Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-24, 21:57
Medlem
Bengrots avatar
Jag hoppas verkligen att Avpixlat öser på med bra artiklar efter den här gratisreklamen. Väl balanserade och inte alltför kontroversiella så att tom den mest oinsatte kan läsa utan att störas och börja förstå vad som håller på att hända med vårt land.
Citera
2012-01-24, 22:09
Medlem
Bra reklam för avpixlat! tycker absolut alla papperslösa ska ut! Vi måste börja tänka på våra egna i samhället! Goood!!!!
Citera
2012-01-24, 22:30
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Vad kommer att bli historiskt? I vad ligger lögnen? Enligt dej alltså, inte enligt Avpixlats propagandaförsvar.
Lögn och lögn. Desinformation och partisk journalistik snarare.

1. Vad i helvete är rasistisk kritik mot politik? Seriöst, jag trodde mer om DN.
2. Avpixlat (en sida som jag f ö besökte första gången för fem minuter sedan) uppmanar till något som vi i vanliga fall prisar; nämligen civilkurage. Men tydligen så är det inte lika populärt om de som drabbas är invandrare. Istället lovprisar man uppmuntran till brott (att gömma avvisade utlänningar).
3. Det handlar inte om flyktingar, vilket media hävdar. Så ja, där har du ju i alla fall en lögn.
Senast redigerad av HC47 2012-01-24 kl. 22:33.
Citera
2012-01-24, 22:31
Medlem
J0Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Lika mycket censur och propaganda där som på nån annan sida. De skriver BARA om allt negativt som invandringen och muslimer gör. Inte om hur många invandrare som jobbar, som betalar skatt, som gör bra saker, som äger företag, som hjälper och stärker. De fokuserar ENBART på det som är negativt vilket ger en skev bild av HELHETEN.

De skriver ju inget om judendomen eller vad judarna gör. De skriver inget om katolicismen och den skiten.

De är en intresseorganisation för navelskåderi inom invandrarbrott enbart för att de stödjer SD som lever på detta hat.

Att Avpixlat ligger högt på olika listor beror enbart på att de är duktiga på att skicka runt länkar, att de går in och boostar sidan varenda dag. En god vän till mig byggde sidräknare och sidsnurror och la ut på massor av olika siter enbart för att få upp ratingen. Blondbella gjorde likadant... hon hade fan inte 500 000 unika besökare per dag... allt var fejkt... Jag är rätt säker på att så är det även för A.P

Det första stycket som du skriver låter ungefär som någonting klantskallen Erik Ullenhag brukar rapa upp när tillfälle ges. "Bla Bla Bla... Vi ska komma ihåg att 600000 invandrare gåt till jobbet varje dag LALALA"
Är det inte märkligt hur konstant den siffran tycks vara? Eller vänta nu, inte kan det väl ha blivit en (passande) floskel?

För övrigt så är jag inte ett dugg förvånad om Blondbella, eller vad den där bloggen nu kallas, har många besökare när cirka nittiofyra procent av de berättigade röstade fram den samhällsutveckling som nu råder.
Citera
2012-01-24, 22:36
Medlem
Kim-Ju-Holts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Samma finansiär som sist

Kent Alexander Ekeroth
Kung Oscarsväg 1
222 40 LUND

BGNR: 759-1829

Den som donerar skänker pengar direkt till sds riksdagsman.

Här luktar EXPO, sann politiskt korrekt odör
Citera
2012-01-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Thor0
Du verkar ha någon form av kognitivt relaterade problem, vilket gör att det känns både hopplöst och meningslöst att besvara din fråga för ~4:e gången?
Tolkningsföreträde fungerar som bekant åt båda hållen.

Haha du är helt sanslös. Jag ber dig bara att svara på om de av mig listade felaktigheterna enligt dig är sanna. Det jag tycker är sjukast med hela din approach till den här diskussionen är att du fortsätter hävda att du svarat på dom när vem som helst kan se att du inte har gjort det. Det enda du har skrivit är tolkning, tolkning, tolkningsföreträde, tolkningsföreträde, fast mina citat är helt otolkade. Om du anser att de är sanna för att DU vill utnyttja det du kallar tolkningsföreträde så säg det i så fall.

Säg: Ja, de är sanna för jag tolkar de som sanna och utnyttjar mitt tolkningsföreträde.

Citat:
2) Precis, nu är vi framme vid pudelns kärna, det du "for real" är sugen att diskutera, eftersom det passar din världsbild så bra, tyvärr intresserar det inte mig på samma sätt.
Jag kan bara hålla med om att du faktiskt klarade av att citera dina valda stycken rätt, [b]tyvärr så intresserar de av Avpixlat korrekt citerade gruppledarnas svar mig mer, vilket är själva kärnan i detta och det jag svarat på, dvs att Avpixlat citerade gruppledarnas svar korrekt och i princip ordagrant.

Okej. Jag tycker att det är en märklig inställning att inte tycka att det är intressant att ens favoritsite ljuger på så många ställen i en artikel, men jag accepterar att du aldrig kommer uttala dig om det.

Citat:
3) Denna kronjuvelen av dina frågor, har jag redan svarat på:

Med det sagt så är vi tillbaka igen, hur du/jag tolkar/anser vad andemeningen i Avpixlats artikel är.
Där är jag rädd att vi inte kommer till ett "rätt" eller "fel" svar, då vi med stor säkerhet inte delar världsbild.

Okej. Du är superluddig och vägrar fortfarande efter fem försök att svara rakt på frågan om mina exempel är sanningsenliga eller inte, men jag tror att du menar att du anser att hela artikeln är sann, eftersom du utyttjar ditt tolkningsföreträde och tolkar de som sanna. Eller möjligen på grund av att din världsbild gör dom till sanna.

