Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-12, 17:41
Medlem
Brukar PI/AP skriva om den etniska diskrimineringen av palestinier i Israel? Jag blev lite förvånad.
edit Vad är AP:s budskap? Tycker de rasdiskriminering är bra?
Citat:
På onsdagen avslog högsta domstolen i Israel ett förslag om att ändra medborgarskapslagen som förhindrar att palestinier gifta med israeliska araber kan bli medborgare eller få uppehållstillstånd i landet. Sex domare röstade mot förslaget, fem för. En domare beskrev ett eventuellt ja som ett “demografiskt självmord”.

Vanligtvis tilldelas makar till israeler medborgarskap efter en gradvis process. 2002 infördes en temporär specialregel för palestinska makar, vilka exkluderas från dessa regler.

http://avpixlat.info/2012/01/12/israel-behaller-medborgarskapslag-efter-dom-i-hd/#more-7604
Senast redigerad av Kebnekaisa 2012-01-12 kl. 17:46.
Citera
2012-01-12, 18:44
Medlem
Bra att man tog upp läsarkommentaren till SvD:s galna faktakoll, men man kunde gott atgit upp fler kommentarer! Just denna kommentarsdebatt måste ju vara fullständigt enastående i omfattning och sågning från läsarna. Det borde gå att "utvinna" fler guldkorn ur den störtfloden!

Man kunde gott ha "dagens läsarkommentar" där någon vettig och välformulerad åsikt lyfts fram från läsardebatter där dessa tillåts. Som jag skrev förut så får detta två följder: dels får avpixlats läsare bra, skarpa argument att använda själva, dels så "belönas" etablerade sajter som tillåter någorlunda fri debatt med trafik från avpixlat.

Detta blir en hävstångseffekt, synergieffekt, ja vad ni vill.
Citera
2012-01-12, 18:52
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebnekaisa
Brukar PI/AP skriva om den etniska diskrimineringen av palestinier i Israel? Jag blev lite förvånad.
edit Vad är AP:s budskap? Tycker de rasdiskriminering är bra?
Budskapet är att Roland X kan få skriva så här i sin kommentar och få många gilla:

Citat:
Ju mer jag lär mej om Israel ju mer älskar jag det landet.
Citera
2012-01-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Budskapet är att Roland X kan få skriva så här i sin kommentar och få många gilla:
Ja, de säljer in Israel på ett intressant sätt. Men jag är fascinerad över att AP tillåter kommentarer till artikeln som talar om judiska agendor m.m... Exempelvis ett av svaren till denne Roland X. Inte så hårdmodererat tydligen. Trodde att de hade nolltolerans på sånt.
Citera
2012-01-15, 12:45
Medlem
Plats 63 i Alexa-rankingen nu! Dock ser graferna mer stabila ut än att de pekar uppåt, så det kanske är någon typ av platå som nåtts.

Ska man nå högre tror jag faktiskt att man måste bli lite mer på tårna. På friatider har man fångat upp en gruppvåldtäkt av 4 okända män på en kvinna mitt i Stockholm som tydligen vanligt media mörkar!

Om det är något som avpixlat ska koncentrera sig på är det ju just detta: brottslighet riktad mot svenskar som tystas och mörkas av gammelmedia. Det är det som intresserar allra störst publik och kommer att leda till större besökarantal i längden.

Just nu ligger en artikel uppe om en pepparkaksmoské. Fine, men den typen av grejer är mer kuriosa. Det avpixlat borde satsa stenhårt på är brottslighet och varför polis och media inte lämnar ut relevanta signalement. Varför bryr sig inte Aftonbladet om tjejen som blev våldtagen? Varför finns inget signalement på sexbrottslingen i Lund? Eller på den som våldtog den unge mannen i Stockholm?

