2011-12-07, 10:27
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Lugna dig lite nu. Om du tittar lite mer på Avpixlat så ser du att man också redovisar seriösa undersökningar, från seriösa institut.

Och visst många är outbildade i statistiska undersökningsmetoder och drar förhastade slutsatser, men det gäller sannerligen inte bara SD-sympatisörer...

Fast jag har aldrig hört talas om att någon seriös nyhetskanal skulle ha gjort något liknande. Och jag ber dig, gå in och läs igenom kommentarerna, att tro att idioti och rättshaverism skulle kunna bli mainstream så som SD verkar gör är befängt.
Citera
2011-12-07, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fearmongo
http://avpixlat.info/2011/12/06/sver...na-23-procent/

Jag råkade segla in på den sidan i morse och fick se ovanstående länk. Seriöst? Värderar verkligen foliehattarna på avpixlat en kapad AB-undersökning som nyhetsvärdig?

Och sen kommentarerna.... Det är omöjligt att ta Sd seriöst så länge som deras anhängare mest verkar bestå av konspirationsteoretiker som tror att aftonbladets web-undersökning bevisar en konspiration av fusk bland alla mätinstitut i Sverige.

Du råkade efter du hade läst Oisín Cantwell lilla fina kolumn? http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle14042401.ab
Citera
2011-12-07, 10:53
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankantrettio
Du råkade efter du hade läst Oisín Cantwell lilla fina kolumn? http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle14042401.ab

Nej jag läser inte Aftonbladet eftersom jag aldrig vill läsa detaljer om Lets Dance-Lenas nakenckock eller vill veta vad Zlatans tatueringar betyder.

Läste dock kolumnen nu och den stämmer väl rätt bra?
Citera
2011-12-07, 12:58
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingVision
Tänker på ovanståendes citat när jag skriver detta.

Debatten mellan Annie Lööf och Jimmie Åkesson. Annie Lööf erkänner att det finns integrationsproblem i landet men menar på att det löser vi genom att ta hit ännu mer invandrare. Smart.

Någon som sett denna artikel på avpixlat med? http://avpixlat.info/2011/12/06/sver...na-23-procent/

Då är det ganska uppenbart att det är dom svenska/kristna som är problemet och därför tar dom hitt mer muslimer för att lösa problmet.
Senast redigerad av Medve 2011-12-07 kl. 13:05.
Citera
2011-12-07, 13:04
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fossmo
Håller med, har märkt ett flertal gånger de senaste veckorna att språket kan vara lite väl provocerande.
Tex. i artikeln om det 16-årige våldtäktsmannen, det hela inleds med "Den 16-årige svarte invandrare". Det är inget jag stör mig på eller så men jag tycker det är onödigt att skriva att han var svart, dels eftersom det framgår tydligt av bilden men också för att det i dagens klimat utan problem kan användas som "bevis" för att AP består av ett gäng rasister. Jag tror många Svenssons håller med om det, även om de är kritiska till invandringspolitiken, det skadar bara och får AP att verka oseriösa i mångas ögon.

BTW såg jag att AP har 982 besökare i detta nu

Det var bland annat den artiklen jag tänkte främst på, räker ju skriva Mörk afrikan eller afrikan bara folk fattar ju, när skrivbenten drog ut på det hela geneom att skriva afrikan, svart och invandrare så känndes det som att han vill skriva jävla och lite mer ner tryckande ord.

Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Helt rätt, men tänk på att det är en lös sammansättning av olika skribenter som säkert inte ens känner varandra och skriver på helt ideell basis och vissa "artiklar" skulle inte släppts igenom för det är ibland ett mycket dåligt språkbruk, men tyvärr behövs sajter som Avpixlat!

Trevligt att läsa att de också nu tagit över den tvångsnedstängda MigiLeaks och även alla gamla artiklar från den sajten!

Jag skulle dock även vilja se alla gamla artiklar och kommentarer från Politiskt Inkorrekt på någon ny adress hos Avpixlat!

Men skrivbenterna borde ju prata med varandra innan dom postar nåt så den ser lite mer proffsig ut, liksom finns säkert massa osäkra människor som möjligen vill veta sanningen om grejer, men dom kommer ju bli svårare att övertala om Avpixlat forsätter att skriva hatiskt, vill se mer mognand och är ganska säker på att avpixlat läser här också.

