Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-07, 19:28
Medlem
inertia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
När Wikileaks offentliggjorde uppgifter som hotade många människors väl och ve, då applåderade Pk-media. Då var det bra att riskera andra människors liv, för det gynnade deras vänsterliberala agenda.

När nu Migileaks gör detsamma, är det tydligen inte lika kul längre för PK-hycklarna. För det går emot deras övergripande religion; massinvandringens välsignelse.

Och där kom det sedvanliga tugget om PK hit och icke-PK dit. Två fel gör inte ett rätt eller vad säger man?
Citera
2011-12-07, 20:29
Medlem
loqus avatar
Först tyckte jag Avpixlat var sämre än PI. Men så efter ett tag, just nu, så tycker jag nog Avpixlat är bättre. Jag tycker fortfarande Politiskt Inkorrekt är ett bättre namn. Men jag tycker Avpixlat är bättre för att det är inte bara Islam, Islam, Islam, och dessutom tycker jag faktiskt de har "högre i tak", och det gillar jag verkligen. Och så tycker jag att kvaliten på artiklarna både innehållsmässigt och språkligt ofta är bra. Funderar på att skänka lite pengar, men jag ogillar att de inte redovisar vilka intäkter och utgifter de har. Man förväntas bara sätta in pengar.
Senast redigerad av loqu 2011-12-07 kl. 21:04.
Citera
2011-12-07, 22:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inertia.
Och där kom det sedvanliga tugget om PK hit och icke-PK dit. Två fel gör inte ett rätt eller vad säger man?

En sanning tål att upprepas flera gånger. Eller hur?
Citera
2011-12-07, 22:04
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fearmongo
Fast jag har aldrig hört talas om att någon seriös nyhetskanal skulle ha gjort något liknande. Och jag ber dig, gå in och läs igenom kommentarerna, att tro att idioti och rättshaverism skulle kunna bli mainstream så som SD verkar gör är befängt.

Nej, men du pratar ju om de som kommenterar. Så du har inte sett några stolliga kommentarer i det som du kallar "seriösa nyhetskanaler"?

Och var det inte Aftonbladet som initierade denna "undersökning"? Men kanske inte ens du räknar dem till en "seriös nyhetskanal"?
Senast redigerad av Karman 2011-12-07 kl. 22:06.
Citera
2011-12-07, 22:59
Medlem
Hur många av er som skriver här på FB och liknade media är nöjda med att skriva ett anonymt inlägg?

Eller använder ni er också av den demokratiska möjligheten som finns, att till olika myndigheter göra anmälningar.

Ett exempel: Jag har ställt en fråga till Skolverket ang EXPO-s "utbildningsverksamhet" på våra skolor.
Skall våra skatter gå till denna verksamhet.
EXPO debiterar 10.500kr + moms för ett föredrag.

Svara gärna-TACK!
Citera
2011-12-07, 23:26
Medlem
inertia.s avatar
Citat:
En sanning tål att upprepas flera gånger. Eller hur?

Vet inte riktigt vad du syftar på eftersom det enda vi har sagt hittills är att MigiLeaks hänger ut folk och att WikiLeaks hänger ut folk. Ingen har väl nekat till det ena eller andra så ja, upprepa det om du känner för det men fortfarande så är det MigiLeaks vi talar om här och att de hänger ut folk är vidrigt då det kan medföra konsekvenser som Avpixlat inte kommer ta ansvar för.
Citera
2011-12-07, 23:49
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Nej, men du pratar ju om de som kommenterar. Så du har inte sett några stolliga kommentarer i det som du kallar "seriösa nyhetskanaler"?

Och var det inte Aftonbladet som initierade denna "undersökning"? Men kanske inte ens du räknar dem till en "seriös nyhetskanal"?

Vad menar du? Det är ju sidan själv som lägger fram en helt klart kapad webundersökning som en "nyhet". Sen finns det förstås foliehattar i alla kommentarsfält, men det som utmärker Avpixlat är ju att majoriteten av kommentarerna pratar som om vi lever i DDR och alla möjliga konspirationsteorier som tydligen hela landet förutom de själva är inblandade i. Detta är inte en tolkning av vad deras skribenter framför, utan endast en förlängning.

Folie är det nya PK på Avpixlat.
Citera
2011-12-07, 23:52
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastenders
Hur många av er som skriver här på FB och liknade media är nöjda med att skriva ett anonymt inlägg?

Eller använder ni er också av den demokratiska möjligheten som finns, att till olika myndigheter göra anmälningar.

Ett exempel: Jag har ställt en fråga till Skolverket ang EXPO-s "utbildningsverksamhet" på våra skolor.
Skall våra skatter gå till denna verksamhet.
EXPO debiterar 10.500kr + moms för ett föredrag.

Svara gärna-TACK!

Jag skriver mail till alla som jag anser har en tvivelaktig artikel/agenda/ren lögn publicerad.
Jag har skrivit till Expo och många av ljugmedias tidskrifter.
Det vanligaste är att jag inte får svar alls, får jag svar så är det oftast en ren lögn, alternativt de säger rakt ut att eftersom folk tycker fel så måste de försöka påverka åt rätt håll.

Nej, jag tänker inte ge dig orginalmailen eftersom jag inte vill outa mig.
Senast redigerad av 0Thor0 2011-12-08 kl. 00:02.
Citera
2011-12-08, 04:38
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
År 1944 startade tidningen Expressen som en motvikt till det då nazistvänliga Aftonbladet.
År 2011 startade sajten Avpixlat som en motvikt till det då vänsterfascistvänliga Aftonbladet.

Historien upprepar sig.

Japp, det var en kort och bra sammanfattning!
Citera
2011-12-08, 04:58
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Vad menar du? Det är ju sidan själv som lägger fram en helt klart kapad webundersökning som en "nyhet".

Är alla skolvalsresultat från 2010 också "kapade" där Sverigedemokraterna t o m hade egen majoritet i många skolor?

http://avpixlat.info/2011/12/07/sds-siffror-i-skolval-uppror/
Citera
2011-12-08, 06:08
Medlem
s0pkvasts avatar
Citat:
Vad menar du? Det är ju sidan själv som lägger fram en helt klart kapad webundersökning som en "nyhet". Sen finns det förstås foliehattar i alla kommentarsfält, men det som utmärker Avpixlat är ju att majoriteten av kommentarerna pratar som om vi lever i DDR och alla möjliga konspirationsteorier som tydligen hela landet förutom de själva är inblandade i. Detta är inte en tolkning av vad deras skribenter framför, utan endast en förlängning.

Folie är det nya PK på Avpixlat.
Vilka belägg har du för att sidan är kapad?
Citera
2011-12-08, 07:37
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0pkvast
Vilka belägg har du för att sidan är kapad?

Jaja visst ok då , Sd får 23 % och deras internetkrigare har aldrig kapat någon obetydlig undersökning på nätet.

Är alla Sverigedemokrater på nätet verkligen dumma i huvet? Läser man Avpixlat får man fan det intrycket. Det måste väl fan finnas något bättre än Kent Ekeroth om man vill ha mindre invandring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in