Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-09, 01:36
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Och du tycker såklart (precis som alla andra normala människor) att det är sjukt att det är så. Vad gör du själv för att bryta trenden? Eller vill du bara babbla? Jag klipper in ditt tidigare inlägg:

Jag får en känsla av att det inte bara är "formen" du ogillar hos Avpixlat och SD. Men det är lugnt. "Mästerkatten" tycker att du är toppen. Om alla hade varit som du hade "mästerkatten" kanske vågat plocka upp en SD-valsedel i förra valet...

Jag hajar inte riktigt vad du vill få ut av mig, men jag anar att jag hamnat i en tidigare diskussion mellan dig och Mästerkatten som jag inte känner till?

För att svara på dina frågor så drar jag mig förstås inte för att säga vad jag tycker om svensk invandringspolitik om det dyker upp i någon diskussion (den mediala debatten menar jag är ovanligt skitnödig) och du har rätt i att det inte endast är formen hos Sd och Avpixlat jag föraktar.

Vad är din inställning i frågan?
Citera
2011-12-09, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fearmongo
Vad är din inställning i frågan?
Jag är livrädd för SD pga Avpixlat. Avpixlats språk gör att jag inte kan ta SD seriöst och jag tror att skillnaden mellan seriösa nationalister och SD enbart beror på Avpixlat.
Citera
2011-12-09, 01:54
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Jag är livrädd för SD pga Avpixlat. Avpixlats språk gör att jag inte kan ta SD seriöst och jag tror att skillnaden mellan seriösa nationalister och SD enbart beror på Avpixlat.

"Enbart"? Avpixlat är ju hårt kopplat till Sd. Det är ju knappast så att sidans språkbruk och analyser, samt deras koppling till Counterjihadismen, skiljer sig från Sd.

Ska sova nu.
Citera
2011-12-09, 05:09
Medlem
Torontors avatar
Avxpixlat kommenterar en eventuell polisanmälan:
http://avpixlat.info/2011/12/08/datainspektionen-polisanmaler-avpixlat/

I och med uppmärksamheten hos Avpixlat antar jag att materialet från MigiLeaks nu läses av många gånger fler människor än tidigare.
Citera
2011-12-09, 06:59
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Avxpixlat kommenterar en eventuell polisanmälan:
http://avpixlat.info/2011/12/08/datainspektionen-polisanmaler-avpixlat/

I och med uppmärksamheten hos Avpixlat antar jag att materialet från MigiLeaks nu läses av många gånger fler människor än tidigare.

Ja, det skulle vara intressant att se en sådan statistik och en polisanmälan får jag precis motsatt effekt i och med att då skulle ännu flera besökare strömma till Avpixlat för att läsa ocensurerat.

Just nu är Avpixlat på plats 87 i Sverige och 138 andra sajter i Sverige har direktlänkar till Avpixlat! Starkt jobbat på bara en och en halv månad!

http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info
Citera
2011-12-09, 08:15
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Ja, det skulle vara intressant att se en sådan statistik och en polisanmälan får jag precis motsatt effekt i och med att då skulle ännu flera besökare strömma till Avpixlat för att läsa ocensurerat.

Just nu är Avpixlat på plats 87 i Sverige och 138 andra sajter i Sverige har direktlänkar till Avpixlat! Starkt jobbat på bara en och en halv månad!

http://www.alexa.com/siteinfo/avpixlat.info
Ja, vem hade hört talas om Migileaks tidigare? Antagligen i huvudsak de som livnär sig på migrationsbranchen och kände sig träffade av kritiken...
Citera
2011-12-09, 08:28
Medlem
Torontors avatar
Behovet av och ämnen för Avpixlat lär knappas minska i framtiden:
https://www.flashback.org/t1736645

Positivt var förstås att DN tog upp en del invandringsproblem. Rätt intressant att man granskat en del invandringsproblem samtidig som man låter Expo framföra propaganda.
Citera
2011-12-09, 09:02
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fearmongo
De gör sig enligt mig skyldiga till en ofantlig dubbelmoral i det här fallet. Som jag har fattat det brinner tokhuvuna på Avpixlat för rätten till att vara anonym, är de emot Fra med? (jag vet inte) Samtidigt ses det som en självklarhet att människor som inte har begått något brott ska hängas ut och där känsliga uppgifter som politisk hemvist eller sexuella preferenser ofta finns.

