2012-03-05, 00:55
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Haha detta inlägget borde nomineras till något pris
Propaganda ovanligt i Sverige? ALL media i Sverige bedriver en vänster-propaganda och när en liten sida skriver annorlunda ja då är det den som är "propagandan".
Fan jag är rädd att såna människor som dig finns på riktigt. Men så går det när psykvården lägger ner all vård.
Propaganda ovanligt i Sverige? ALL media i Sverige bedriver en vänster-propaganda och när en liten sida skriver annorlunda ja då är det den som är "propagandan".
Fan jag är rädd att såna människor som dig finns på riktigt. Men så går det när psykvården lägger ner all vård.
Hittade precis en utmärkt förklaring, den förklarar även vissa kommentarer, vi ibland får se här i tråden.
Citat:
Källa:http://avpixlat.info/2012/03/03/bisarrt-montage-av-sa-kallade-ensamkommande-flyktingbarn/#comment-455902087
Alltså journalisterna suggererar sig själva och sin arbetskollegor så att de, med facktermer, blir hysteriskt dissocierade från verkligheten. Att svenska journalister, hela vägen från Dagens Nyheters redaktionsledningar, SVT till lokaltidningar mm behöver psykiatrisk vård torde på goda grunder kunna motiveras Det kan t.o.m. vara aktuellt med tvångsvård eftersom svensk journalistkår ev. kan uppfylla kriterierna för sluten psykiatrisk tvångsvård:
a. lider av allvarlig psykisk störning i form av dissociation av den graden att den torde rubriceras som psykotisk i begreppets reella betydelse.
b. nekar klart att frivilligt acceptera erbjuden objektiv information som kan ta dem ur dissociationen och verklighetsförankra dem. De förnekar att
verkligheten är annorlunda än deras egna fantasier framställer den.
c. Sjukdomsinsikt saknas och deras sätt att beskriva verkligheten kan utgöra livsfara för tredje person.
Således finner jag att psykiatrisk tvångsvård under en 24-timmars observationsperiod kan vara motiverad för de svenska journalister som lever i en dissociativ idevärld utan verklighetsförankring. Differentialdiagnostik torde diskuteras avseende vanföreställningssyndrom.
Utanför tjänsten, Thomas Jackson
a. lider av allvarlig psykisk störning i form av dissociation av den graden att den torde rubriceras som psykotisk i begreppets reella betydelse.
b. nekar klart att frivilligt acceptera erbjuden objektiv information som kan ta dem ur dissociationen och verklighetsförankra dem. De förnekar att
verkligheten är annorlunda än deras egna fantasier framställer den.
c. Sjukdomsinsikt saknas och deras sätt att beskriva verkligheten kan utgöra livsfara för tredje person.
Således finner jag att psykiatrisk tvångsvård under en 24-timmars observationsperiod kan vara motiverad för de svenska journalister som lever i en dissociativ idevärld utan verklighetsförankring. Differentialdiagnostik torde diskuteras avseende vanföreställningssyndrom.
Utanför tjänsten, Thomas Jackson