Isf har du rätt, det finns inte mycket att diskutera. Jag anser att det är sinnessjukt att inte se att mina exempel är påhittade åsikter och uttalanden av avpixlat. Detta anser jag eftersom dessa åsikter och uttalanden inte finns med i den enda källa som anges.

Men tycker du att det har med tolkningsföreträde att göra så visst. Ha det fint i den bubblan.
Citera
2012-01-24, 23:28
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Lika mycket censur och propaganda där som på nån annan sida. De skriver BARA om allt negativt som invandringen och muslimer gör. Inte om hur många invandrare som jobbar, som betalar skatt, som gör bra saker, som äger företag, som hjälper och stärker. De fokuserar ENBART på det som är negativt vilket ger en skev bild av HELHETEN.
Du säger det själv, sidan fungerar precis som vilken annan nyhetssida som helst, så vad är problemet? Nyhetssidor vill inte skriva om humanitära insatser i Afghanistan. De vi skriva om vem som blev knivad på krogen i helgen. Sånt som skapar rubriker. Sånt som lockar läsare.

Om alla är lika vinklade, varför är AP värre då? Hur kan de ge en skevare bild av verkligheten då?
Citera
2012-01-24, 23:51
Medlem
NiklasUnknowns avatar
Citat:

De skriver ju inget om judendomen eller vad judarna gör. De skriver inget om katolicismen och den skiten.

De är en intresseorganisation för navelskåderi inom invandrarbrott enbart för att de stödjer SD som lever på detta hat.

Att Avpixlat ligger högt på olika listor beror enbart på att de är duktiga på att skicka runt länkar, att de går in och boostar sidan varenda dag. En god vän till mig byggde sidräknare och sidsnurror och la ut på massor av olika siter enbart för att få upp ratingen. Blondbella gjorde likadant... hon hade fan inte 500 000 unika besökare per dag... allt var fejkt... Jag är rätt säker på att så är det även för A.P

Allt du nämner där skriver redan PK-media om så Avpixlat väljer att ta upp det som inte nämns!
Citera
2012-01-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Jag hoppas verkligen att Avpixlat öser på med bra artiklar efter den här gratisreklamen. Väl balanserade och inte alltför kontroversiella så att tom den mest oinsatte kan läsa utan att störas och börja förstå vad som håller på att hända med vårt land.

Det här tål att upprepas. Ett bra grepp skulle vara att få in artiklar från mainstreamtidningar i Norge: dessa kan inte avfärdas som rasistisk propaganda. Ta t ex den där artikeln i Nettavisen där det skrivs rakt ut att de ökande ficktjuverierna begås av nordafrikaner och östeuropéer. Att sådant skrivs rakt ut i norsk media kan bli en tankeställare för nytillkomna.
Citera
2012-01-25, 00:26
Medlem
Avpixlat må ha både goda och sämre sidor. Men det som stör mig mest är hur "journalisterna" skriver.
De kommer aldrig bli tagna på allvar om de formulerar sig som 17åriga Svenska-b elever.
Citera
2012-01-25, 01:54
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse

...Isf har du rätt, det finns inte mycket att diskutera. Jag anser att det är sinnessjukt att inte se att mina exempel är påhittade åsikter och uttalanden av avpixlat. Detta anser jag eftersom dessa åsikter och uttalanden inte finns med i den enda källa som anges.

Men tycker du att det har med tolkningsföreträde att göra så visst. Ha det fint i den bubblan.

Trams! Vad du vill ha det till och anser, överenstämmer knappast med hur jag ser på det, självklart är din syn och åsikter om Avpixlat inget som jag ens överväger att ta hänsyn till.
Att du sedan blir ledsen över detta känns oerhört glädjande, faktum är att jag behövde ett leende. Tack!

Bästa av allt är, när jag tänker på vilken enormt bra opinionsbildare Avpixlat är redan nu.
Fortsätter Avpixlat på samma spår, så kommer det få genomslag på valresultatet 2014.
Det riktigt värmer när man ser gammelmedia kommentera Avpixlat, eftersom jag vet vilken härlig gratis reklam det är.

Det finns så mycket påhittat av så många medier att filtrera kraftigt är att rekommendera, det borde du med göra!
Det svider att du inte har ensamrätt på att anse/tycka saker och ting, märker jag, mitt tips är att du helt enkelt får börja vänja dig.
Senast redigerad av 0Thor0 2012-01-25 kl. 02:18.
Citera
2012-01-25, 03:11
Bannlyst
Citat:
Trams! Vad du vill ha det till och anser, överenstämmer knappast med hur jag ser på det, självklart är din syn och åsikter om Avpixlat inget som jag ens överväger att ta hänsyn till.
Att du sedan blir ledsen över detta känns oerhört glädjande, faktum är att jag behövde ett leende. Tack!

Bästa av allt är, när jag tänker på vilken enormt bra opinionsbildare Avpixlat är redan nu.
Fortsätter Avpixlat på samma spår, så kommer det få genomslag på valresultatet 2014.
Det riktigt värmer när man ser gammelmedia kommentera Avpixlat, eftersom jag vet vilken härlig gratis reklam det är.

Det finns så mycket påhittat av så många medier att filtrera kraftigt är att rekommendera, det borde du med göra!
Det svider att du inte har ensamrätt på att anse/tycka saker och ting, märker jag, mitt tips är att du helt enkelt får börja vänja dig.
Kan du inte bara berätta vad som var fel med det som Housemouse anmärkte på i Avpixlats artikel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in