Annars tycker jag också att det är en bra sida och den behövs.
Citera
2011-12-07, 14:40
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Fast jag har aldrig hört talas om att någon seriös nyhetskanal skulle ha gjort något liknande. Och jag ber dig, gå in och läs igenom kommentarerna, att tro att idioti och rättshaverism skulle kunna bli mainstream så som SD verkar gör är befängt.

Fast omröstningen som ger Sveridemokraterna 23 procent finns ju på Aftonbladet och inte på Avpixlat! Fast jag ger dig ändå rätt, Aftonbladet är helt klart ingen "seriös nyhetskanal".
Citera
2011-12-07, 15:15
Medlem
Fearmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Fast omröstningen som ger Sveridemokraterna 23 procent finns ju på Aftonbladet och inte på Avpixlat! Fast jag ger dig ändå rätt, Aftonbladet är helt klart ingen "seriös nyhetskanal".

Var omröstningen låg spelar väl ingen roll? Tror du själv att den på något sätt avspeglar verkligheten?
Citera
2011-12-07, 15:30
Medlem
inertia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Jag är ganska oinsatt i hur migrationsdomstolarna arbetar och tycker att det är en vettig sak att granska. Man borde dock, så som Wikileaks gjort i de flesta av sina dokumentsamlingar, sträva efter att så långt som möjligt anonymisera de personer som förekommer i materialet. Det är ju egentligen inte de enskilda asylsökandena som är föremål för granskningen utan migrationsdomstolarna. För en sajt som Avpixlat finns förstås ett problem i att man kan anklagas för att helt enkelt ljuga om man inte länkar till domarna utan endast refererar dem, men man skulle ju kunna skriva ut målnummer utan att nämna namn t.ex.

Jag är av en helt annan åsikt än förmodligen de flesta här när det tex kommer till migrationspolitiken men jag tycker, precis som du, att det är bra att man granskar migrationsdomstolar. Det finns alternativ till att helt sonika hänga ut människor och riskera deras liv på detta sättet. Som du säger så hade det räckt med att hänvisa till målnumret och helt skippa att hänga ut de med namn, adress och födelsedatum.
Citera
2011-12-07, 16:21
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Var omröstningen låg spelar väl ingen roll? Tror du själv att den på något sätt avspeglar verkligheten?

Kanske inte idag, men om några år tror jag faktiskt att den undersökningen avspeglar verkligheten, precis som i de flesta länder i Europa där man inte har mediacensur som i Sverige.
Citera
2011-12-07, 16:36
Medlem
Herre gud vilka obegåvade kommentarer angående mer troliga orsaker bakom kriminalitet. Och vilka otroligt många "sanningar" som presenteras helt utan några belägg alls och helt utan djupare analysförmåga. Flertalet av dem säkert och totalt felaktiga. Men visst, vägra se att världen är mer komplex än vad ni förmår ta in. Avpixlat, ett renodlat SD-forum ingenting annat och SD attreherar verkligen enfaldiga människor. Tröttsamt!
Citera
2011-12-07, 18:00
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galanthus
Herre gud vilka obegåvade kommentarer angående mer troliga orsaker bakom kriminalitet. Och vilka otroligt många "sanningar" som presenteras helt utan några belägg alls och helt utan djupare analysförmåga. Flertalet av dem säkert och totalt felaktiga. Men visst, vägra se att världen är mer komplex än vad ni förmår ta in. Avpixlat, ett renodlat SD-forum ingenting annat och SD attreherar verkligen enfaldiga människor. Tröttsamt!

Tvärtom låter du som en person som tror att det är 1989 fortfarande, och diverse sociologiska flum-bortförklaringar räcker för att censurera bort oliktänkade "nazister" m fl. Ta du och glöm allt flum du läst i dagstidningarna, börja om på noll och tänk förutsättningslöst och fördomsfritt igenom hela situationen vad gäller sydländska invandrares beteende i Sverige, så trillar poletten nog ner.

- F.G
Citera
2011-12-07, 18:37
Medlem
Bengrots avatar
År 1944 startade tidningen Expressen som en motvikt till det då nazistvänliga Aftonbladet.
År 2011 startade sajten Avpixlat som en motvikt till det då vänsterfascistvänliga Aftonbladet.

Historien upprepar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in