2011-12-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Bara att skriva GRATTIS till Avpixlat som efter en trög start nu går från klarhet till klarhet som Sveriges bästa nyhetsförmedling av ocensurerade nyheter!

Jag håller med - i stort sett. Just nu t ex kläs ju Aftonbladet av i sin rapportering av gruppvåldtäkten i Mariannelund. Dessa stackars, stackars "flyktingar"! Precis därför behövs avpixlat, för att dra ner brallorna på vår urusla, förljugna press som helt enkelt förtiger vad det är som händer i landet. Bra!

Sedan ett bottennapp: några muslimska kvinnor kallas "kråkhucklen". Varför!? Vem vinner man över med ett sådant ord? När det antagligen är så att det slipas på anmälningar om hets mot folkgrupp för att stänga ner sajten, varför ska man vara slängig i sitt sätt att uttrycka sig?

Sedan ett JÄTTEBRA inlägg, det som gör jämförelsen med näthat och på ett pedagogiskt och demokratiskt föredömligt sätt jämför näthat som drabbar båda sidor och förkastar båda! Detta är att leva upp till det stora, idealistiska som avpixlat KAN vara: en fyrbåk av demokratiskt sinnade dissidenter som står upp för yttrandefrihet och tolerans. Principfast, oklanderligt försvar av frihet och de värden som gått förlorade i vårt propagandasystem.

Så, som sagt, jag håller i stort med dig. Avpixlat BEHÖVS och jag hoppas SD är beredda att backa upp sajten ekonomiskt och juridiskt om det krävs. För utan en egen kanal att få ut sitt budskap är det partiet illa ute som Sverige ser ut idag.
Citera
2011-12-06, 13:34
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Finns det något som visar hur många läsare som Avpixlat har?
Citera
2011-12-06, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress

Längst till höger på sidan finns en röd "knapp" där det står antalet läsare på sidan just nu. I detta nu 685 läsare.
Citera
2011-12-06, 14:38
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag håller med - i stort sett. Just nu t ex kläs ju Aftonbladet av i sin rapportering av gruppvåldtäkten i Mariannelund. Dessa stackars, stackars "flyktingar"! Precis därför behövs avpixlat, för att dra ner brallorna på vår urusla, förljugna press som helt enkelt förtiger vad det är som händer i landet. Bra!
Håller med dig helt, fast egentligen tycker jag det är otroligt tråkigt att svenska medier väljer att inte skriva om verkligheten!
Citat:

Sedan ett bottennapp: några muslimska kvinnor kallas "kråkhucklen". Varför!? Vem vinner man över med ett sådant ord? När det antagligen är så att det slipas på anmälningar om hets mot folkgrupp för att stänga ner sajten, varför ska man vara slängig i sitt sätt att uttrycka sig?

Absolut håller jag med dig till hundra procent och jag har skrivit flera gånger om liknande bottennapp i början och Avpixlat borde ha någon som kollar ordvalen i artiklarna för "kråkhucklen" hör naturligtvis inte hemma på Avpixlat och skrämmer snarare bort än lockar de nya läsarna!

Citat:
Så, som sagt, jag håller i stort med dig. Avpixlat BEHÖVS och jag hoppas SD är beredda att backa upp sajten ekonomiskt och juridiskt om det krävs. För utan en egen kanal att få ut sitt budskap är det partiet illa ute som Sverige ser ut idag.

Ja, vi har nog totalt lika uppfattning när det gäller Avpixlat! SD lär väl ha något eget på gång som kommer i början av nästa år (minns inte namnet på sajten just nu), men vi får väl se hur det utvecklar sig.

Trist dock att sajter som Avpixlat ska behövas, för hade gammelmedierna bemödat sig att skriva om verkligeheten hade det inte behövts sådana sidor.
Citera
2011-12-06, 14:45
Medlem
Fula Gubbens avatar
Nu jävlar lär det bli drag på avpixlat, med tanke på den kulturberikande gruppvåldtäkten i Småland. Det är stackars flyktingar som tvingats begå en flera timmar lång våldtäkt pga svenskarnas strukturella rasism... hörde jag Fredrik Reinfeldt säga, i alla fall.

Håll ögonen på detta case och skicka vidare!
http://avpixlat.info/2011/12/06/kvin...ngforlaggning/

- F.G
Citera
2011-12-06, 14:57
Medlem
Psycho-Killers avatar
Tyvärr har Avpixlat till o från ett riktigt dåligt språk, både grammatiskt, innehållsmässigt och i värderingar.

Varför inte rapportera händelser med ett mer objektivt språk?
Det finns ingen som helst anledning att använda nedsättande beteckningar eller att utmåla hela grupper som gärningsmän - de slutsatserna klarar läsaren så bra själv om de skulle behövas.
Citera
2011-12-06, 15:31
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Tyvärr har Avpixlat till o från ett riktigt dåligt språk, både grammatiskt, innehållsmässigt och i värderingar.

Det finns ingen som helst anledning att använda nedsättande beteckningar eller att utmåla hela grupper som gärningsmän - de slutsatserna klarar läsaren så bra själv om de skulle behövas.

De skulle vinna på att uttrycka sig betydligt mer moget i sina artiklar. Bort med ord som "kråkhucklena" och liknande annars har jag svårt att ta dem som seriösa. Jag antar att de vill vara seriösa.
Citera
2011-12-06, 15:44
Medlem
Torontors avatar
Lite blandad till språkbruket. Ett känslosamt språk kan vara roligare att läsa och locka fler läsare.
Citera
2011-12-06, 15:47
Medlem
oordnings avatar
vilken tvåbarnsmamma går på en fest i en flyktingförläggning? aja sjukt iaf.
Citera
2011-12-06, 15:57
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oordning
vilken tvåbarnsmamma går på en fest i en flyktingförläggning? aja sjukt iaf.
Om man inte känner till den mycket stora överrepresentation för våldtäkter utan bara får höra hur fantastiska "flyktingarna" är och hur synd det är om dessa så får det konsekvenser. I dagens läge bör man ha vissa grundläggande kunskaper om diverse realiteter för att minimera riskerna med multikultisamhället. Alla bör läsa Avpixlat.
Citera
2011-12-06, 15:59
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer

Jag håller med dig helt!

Fruktansvärt dåligt språk och ordval i vissa artiklar!

Avpixlat behövs naturligtvis i mediacensurens Sverige, men ibland är det riktigt låga artiklar och ordval som inte hör hemma på en seriös nyhetsförmedling.

Avpixlat har potential att bli en av Sveriges absolut största nyhetssajter, men då får de inte släppa igenom vissa lågvattenmärken till artiklar!

Jag förstår givetvis att det är många helt olika personer som skriver, men det borde finnas en "redaktion" som granskar det som skrivs och inte släpper igenom en del av de "artiklar" som publiceras!

Annars tycker jag rent generellt att Avpixlats blivit bättre efter några riktigt dåliga artiklar i början, men fortfarande slipper det igenom en del med alldeles för dålig kvalitet och för dåligt språk.
Citera
2011-12-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
ja det står i högra hörnet

har kollat avpixlat nu, verkar bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in