och SD. Men det är lugnt. "Mästerkatten" tycker att du är toppen. Om alla hade varit som du hade "mästerkatten" kanske vågat plocka upp en SD-valsedel i förra valet...
There you go again. Du behöver faktiskt inte göra dig besväret att psykologisera fram ställningstaganden från mig runt Avpixlat och SD, det går utmärkt väl att läsa sig till dem. Och till skillnad från vad gäller dig kan man utgå från att mina inlägg representerar vad jag tycker även två-tre månader efter att de skrevs. Även om också jag kan ändra uppfattning om saker.