Flashback bygger pepparkakshus!
2012-03-05, 00:55
Medlem
0Thor0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Haha detta inlägget borde nomineras till något pris

Propaganda ovanligt i Sverige? ALL media i Sverige bedriver en vänster-propaganda och när en liten sida skriver annorlunda ja då är det den som är "propagandan".

Fan jag är rädd att såna människor som dig finns på riktigt. Men så går det när psykvården lägger ner all vård.

Hittade precis en utmärkt förklaring, den förklarar även vissa kommentarer, vi ibland får se här i tråden.
Citat:
Alltså journalisterna suggererar sig själva och sin arbetskollegor så att de, med facktermer, blir hysteriskt dissocierade från verkligheten. Att svenska journalister, hela vägen från Dagens Nyheters redaktionsledningar, SVT till lokaltidningar mm behöver psykiatrisk vård torde på goda grunder kunna motiveras Det kan t.o.m. vara aktuellt med tvångsvård eftersom svensk journalistkår ev. kan uppfylla kriterierna för sluten psykiatrisk tvångsvård:

a. lider av allvarlig psykisk störning i form av dissociation av den graden att den torde rubriceras som psykotisk i begreppets reella betydelse.

b. nekar klart att frivilligt acceptera erbjuden objektiv information som kan ta dem ur dissociationen och verklighetsförankra dem. De förnekar att
verkligheten är annorlunda än deras egna fantasier framställer den.

c. Sjukdomsinsikt saknas och deras sätt att beskriva verkligheten kan utgöra livsfara för tredje person.

Således finner jag att psykiatrisk tvångsvård under en 24-timmars observationsperiod kan vara motiverad för de svenska journalister som lever i en dissociativ idevärld utan verklighetsförankring. Differentialdiagnostik torde diskuteras avseende vanföreställningssyndrom.

Utanför tjänsten, Thomas Jackson
Källa:http://avpixlat.info/2012/03/03/bisarrt-montage-av-sa-kallade-ensamkommande-flyktingbarn/#comment-455902087
Citera
2012-03-05, 08:32
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Haha detta inlägget borde nomineras till något pris

Propaganda ovanligt i Sverige? ALL media i Sverige bedriver en vänster-propaganda och när en liten sida skriver annorlunda ja då är det den som är "propagandan".

Fan jag är rädd att såna människor som dig finns på riktigt. Men så går det när psykvården lägger ner all vård.
Jag var helt medveten om vad jag skrev. Jag är däremot förvånad att det inte blev mer liv i tråden.

Självklart är det ingen som tycker att Avpixlat är propaganda utav du och dina ryggdunkare. Dom har ju rätt att ta bort meningsmotståndare till skillnad från dom andra som måste släppa igenom allt, annars är det censur.
Så nu blev Avpixlat en liten sida igen. Lustigt då halva tråden handlar om hur stora dom är. Men man kan alltid vinkla saker till sin fördel. I det här fallet att vara liten.

Jag tycker att du skulle ta och läsa in dej på eftervalsdebatten, appropå vänstervinklad media.
Citera
2012-03-05, 09:29
Medlem
Besvärjarens avatar
Alexa har AP på plats 44 över mest besökta sidor från Sverige, nu ska nog också jag donera några hundra till dem.
Citera
2012-03-05, 10:54
Medlem
Schibsteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Alexa har AP på plats 44 över mest besökta sidor från Sverige, nu ska nog också jag donera några hundra till dem.

Nästa nyhetsmedia att inta är SVD på plats 22.
Dit tror jag dock aldrig att AP når..
Citera
2012-03-05, 11:11
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Oj då. Oväntad plötslig rusning förbi SR.
Citera
2012-03-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schibsted
Nästa nyhetsmedia att inta är SVD på plats 22.
Dit tror jag dock aldrig att AP når..

Nej, nästa media är di.se som ligger på plats 28, vilket är helt inom det möjligas gräns.

Men det är egentligen inte Alexa som är det viktiga nu, utan att de på något sätt kan se till att bryta annonsblockaden som gäller alla regimkritiska sidor. Om dessa alternativa medier skulle börja tjäna tillräckligt med pengar för att kunna betala för inskickat material, eller anställa egna journalister så finns det ingen gräns för hur stora de kan bli.

Ta t.ex. Nationell Idags scoop nyligen som var en direkt funktion av att man har presstöd och därför kunde låta någon spendera lite tid på en sak. Det finns ju hur många sådana där historier som helst i den förljugna svenska åsiktsdiktaturen som vanliga media aldrig kommer att skriva om, och där alternativ media alltså har monopol.
Senast redigerad av Andraandningen 2012-03-05 kl. 11:56.
Citera
2012-03-05, 12:14
Medlem
Kaixs avatar
Någon som skulle kunna beskriva utförligt hur man donerar till Avpixlat? Har aldrig donerat på något liknande sätt på internet förr.

Mycket bra läsning och aktivt uppdatering har gjort så att jag jättegärna vill skänka några hundralappar.
Citera
2012-03-05, 12:30
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix
Någon som skulle kunna beskriva utförligt hur man donerar till Avpixlat? Har aldrig donerat på något liknande sätt på internet förr.

Mycket bra läsning och aktivt uppdatering har gjort så att jag jättegärna vill skänka några hundralappar.

Jag har aldrig donerat till dem, men av denna sida
http://avpixlat.info/donationer/
framgår det att det finns flera enkla sätt. Bara sätt in på bankgirot, eller använd kreditkortet via paypal.

Att betala från kreditkort via paypal är enkelt och smidigt, sedan man väl registrerat kortet en gång. Det använder jag regelbundet i andra sammanhang.
Citera
2012-03-05, 13:39
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Alexa har AP på plats 44 över mest besökta sidor från Sverige,

Makalöst
Citera
2012-03-05, 14:34
Medlem
Nu har Avpixlat uppenbarligen blivit så PK att man censurerar Sydsvenskan.

Så här citerar Avpixlat Aje Carlbom:

Citat:
- Bara det inte blir som i vissa förorter i Frankrike och England där där man som västerlänning inte bör röra sig, säger han.

Så här citeras Carlbom ursprungligen i Sydsvenskan:

Citat:
– Bara det inte blir som i vissa förorter i Frankrike och England där man som vit västerlänning inte bör röra sig, säger han.

Avpixlat har alltså själva gått in och tagit bort ordet "vit" från originalcitatet.

Bonnier har tydligen blivit för politiskt inkorrekt för Avpixlat.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1612897/Att-kalla-nagon-for-svennehora-ar-omvand-rasism.html

http://avpixlat.info/2012/03/05/bara-det-inte-blir-som-i-vissa-fororter-i-frankrike-och-england-dar-man-som-vasterlanning-inte-bor-r ora-sig/
Citera
2012-03-05, 16:36
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothicTragedy
Nu har Avpixlat uppenbarligen blivit så PK att man censurerar Sydsvenskan.
Jag väntar med spänning på bortförklaringen från sabbatsgojerna.
Citera
2012-03-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaix

Pengarna går direkt till Ekeroth. Vad han gör med dem är ytterst oklart. Med tanke på hans resande fram och tillbaka till Israel stup i kvarten och hans dekandenta fyllefester på hemmaplan så är det inte så troligt att pengarna går till sidan. Jag skulle aldrig sätta in en krona på det kontot.
Senast redigerad av IvanLendl 2012-03-05 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in