Ska vi hänga ut folk som söker socialbidrag med? Även om detta inte är allmänna handlingar så är väl principen den samma? Här begås massvis av felaktiga myndighetsbeslut som kostar ofantliga summor för oss andra förträffliga människor. Om någon anonym lägger ut dessa beslut på internet så är det moraliskt riktigt enligt Sd?
Det är allmänna handlingar.
Finns inget mer att säga om den saken.
Sverigedemokraterna är för FRA.
Citera
2011-12-09, 09:39
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0pkvast
Det är allmänna handlingar.
Finns inget mer att säga om den saken.
Sverigedemokraterna är för FRA.

Helt rätt, vem som helst kan få ut dessa offentliga handlingar om man kontaktar domstolen.
Citera
2011-12-09, 10:04
Medlem
Citat:

Citat:
Dina "förklaringar" är bara löjliga bortförklaringar. Varför tycker du att SvD:s ledarsida och Axess ska komma undan så billigt?

Du menar, på fullt allvar, att Avpixlat hindrar dem?

Det är uppenbart att vi har ett likartat intryck av Avpixlat. Om AP hindrar dig från att "ta SD seriöst" måste du inse att det hindrar andra aktörer från att ta SD, och dess frågeställningar, och i längden hela mångkulturdebatten, seriöst. Sedan finns det en skillnad i att jag tror att SvD och Axess skulle kunna vridas i en mer och mer kritisk riktning, men att möjligheterna att göra det påverkas av hur man framställer sig själv och uttrycker sig. Men den diskussionen hör egentligen hemma i mediekrig-om-mångkulturen-tråden, där den förts ett antal gånger.

Citat:
De gör precis vad de vill, alldeles oavsett vad Avpixlat gör. I ditt hora/madonna-komplex inför den ganska tattiga SD-sidan ger du dem ett alldeles för stort inflytande.

Citat:
Jag får en känsla av att det inte bara är "formen" du ogillar hos Avpixlat och SD. Men det är lugnt. "Mästerkatten" tycker att du är toppen. Om alla hade varit som du hade "mästerkatten" kanske vågat plocka upp en SD-valsedel i förra valet...

There you go again. Du behöver faktiskt inte göra dig besväret att psykologisera fram ställningstaganden från mig runt Avpixlat och SD, det går utmärkt väl att läsa sig till dem. Och till skillnad från vad gäller dig kan man utgå från att mina inlägg representerar vad jag tycker även två-tre månader efter att de skrevs. Även om också jag kan ändra uppfattning om saker.
Senast redigerad av mästerkatten 2011-12-09 kl. 10:06.
Citera
2011-12-09, 11:10
Medlem
Karmans avatar
Avpixlat nämns här i SvD i en egen artikel. Namnet är snart på allas läppar.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/avpixlat-kraver-petzalls-avgang_6696841.svd
Citera
2011-12-09, 11:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Det är uppenbart att vi har ett likartat intryck av Avpixlat. Om AP hindrar dig från att "ta SD seriöst" måste du inse att det hindrar andra aktörer från att ta SD, och dess frågeställningar, och i längden hela mångkulturdebatten, seriöst. Sedan finns det en skillnad i att jag tror att SvD och Axess skulle kunna vridas i en mer och mer kritisk riktning, men att möjligheterna att göra det påverkas av hur man framställer sig själv och uttrycker sig. Men den diskussionen hör egentligen hemma i mediekrig-om-mångkulturen-tråden, där den förts ett antal gånger.

Du och flera här i tråden gör det åt helvete för svårt för er. Avpixlat avslöjar de billiga lögner och mörkningar kring flykting och invandringspolitik som pågått i decennier.

Spegeln speglar den verklighet som finns. Och den gör det effektivt. Det är det viktiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in