2011-12-06, 13:09
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Bara att skriva GRATTIS till Avpixlat som efter en trög start nu går från klarhet till klarhet som Sveriges bästa nyhetsförmedling av ocensurerade nyheter!
Jag håller med - i stort sett. Just nu t ex kläs ju Aftonbladet av i sin rapportering av gruppvåldtäkten i Mariannelund. Dessa stackars, stackars "flyktingar"! Precis därför behövs avpixlat, för att dra ner brallorna på vår urusla, förljugna press som helt enkelt förtiger vad det är som händer i landet. Bra!
Sedan ett bottennapp: några muslimska kvinnor kallas "kråkhucklen". Varför!? Vem vinner man över med ett sådant ord? När det antagligen är så att det slipas på anmälningar om hets mot folkgrupp för att stänga ner sajten, varför ska man vara slängig i sitt sätt att uttrycka sig?
Sedan ett JÄTTEBRA inlägg, det som gör jämförelsen med näthat och på ett pedagogiskt och demokratiskt föredömligt sätt jämför näthat som drabbar båda sidor och förkastar båda! Detta är att leva upp till det stora, idealistiska som avpixlat KAN vara: en fyrbåk av demokratiskt sinnade dissidenter som står upp för yttrandefrihet och tolerans. Principfast, oklanderligt försvar av frihet och de värden som gått förlorade i vårt propagandasystem.
Så, som sagt, jag håller i stort med dig. Avpixlat BEHÖVS och jag hoppas SD är beredda att backa upp sajten ekonomiskt och juridiskt om det krävs. För utan en egen kanal att få ut sitt budskap är det partiet illa ute som Sverige ser ut idag.