Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Du verkar ha någon form av kognitivt relaterade problem, vilket gör att det känns både hopplöst och meningslöst att besvara din fråga för ~4:e gången?
Tolkningsföreträde fungerar som bekant åt båda hållen.
Haha du är helt sanslös. Jag ber dig bara att svara på om de av mig listade felaktigheterna enligt dig är sanna. Det jag tycker är sjukast med hela din approach till den här diskussionen är att du fortsätter hävda att du svarat på dom när vem som helst kan se att du inte har gjort det. Det enda du har skrivit är tolkning, tolkning, tolkningsföreträde, tolkningsföreträde, fast mina citat är helt otolkade. Om du anser att de är sanna för att DU vill utnyttja det du kallar tolkningsföreträde så säg det i så fall.
Säg: Ja, de är sanna för jag tolkar de som sanna och utnyttjar mitt tolkningsföreträde.
Citat:
2) Precis, nu är vi framme vid pudelns kärna, det du "for real" är sugen att diskutera, eftersom det passar din världsbild så bra, tyvärr intresserar det inte mig på samma sätt.
Jag kan bara hålla med om att du faktiskt klarade av att citera dina valda stycken rätt, [b]tyvärr så intresserar de av Avpixlat korrekt citerade gruppledarnas svar mig mer, vilket är själva kärnan i detta och det jag svarat på, dvs att Avpixlat citerade gruppledarnas svar korrekt och i princip ordagrant.
Okej. Jag tycker att det är en märklig inställning att inte tycka att det är intressant att ens favoritsite ljuger på så många ställen i en artikel, men jag accepterar att du aldrig kommer uttala dig om det.
Citat:
3) Denna kronjuvelen av dina frågor, har jag redan svarat på:
Med det sagt så är vi tillbaka igen, hur du/jag tolkar/anser vad andemeningen i Avpixlats artikel är.
Där är jag rädd att vi inte kommer till ett "rätt" eller "fel" svar, då vi med stor säkerhet inte delar världsbild.
Okej. Du är superluddig och vägrar fortfarande efter fem försök att svara rakt på frågan om mina exempel är sanningsenliga eller inte, men jag tror att du menar att du anser att hela artikeln är sann, eftersom du utyttjar ditt tolkningsföreträde och tolkar de som sanna. Eller möjligen på grund av att din världsbild gör dom till sanna.
Isf har du rätt, det finns inte mycket att diskutera. Jag anser att det är sinnessjukt att inte se att mina exempel är påhittade åsikter och uttalanden av avpixlat. Detta anser jag eftersom dessa åsikter och uttalanden inte finns med i den enda källa som anges.
Men tycker du att det har med tolkningsföreträde att göra så visst. Ha det fint i den bubblan.