2011-11-13, 22:15
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Solsjenitsyn

Är det en yrkesskada, att leverera allt kortare meningsbyggnader ju mer trängd man blir?
Ska vi lägga till lite sannolika satsdelar för att göra ditt inlägg meningsfullt?

" Jag hade varit Solzjenitsyn "

är ett svar på en fråga. Och ett mäktigt uttalande. Var det så du menade?

Eller var det

" Hur kan du jämföra Solzjenitsyn med Avpixlat? "

som är en tröttsam halmgubbe.

Jag förstår om det är jobbigt för dig just nu, men det här är sista gången jag skriver klart dina inlägg åt dig.
Senast redigerad av TransitGloria 2011-11-13 kl. 22:20.
Citera
2011-11-13, 23:00
Medlem
PI var klart bättre på Gustavs tid. Sen förföll det och nu Avpixlat som är rena katastrofen. Man blandar in alldeles för mycket av sina egna värderingar i var och varannat inlägg. Objektiviteten lyser med sin frånvaro vilket gör det omöjligt att använda Avpixlat i diskussioner här och var.
Citera
2011-11-14, 00:36
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hkkla
PI var klart bättre på Gustavs tid. Sen förföll det och nu Avpixlat som är rena katastrofen. Man blandar in alldeles för mycket av sina egna värderingar i var och varannat inlägg. Objektiviteten lyser med sin frånvaro vilket gör det omöjligt att använda Avpixlat i diskussioner här och var.

Sen sidan dök upp har den dock skärpt till sig högst märkbart.
Jag gissar att upphovsmännen följer denna tråd med ett visst intresse.
Citera
2011-11-14, 01:55
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:

Det stämmer inte. Efter en darrig start har bloggen jämförbar nivå som gamla PI. Du får ta av dig dina Pk-färgade glasögon och försöka anpassa dig, komma in i matchen. Att du använder ordet 'katastrof' fungerar som en bumerang. Ducka!
Citera
2011-11-14, 10:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det där kan vara det absolut dummaste inlägget i den här tråden. Och då är det en hel del kandidater.

Har bortförklaringarna tagit slut?

Kvällens största garv tackar vi för!

Livet hade tydligen inte lärt dig det. Men det är aldrig för sent att lära. Gå ut och försök se verkligheten, så kanske du sätter skrattet i halsen.

Du kan ju börja läsa den här boken som en grundutbildning i medias underlåtenhet att seriöst granska Sveriges extrema flykting och invandringspolitik och dess konsekvenser.

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174651242
Citera
2011-11-14, 22:24
Medlem
Torontors avatar
Ja, många bra och intressanta artiklar nu. Bara att gratulera! Hoppas man kan fortsätta med samma standard och hastighet.
Citera
2011-11-14, 23:12
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Ja, många bra och intressanta artiklar nu. Bara att gratulera! Hoppas man kan fortsätta med samma standard och hastighet.

gick in och kollade nu bara för du sa det, och mkt riktigt så ser det mycket bättre ut.
Där var några intressanta artiklar jag ska fördjupa mig i, och den bedrövligt låga nivån från uppstarten verkar ha skärpts till rejält. Inga bottennapp nu vad jag kan se. Tonen känns mycket trevligare generellt, de onödiga tillmälena verkar vara borta, detta är en sida man kan gå in på känner jag. Hoppas det håller i sig.

Men de behöver kanske en korrekturläsare? var några onödiga stavfel i ingresser som jag såg när jag skummade igenom.
Senast redigerad av Sockerpappan 2011-11-14 kl. 23:16.
Citera
2011-11-15, 04:57
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
gick in och kollade nu bara för du sa det, och mkt riktigt så ser det mycket bättre ut.
Där var några intressanta artiklar jag ska fördjupa mig i, och den bedrövligt låga nivån från uppstarten verkar ha skärpts till rejält. Inga bottennapp nu vad jag kan se. Tonen känns mycket trevligare generellt, de onödiga tillmälena verkar vara borta, detta är en sida man kan gå in på känner jag. Hoppas det håller i sig.

Men de behöver kanske en korrekturläsare? var några onödiga stavfel i ingresser som jag såg när jag skummade igenom.

Om man skall vara noggrann betr utformning och språklig korrekthet, så kanske lite självkritik är en bra början.
Citera
2011-11-15, 07:34
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:

Jag håller inte med dig alls! Visst var det hög klass på Gustavs tid, men jag tycker Avpixlat efter några rejäla bottennapp i början nu skärpt till sig ordentligt och håller högre klass än vad Politiskt Inkorrekt gjorde sista tiden!
Citera
2011-11-15, 07:53
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Sk-t samma om (sd) äger AP eller inte. Lika lite som jag bryr mig om Shibsted eller LO äger Aftonbladet. Det viktiga är att bloggen säger det som slaskmedia förtiger/censurerar. Samt retar gallfeber på slaskmedias knähundar ...visar hur viktig bloggen de facto är i (före detta) nedtystade Sverige. Det är j*vligt jobbigt att tappa ett monopol, men så är det nu, och kommer så att förbli. Tack AP, fortsätt som det börjat.

Bra formulerat och exakt så är det!
Citera
2011-11-15, 14:28
Medlem
Drozds avatar
Det verkar som avpixlat skurit ned lite på dessa eviga youtube-klipp med Pat Condell samt den där kanadensiska TV-showen - mycket positivt! Denna störtflod av klipp och inlägg som skall bevisa hur hemska alla muslimer är känns rätt tröttande i längden. Bättre att fokusera på Sverige och Europa och presentera fakta om invandrarkriminalitet, muslimsk extremism, invandringens kostnader etc. Dessa fakta talar för sig själva, så slutsatserna kan man överlåta åt läsaren att göra. Kalla fakta är betydligt effektivare än skränigt islamhat ā la English Defence League.
Citera
2011-11-15, 17:19
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Om man skall vara noggrann betr utformning och språklig korrekthet, så kanske lite självkritik är en bra början.

hehe jajaj men det är inte jag som driver en nyhetsförmedling, hade jag gjort det hade jag skärpt till mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in