Citat:
Ursprungligen postat av Skeptoid
Om det nu var nyligen kanske du kan länka till den tråden?
Du tycks inte förstå vad som krävs av dig. Det är inte vitpixlingen i sig frågan gäller. Utan huruvida den skett för att man inte ska förstå vilken person det är (t ex den enda svarte spelaren i ett div 1 lag) eller om det skett för att i sig dölja hudfärgen.
Här bekräftar du elegant att PI-människor verkligen är paranoida. Om du tror att underbemannade redaktioner där häften är frilansare och hälften deltidare som under daglig tidspress måste få ihop till en tidning har tid att sitta och i realtid följa länkar här lever du i en drömvärld och har sannolikt aldrig haft ett jobb som kräver deadlines.
Dessutom skulle det gå lätt att hitta artiklarna ändå med internet archive och wayback machine.
Nu är det här inte iofs vitpixling utan svartpixling, men det visar väl vilken väg svensk media, i detta fallet valt att gå.
Aftonbladet 051128.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10718163.ab
Citat:
Ursprungligen postat av ab
Jenny våldtogs och misshandlades - Linda slogs med en batong.
När de fyra misstänkta killarna klev in i rättssalen i dag brast det för flickorna, som grät och höll varandra i händerna.
Enligt teckningar t.o.m var det västeuropeiska profiler och det var två svenskar, en finne och en svensk med somalisk bakgrund.
Enligt info14 vilket jag tvekar att länka till var namnen och bilderna lite annorlunda.
Svenskarna var
Abdulgabir Mohamed Khalif
Jassin Abdikarim Mahamud
Finnen
Mursal Mohamad Abdullahi
Den svenska somaliern
Omar Mohamed Omar
Nu litar jag definitivt inte på info14 men i det här läget har jag sett det dokumenterat av andra källor också.
WTF här är länken till deras artikel med.
http://www.info14.com/2005-12-02-val...massmedia.html
Citat:
Ursprungligen postat av info14
I samband med varje siluett skrev Aftonbladet med feta bokstäver ”Svensk” på två av de fyra åtalade – trots vetskapen om att samtliga åtalade är afrikaner. En av de åtalade påstås till och med vara en finländare trots det faktum att han är från Somalia.