Det känns som att avpixlat är lite ofokuserade ibland. De borde kunna hålla reda på tråden om aktuell brottslighet här på Flashback och rapportera om varenda våldtäkt, misshandel och rån som drabbar svenskarna idag. Det är ju det som är deras existensberättigande.
Citera
2012-01-15, 14:01
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det känns som att avpixlat är lite ofokuserade ibland. De borde kunna hålla reda på tråden om aktuell brottslighet här på Flashback och rapportera om varenda våldtäkt, misshandel och rån som drabbar svenskarna idag. Det är ju det som är deras existensberättigande.
Vad ska man med en nyhetsblogg till om allt redan står på FB?
Visst, jag glömde, de vill snacka skit om muslimer och ryggdunka israel ostört
Citera
2012-01-15, 15:25
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:

Ska dom rapportera om varenda misstänkt våldtäkt eller varje våldtäkt som det finns en dömd?

Avpixlat skulle behöva skriva ca 6000 artiklar per år om dom ska rapportera varje misstänt våldtäkt. ca 80% av dom sker inomhus och i dom flesta fall känner förövaren sitt offer, nära bekanta eller i ett förhållande med varandra...

Jag tror att det skulle bli en himla massa text som i praktiken inte intresserar nån...
Citera
2012-01-15, 15:38
Medlem
Torontors avatar
Citat:
Om det är något som avpixlat ska koncentrera sig på är det ju just detta: brottslighet riktad mot svenskar som tystas och mörkas av gammelmedia. Det är det som intresserar allra störst publik och kommer att leda till större besökarantal i längden.
Håller med.

Brottsrapportering intresserar många vilket ses inte minst här på Flashback. Om man inte vill läsa igenom en tråd med hundratals inlägg så är en kort sammanfattning att föredra.

Håller med om att Avpixlat borde vara mer på hugget om möjligt. Många små uppdateringar gör en nyhetssidan mer intressant att läsa.
Citera
2012-01-15, 15:54
Bannlyst
http://www.gp.se/nyheter/halland/1.828211-sd-ordforanden-lamnar-partiet
Inte ett ord på Avpixlat.
Ytterligare ett exempel på hur sidan mörkar händelser som är negativa för SD.
Citera
2012-01-15, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Ska dom rapportera om varenda misstänkt våldtäkt eller varje våldtäkt som det finns en dömd?

Avpixlat skulle behöva skriva ca 6000 artiklar per år om dom ska rapportera varje misstänt våldtäkt. ca 80% av dom sker inomhus och i dom flesta fall känner förövaren sitt offer, nära bekanta eller i ett förhållande med varandra...

Jag tror att det skulle bli en himla massa text som i praktiken inte intresserar nån...

En flicka blir misshandlad, rånad och gruppvåldtagen av fyra gärningsmän mitt i Stckholm. Det är ingen nyhet alltså?

Hur kan det komma sig att det ser så annorlunda ut i Norge t ex? Där kan det öppet konstateras att denna typ av brott nästan uteslutande begås av invandrare mot norskor. Signalement ges på eftersökta förövare. Det blir sedan en debatt där invaqndrarnas kvinnosyn ifrågasätts och där det finns en bred politisk enighet om att något måste göras.

Men för dig är det alltså ointressant? Att det troligen är ett gäng invandrarkillar som har en taskig, primitiv kvinnosyn som gör sådana här saker är inte ett problem för dig? Inget som behöver belysas?

Dåligt av avpixlat att missa detta fall.
Citera
2012-01-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Navelfluff
http://www.gp.se/nyheter/halland/1.828211-sd-ordforanden-lamnar-partiet
Inte ett ord på Avpixlat.
Ytterligare ett exempel på hur sidan mörkar händelser som är negativa för SD.

En blogg som har som uppgift att fylla i luckorna som vanlig press lämnar, varför ska den ta upp det som verkligen bevakas i pressen?
Citera
2012-01-15, 16:06
Medlem
Torontors avatar
Citat:
En flicka blir misshandlad, rånad och gruppvåldtagen av fyra gärningsmän mitt i Stckholm.

Dåligt av avpixlat att missa detta fall.
Håller med. Även om man inte vet så mycket borde man ända ta upp detta kortfattat. När ny information kommer in kan man komplementera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in