Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-04, 02:09
Medlem
Nortexiuss avatar
Misstänker starkt att det är Thomas Karlsen som är Avpixlat skribenten som skriver ND-liknande artiklar.
Citera
2011-12-04, 03:14
Medlem
Jewtubes avatar
Ehh är det bara jag eller kan ni inte heller hitta artikeln om "Demonstration mot svenskfientlighet". Jag kanske blev IP bannad därför att jag bland annat försvarade SVP?
Citera
2011-12-04, 03:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jewtube
Ehh är det bara jag eller kan ni inte heller hitta artikeln om "Demonstration mot svenskfientlighet". Jag kanske blev IP bannad därför att jag bland annat försvarade SVP?

Nej, artikeln verkar vara försvunnen. Förmodligen är inte alla på APs redaktion helt nöjda med publiceringen, tack och lov enligt mig ...
Citera
2011-12-04, 05:51
Medlem
Karlskronabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Att journalistik inte betyder något alls i dagens Sverige tror jag vi är överens om.

Men om du tänker på Woodward och Bernstein-schablonen av vad en journalist KAN vara eller BORDE vara så förstår du kanske vad jag menar. Alltså en form av uppstudsigt sanningssökande, utmanande av Makten, som är något modigt och nobelt. Finns det inga sådana i svensk journalism idag?

Nej, någon sådan journalistik finns inte i Sverige idag eftersom alla först indoktrineras under journalistutbildningen och sedan även tvingas rätta in sig i det politiskt korrekta ledet om hur man undviker att skriva om verkligheten.
Citera
2011-12-04, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, artikeln verkar vara försvunnen. Förmodligen är inte alla på APs redaktion helt nöjda med publiceringen, tack och lov enligt mig ...

Hann aldrig läsa artikeln på Avpixlat eftersom det var natt där jag bor, men det låter som ett mycket bra beslut att plocka bort en sådan artikel!
Citera
2011-12-04, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Hann aldrig läsa artikeln på Avpixlat eftersom det var natt där jag bor, men det låter som ett mycket bra beslut att plocka bort en sådan artikel!

BRA! Avpixlat har nu gått ut med anledningen till att artikeln togs bort!

http://avpixlat.info/2011/12/04/meddelande-om-borttaget-inlagg/
Citera
2011-12-04, 07:48
Bannlyst
Nationell.nu har en skärmdump av artikeln om ni som inte hann se vill läsa

http://www.nationell.nu/2011/12/04/axpixlat-gor-omvand-avbon-lankar-till-stoppa-svenskfientligheten/

här är f.ö filmen som var inbäddad i klippet: http://www.youtube.com/watch?v=Zr7qYePbI3M&feature=player_embedded
Citera
2011-12-04, 09:51
Medlem
Torontors avatar
Oerhört intressant artikel om marockaner i Holland:
http://avpixlat.info/2011/12/03/halften-av-hollands-marockaner-kriminella-bidragstagare/#more-4097

Just sådana artiklar är extra intressant eftersom de belyser statistisk som inte kan bortförklaras på samma sätt som enskilda personer eller brott kan bortförklaras.

Intressant att regeringen nu börjar utreda problemen i Holland efter Geert Wilders Frihetsparti har fått inflytande. Förhoppningsvis kommer något liknande att sker för eller senare i Sverige.
Citera
2011-12-04, 11:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
Ap fuskar inte själva.
De rasister som besöker sajten är dock mycket väl kapabla att fuska. Samma grupp nättroll som spammar kommentarfält med idiotkommentarer, saboterar webbfrågor osv.
Uppenbarligen är besöksstatistiken manipulerad.
Artiklarna är helt uselt skrivna och baseras mer på tyckande än fakta.
Artikeln om Adama Diarra är ett bra exempel.

För det fösta tror jag inte att det är några "nättroll" som fuskar. Det är rena fantasier från din sida. Det förekommer i så fall lika mycket när det gäller andra media.

Att invandringskritiker mfl. är så starka på nätet är lätt att förstå. Då det i Sverige utanför "webbvärlden" råder i stort sett tanke och diskussionsförbud och en extremt liberal invandringspolitik är ett påtvingat axiom, så har kritikerna mot deras vilja tvingats att framföra sin berättigade kritik på bloggar, kommentarsfält, diskussionsforum etc.

Det handlar helt enkelt om en dåligt fungerande yttrandefrihet och demokrati i Sverige. Hade vi haft en demokratiskt sinnad media, politiker som hade förstånd att se saken ur fler synvinklar och vågat ta öppen debatt, då hade det sett helt annorlunda ut. Då hade debatten kring invandring och flyktingpolitiken sett ut som i vilken annan fråga som helst. Dvs. öppen och fri.

Edit. Apropå usla artiklar så kan de tydligen förekomma i de "finaste" av journalistiska publikationer. I det här fallet DN. I dagens upplaga har de ännu ett par undermåliga artiklar om invandring. De konstaterar att "vissa invandrare jobbar" och gör ytterligare tre personporträtt för att "bevisa" tes. Ingen djupare analys. Det hela är bara usel propaganda för en totalt havererad invandring och flyktingpolitik. Det sämsta jag läst på mycket länge.

DN har verkligen sjunkit till nya bottennivåer. En blandning av usel propagandajournalistik, tafflig design (a la skoltidning på 70-talet) och medelklassmässig nervositet och ångest för pensionssparande och misslyckade julklappsköp.
Senast redigerad av Karman 2011-12-04 kl. 11:11.
Citera
2011-12-04, 12:53
Medlem
Smurf-Kontos avatar
Måste dock säga att avpixlat är på tok för uppenbara med att dom är invandrarfientliga. PI skötte det iaf snyggt..
Citera
2011-12-04, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf-Konto
Måste dock säga att avpixlat är på tok för uppenbara med att dom är invandrarfientliga. PI skötte det iaf snyggt..

Jag har läst Politiskt Inkorrekt två år och efterträdaren Avpixlat en dryg månad men aldrig läst något "invandrarfientligt" däremot väldigt mycket om kritik mot nuvarande "invandringspolitik" och det är en oerhört stor skillnad.
Citera
2011-12-04, 15:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlskronabloggen
Jag har läst Politiskt Inkorrekt två år och efterträdaren Avpixlat en dryg månad men aldrig läst något "invandrarfientligt" däremot väldigt mycket om kritik mot nuvarande "invandringspolitik" och det är en oerhört stor skillnad.

Även om så är fallet så måste du hålla med om att det tycks finnas en viss skillnad mellan vad PI valde att publicera och vissa saker som publicerats på AP. Jag kan i alla fall komma på två artiklar som publicerats nu den senaste veckan som förmodligen aldrig skulle ha hamnat på PI. Dels artikeln som dök upp inatt, och dels den som innehöll två minst sagt suspekta klipp från youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in